Greekretail: Η Διεθνής ‘Εκθεση SIAL αποτελεί ένα ιδιαίτερο γεγονός στον χώρο τής επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπων της αγοράς των τροφίμων. Ποια είναι τα νέα στοιχεία της φετινής διοργάνωσης, τα οποία αναμένετε να προσελκύσουν ακόμη περισσότερους επισκέπτες;

Adeline Vancauwelaer: Μπορείτε να ανακαλύψετε πολλές καινοτομίες και νέα στοιχεία στη SIAL 2008. Κατ’ αρχάς, το νέο Hall 7, έκτασης 15.000 τμ, με χώρους αφιερωμένους σε αναπτυσσόμενους τομείς (κρασί, εκλεκτά εδέσματα-epicerie fine, βιολογικά προϊόντα, διαιτητικά προϊόντα και συμπληρώματα διατροφής). Εγκαινιάζουμε, επίσης, την έκθεση “in food” (έκθεση 100% αφιερωμένη στα ενδιάμεσα προϊόντα, συστατικά και λύσεις υπεργολαβίας), η οποία θα διεξαχθεί φέτος στον ίδιο χώρο και στις ίδιες ημερομηνίες με τη SIAL, δημιουργώντας μία μοναδική ευκαιρία πολλών επαφών BtoB. Για τα γαλακτοκομικά προϊόντα θα διατίθεται ολόκληρο το Hall 5.
Για πρώτη φορά, επίσης, θα υπάρχει το Retail World, ένας ειδικός χώρος αφιερωμένος στο λιανεμπόριο:

  • «Shopping… your retail solutions»: οι προμηθευτές της διανομής παρουσιάζουν τις λύσεις και τα προϊόντα, τα οποία απευθύνονται στη διανομή: επικοινωνία, packaging, merchandising.
  • Το «Forum MDD (Marque de Distribution)» παρουσιάζει ταυτόχρονα τις τάσεις MDD στον κόσμο και τη βάση δεδομένων των προμηθευτών της SIAL, οι οποίοι έχουν μία προσφορά MDD.
  • «Retail vision», παγκόσμιο πανόραμα ιδεών και νέων τεχνολογιών.

‘Εχουμε, ακόμη, τα βραβεία «Sial d’Or». Οι κριτές συνεδρίασαν  στις 15 και 16 Μαΐου 2008 στην Κίνα (Σαγκάη) κατά τη διάρκεια της SIAL China και ανέδειξαν τις μεγάλες εμπορικές επιτυχίες τα τελευταία 2 χρόνια σε 29 χώρες. Συμπεριλαμβάνονται 3 νέες χώρες στη φετινή έκδοση 2008, η Κίνα, η Ινδία και η Ρωσία.

Για τη Sial 2008 δημιουργήσαμε το SIAL d’Or Vin (κρασιού), τo «Food Design» (Hall 5B), έκθεση πρωτοτύπων εμπνευσμένων από designers φοιτητές στον χώρο των γαλακτοκομικών προϊόντων και των εκλεκτών εδεσμάτων (Epicerie Fine), το « Food & Beauty» (Hall 5B), έκθεση επιλεγμένων προϊόντων βάσει του καινοτόμου και εμπνευσμένου χαρακτήρα τους. Προϊόντα από τον αγρο-διατροφικό τομέα εμπνευσμένα από τον χώρο των καλλυντικών και αντίστροφα, προϊόντα ομορφιάς εμπνευσμένα από την διατροφή, θα παρουσιαστούν στους επισκέπτες ανάλογα με τα θέματα (αντιγηραντικά, lift κλπ).

Θα υπάρχει, επίσης, το Wine Innovation Forum (Hall 7), ο νέος χώρος αφιερωμένος στις διεθνείς ποικιλίες και ονομασίες, όπου θα γίνεται δοκιμή κρασιών, παρουσιάσεις διοικητικών στελεχών εταιρειών του κλάδου, καθώς επίσης και μία εκπαιδευτική παρουσίαση των κυριότερων ποικιλιών.

Αποκλειστικά για VIP, θα υπάρχει το Club Αγοραστών, στο οποίο θα συμμετάσχουν οι leader του λιανεμπορίου, της εστίασης εκτός κατοικίας, των εκλεκτών εδεσμάτων (Epicerie Fine) και του κρασιού, επιλεγμένοι από την Promosalons ή καλεσμένοι από τους εκθέτες.

Για να διευκολυνθεί περισσότερο η πρόσβαση και η επίσκεψη στη SIAL, δημιουργήθηκαν υπηρεσίες κατά παραγγελία: δωρεάν πούλμαν από το αεροδρόμιο Charles de Gaulle, πούλμαν που ενώνουν τα διάφορα Hall για εξοικονόμηση χρόνου, υπηρεσία Taxi-moto για διευκόλυνση στις μεταφορές, εστίαση με την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής, χώρος για ξεκούραση και χαλάρωση, καθώς επίσης και δυνατότητα συμμετοχής σε θεματικές διαδρομές με εξειδικευμένους οδηγούς.

Θέλουμε η SIAL 2008 να είναι μία μοναδική εμπειρία, που θα κινείται στους ακόλουθους σημαντικούς τομείς: καινοτομία, τάσεις, design, υγιεινή διατροφή, αειφόρος ανάπτυξη, καθώς επίσης και δίκαιο εμπόριο (fair trade).
          

Προνομιακός χώρος για συμφωνίες

GR: Η προσφορά νέων, καινοτόμων και ποιοτικών τροφίμων αποτελεί έναν σημαντικό μοχλό ανάπτυξης των προμηθευτικών αλλά και των λιανεμπορικών επιχειρήσεων. Ποια είναι η συμβολή της SIAL στην εκμετάλλευση, εκ μέρους των μικρών κυρίως επιχειρήσεων, των επιχειρηματικών ευκαιριών, οι οποίες διαμορφώνονται στο σύγχρονο διεθνές περιβάλλον;

AV: Η SIAL αποτελεί το Νο 1 διεθνές γεγονός στον αγρο-διατροφικό τομέα, γι’ αυτό και οι εταιρείες του κλάδου βρίσκουν όφελος στη συμμετοχή τους. Είναι ένας προνομιούχος χώρος για να αναπτύξει κανείς εμπορικές σχέσεις. Να σημειωθεί πως γίνονται 154 επαφές στο κάθε περίπτερο, κατά μέσο όρο, εκ των οποίων πάνω από 1 στις 2 είναι νέες, ενώ το ? των επισκεπτών έρχονται μόνο στη SIAL. Επίσης, με 140.423 επισκέπτες (SIAL 2006, +3% σε σχέση με το 2004), η αύξηση της επισκεψιμότητας της SIAL, προπαντός σε ό,τι αφορά στους διεθνείς επισκέπτες (+11%), η SIAL είναι μια πραγματική ευκαιρία να αναπτύξει κανείς σχέσεις ποιότητας με τους πρωταγωνιστές τού κλάδου τής διατροφής, να ολοκληρώσει δουλειές στον τομέα των εξαγωγών, να δει όλα τα δίκτυα και τους τρόπους διανομής, να αναπτύξει πωλήσεις BtoB, να πληροφορηθεί τις εξελίξεις στην μαζική εστίαση και στη βιομηχανία τροφίμων.

GR: Κρίνοντας από την εμπειρία σας, πόσο πιστεύετε πως παίζει ρόλο ο παράγοντας «τιμή» τα τελευταία χρόνια στο κλείσιμο συμφωνιών μεταξύ λιανεμπόρων-προμηθευτών σε σχέση με άλλους παράγοντες, όπως η διατροφική αξία, η ποιότητα, το design, η ευχρηστία των προϊόντων κλπ;

AV: Ο παράγοντας «τιμή» είναι βεβαίως ένα ουσιαστικό στοιχείο στη διαδικασία των συμφωνιών μεταξύ εμπόρων και προμηθευτών.
Η ζήτηση όλο και περισσότερο ανταγωνιστικών τιμών είναι πανταχού παρoύσα και αυξήθηκε σε σύγκριση με το 2006. Για τον καταναλωτή, όμως, τρία κριτήρια παραμένουν βασικά: η μικρή  απόσταση από το σημείο πώλησης, η τιμή και η ποιότητα των προϊόντων.

Οι επισκέπτες της SIAL έρχονται για να ανακαλύψουν την καινοτομία, τις τάσεις και τις απαντήσεις στα νέα θέματα που βρίσκονται στην επικαιρότητα, όπως η θρεπτική αξία των προϊόντων, η διατροφική ισορροπία, η ποιότητα, κτλ. Είναι στοιχεία που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας πολύ σοβαρά και αποτελούν σήμερα παράγοντες, οι οποίοι δίνουν την προστιθέμενη αξία στην επιλογή των προϊόντων.

Για αυτό τον λόγο η SIAL αποτελεί μία απαραίτητη πλατφόρμα, “σκηνοθετεί” τις εξελίξεις των τάσεων κατανάλωσης και φέρνει απαντήσεις στις νέες ανησυχίες του καταναλωτή. Οι επιχειρήσεις έχουν πλέον αντιληφθεί την σημασία της γνώσης αυτών των στοιχείων σήμερα.

Η σημασία των PL

GR: Στη SIAL 2008 υπάρχει ειδική αναφορά στα προϊόντα PL. Ποια είναι η γενικότερη τάση σε αυτή την αγορά (πόσο αναπτύσσεται το συνολικό μερίδιο συμμετοχής τους στην έκθεσή σας, σε ποιες κατηγορίες υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον κλπ);

AV: Κατόπιν έρευνας της Nielsen σχετικά με τα προϊόντα που παρουσιάστηκαν στην PLMA 2007, η αγορά των MDD (Marque de Distribution) κέρδισε μερίδια αγοράς στις πιο εξελιγμένες αγορές της Ευρώπης. Τα προϊόντα PL αναπτύχθηκαν, παρότι υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός στις μάρκες. Αποτελούν 1 στα 3 προϊόντα που αγοράστηκαν στην Αγγλία (43%) και τα ποσοστά σε άλλες χώρες είναι αντίστοιχα υψηλά: Γερμανία 39%, Γαλλία 34%, Ισπανία 35%, Βέλγιο 42% και Ελβετία 53%.
Στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, όπου η οργανωμένη λιανική αναπτύσσεται γρήγορα, τα προϊόντα PL κερδίζουν σημαντικό τμήμα τής αγοράς: Τσεχία (27%), Ουγγαρία (24%), Πολωνία (20%) και Σλοβακία (35%).

Το 2006, 1 στους 4 εκθέτες της SIAL παρουσίαζε προϊόντα PL, ήτοι 30% των  εκθετών. Συναντούμε περισσότερο τα προϊόντα PL στους ακόλουθους τομείς  ζαχαρωτά, γαλακτοκομικά, κατεψυγμένα, κονσέρβες. Η πλειοψηφία των εκθετών είναι Ευρωπαίοι. Στο πλαίσιο του «Retail World», θα διεξαχθεί το «Forum MDD (Marque de Distribution)» αφιερωμένο στις μάρκες λιανεμπορίου. Θα παρουσιαστούν ταυτόχρονα οι τάσεις MDD στον κόσμο και η βάση δεδομένων των προμηθευτών της SIAL, οι οποίοι έχουν μια γκάμα προϊόντων PL.

Shopping… your Retail Solutions

GR: Μια επιπλέον καινοτομία της φετινής διοργάνωσης είναι πως αφιερώνετε εκθεσιακό χώρο για την παρουσίαση εταιρειών, οι οποίες προσφέρουν λύσεις (προϊόντα πληροφορικής, merchandising, εξοπλισμό, προωθήσεις, προτάσεις διαμόρφωσης λιανεμπορικού καταστήματος και άλλες υπηρεσίες) στο λιανεμπόριο. Μέχρι στιγμής, πόσες εταιρείες και ποιες (αν μπορείτε να αναφέρετε ενδεικτικά) έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής;

AV: Για πρώτη φορά, ένας ειδικός χώρος είναι αφιερωμένος στη διανομή με το «Shopping… your Retail Solutions»: ένας μοναδικός χώρος στην καρδιά της έκθεσης ανοιχτός σε όσους προτείνουν τεχνολογικές λύσεις για το λιανεμπόριο, οι οποίες αφορούν στους τομείς της πληροφορικής, της επικοινωνίας, του packaging, του merchandising κλπ και σε λύσεις εξοπλισμού καταστήματος, προώθησης προϊόντων κλπ. Μεταξύ των εκθετών που έχουν ήδη δηλώσει συμμετοχή είναι οι: ZIPNVENT (Χονγκ Κονγκ)-Κατάλληλο αμπαλάζ για το ψήσιμο σε φούρνο μικροκυμάτων, ASTROMED (Γαλλία)-Συστήματα εκτύπωσης, PRO CARTON (Γαλλία)-Προώθηση χάρτινο αμπαλάζ, FORMPLAST (Ιταλία)-Αμπαλάζ.  

GR: Θα μπορούσατε να συνοψίσετε με δυο λόγια τις γενικότερες τάσεις και τα σημαντικότερα προβλήματα του λιανεμπορίου τροφίμων, όπως έχουν καταγραφεί σε σχετικές έρευνες ή μελέτες, οι οποίες έχουν παρουσιαστεί στις εκδηλώσεις της SIAL τα προηγούμενα χρόνια;

AV: Τα κρεατικά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα φρούτα και τα λαχανικά παραμένουν οι πρώτοι επισκέψιμοι προορισμοί. Η πιο εμφανής τάση αφορά στον συνδυασμό τής προετοιμασίας τού φαγητού με το ντιζάιν. Οι διάδρομοι της SIAL το αποδεικνύουν: το ντιζάιν γίνεται σημαντικό στην παρουσίαση των τροφίμων. Το όμορφο γίνεται σήμερα ένα συμπλήρωμα όλο και πιο… νόστιμο.

Στον χώρο “Τάσεις και Καινοτομίες”, τα προϊόντα αντανακλούν τις ραγδαίες εξελίξεις, που παρουσιάζει το παγκόσμιο πανόραμα της καινοτομίας. Ανάμεσά τους, ο δυναμισμός τής προσφοράς με «ιατρικές» τάσεις, προπαντός στα γαλακτοκομικά προϊόντα, η ανάπτυξη του “νομαδισμού” μέχρι και σε παραδοσιακούς τομείς, όπως το τυρί, και η άνοδος των εξωτικών προϊόντων στο σύνολο των έτοιμων προϊόντων (catering ή κατεψυγμένα). ‘Αλλες τάσεις, όπως η πρακτικότητα και η ισορροπία, αξιοποιήθηκαν το 2006, για παράδειγμα με την σούπα σε ατομικό αμπαλάζ για φούρνο μικροκυμάτων, που μεταφέρεται εύκολα «Campbell soup at hand» του Campbell στον Καναδά, ή ακόμα και τα κατεψυγμένα φυτικά φύλλα ζύμης («Borekas» στο Tivall του Ισραήλ).

Βραβεία SIAL

GR: Τι σημαίνει για τα προϊόντα, που διακρίνονται σε διάφορες κατηγορίες, η βράβευση από την SIAL, και πώς έχει μεταφραστεί αυτή η βράβευση σε πωλήσεις ή σε αύξηση της αναγνωρισιμότητας των προϊόντων;

AV: Η SIAL επιτρέπει μία ευρεία διεθνή προβολή με το στήριγμα ενός δικτύου 54 γραφείων σε όλο τον κόσμο, τη δημοσιογραφική κάλυψη από 40 χώρες και το δίκτυο SIAL d’Or (εταιρικά περιοδικά σε όλο τον κόσμο).

Η προβολή βασίζεται επίσης σε 1.400 δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο και σε περίπου 2.000 άρθρα σε περιοδικά κλαδικά, οικονομικά και ποικίλης ύλης, στη Γαλλία και στο σε όλο τον κόσμο.

Τέλος, προσελκύει το ενδιαφέρον και των δημόσιων αρχών: 30 υπουργοί επισκέφθηκαν την τελευταία SIAL, προερχόμενοι από την Ευρώπη και άλλες χώρες (Ιταλία, Αυστρία, Νότια Αφρική), καθώς επίσης και 50 πρέσβεις.

Το να συμμετάσχει κανείς σε μία εκδήλωση όπως τη SIAL είναι ένα σημαντικό γεγονός. Το να επιλεχθείς για τον καινοτόμο χαρακτήρα τού προϊόντος από τη SIAL, σου προσφέρει παγκόσμια φήμη και ορατότητα, πόσο μάλλον αφού οι κριτές είναι εξειδικευμένοι. ‘Ενα προϊόν με τη διάκριση «Νικητής SIAL d’Or» προσφέρει σημαντική αναγνωρισιμότητα από τους επαγγελματίες τής αγοράς. 

GR: Υπάρχει, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, αύξηση συμμετοχών (εκθέτες, χώρες, δημοσιογράφοι, ενώσεις κλπ) στη SIAL 2008;

AV: Αναμένουμε 5.500 εκθέτες για τη SIAL 2008 (έναντι 5.300 το 2006). 91 χώρες έχουν ήδη εγγραφεί. Οι 6 πρώτες εκθέτες-χώρες είναι η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία, το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Ελλάδα. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις ως προς του εκθέτες αφορούν στην Αίγυπτο, την Τουρκία, την Αργεντινή, τις ΗΠΑ, την Ολλανδία και τη Βραζιλία. Νέες χώρες και νέες περιοχές από όλο τον κόσμο κάνουν την είσοδό τους στη SIAL 2008: το Αφγανιστάν, το νησί Μπαρμπάντος, η Βολιβία, η ΠΓΔΜ και η περιοχή της Kagawa (Ιαπωνία).