Νέα σελίδα καλείται να γυρίσει η ΑΒ Βασιλόπουλος από το φθινόπωρο. Η ανάληψη της ηγεσίας της από τον κ. Νίκο Λαβίδα στις 22 Αυγούστου θα σημάνει πιθανώς τη χάραξη νέας στρατηγικής για την εταιρεία, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη με μια σειρά προκλήσεων, λειτουργώντας σε συνθήκες αντιξοότητας, καθώς η οικονομία ζει μια τρίτη εν σειρά κρίση, την ενεργειακή, ως γενικευμένη κρίση ακρίβειας, μετά την κρίση δημόσιου χρέους και την κρίση στη δημόσια υγεία.

η εισοδηματική πίεση, την οποία υφίστανται τους τελευταίους μήνες τα νοικοκυριά, σε κάθε περίπτωση θα καταστήσει δυσκολότερη τη επίτευξη των στόχων της νέας διοίκησης της ΑΒ Βασιλόπουλος. Πρώτο και κρισιμότερο στοίχημα για τον κ. Λαβίδα θα είναι η οργάνωση της νέας ηγετικής ομάδας, η οποία θα αναλάβει την ευθύνη να οδηγήσει την εταιρεία στην «επόμενη ημέρα». Υπενθυμίζεται ότι εκτός από τον κ. Βασίλη Σταύρου, ο οποίος παραιτήθηκε από τη θέση του CEO της εταιρείας προ ολίγων μηνών, αποχώρησαν από αυτήν και ορισμένα από τα παλαιότερα στελέχη της, έτσι ώστε το ανώτατο διοικητικό δυναμικό της αποδυναμώθηκε αρκούντως, υποχρεώνοντας τους μετόχους της να προβούν σε έκτακτες κινήσεις, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά, μέχρι η ΑΒ Βασιλόπουλος να αποκτήσει νέα διοικητική ομάδα.

Στις πρώτες αποφάσεις της νέας διοίκησης θα είναι ο επαναπροσδιορισμός της στρατηγικής της, δεδομένου ότι τα τελευταία δύο χρόνια της πανδημίας η εταιρεία πέρασε μία «κρίση κόπωσης», καθώς οι πωλήσεις της εμφάνισαν στη χειρότερη περίπτωση κάμψη και στην καλύτερη άνοδο, αλλά με ρυθμό χαμηλότερο του μέσου όρου στον κλάδο, με αποτέλεσμα την απώλεια μεριδίων αγοράς. Ο στόχος της ανακατάληψης του χαμένου εδάφους δεν θα είναι εύκολος, δεδομένων αφενός της έντασης του ανταγωνισμού στον κλάδο και αφετέρου των υψηλών πληθωριστικών πιέσεων, οι οποίες περιορίζουν σημαντικά τις πωλήσεις σε όγκο.

Ανάκτηση αυτοπεποίθησης
Η εταιρεία θα κληθεί επίσης να θέσει μια για πάντα εκτός συζήτησης τις φήμες, που τη φέρουν πολύφερνη νύφη προς εξαγορά. Διότι δεν ήταν λίγες οι φορές, που διάφορα δημοσιεύματα την έφεραν στο κέντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος εταιρείας του ανταγωνισμού της, όταν υπό άλλες συνθήκες η ΑΒ Βασιλόπουλος είχε την πρωτοβουλία της επέκτασης μέσω των εξαγορών, ξεσηκώνοντας αυτή τη σχετική φιλολογία στον κλάδο. Μπορεί μεν οι σχετικές φήμες ουδέποτε να επιβεβαιώθηκαν από την ΑΒ, αλλά η εντύπωση ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της ως «πολυεθνικός παίκτης» ετεροπροσδιορίστηκε από επενδυτικές πρωτοβουλίες εγχώριων ανταγωνιστών της και δη πιο αδύναμων από αυτή, τσαλάκωσαν κάμποσο το κύρος της.

Από τις δηλώσεις της νέας διοίκησης, όπως και τη γενικότερη πορεία της αλυσίδας, θα φανούν ασφαλώς οι προθέσεις των μετοχών της. Αλλά προκειμένου η εταιρεία να ανακτήσει την αυτοπεποίθησή της, είναι υποχρεωμένη να προβεί σε επιθετικές κινήσεις, δηλαδή σε εξαγορές και σε επισπευσμένη οργανική ανάπτυξη, που θα εξασφαλίσουν την ταχύτερη ανάπτυξη και την αύξηση των μεριδίων της, όπως και την κατοχύρωση της δεύτερης θέσης στον κλάδο, που όπως φαίνεται κινδυνεύει, αν δεν εντείνει άμεσα τις προσπάθειες ανάπτυξής της.

Ψηλά στην ατζέντα της νέας διοίκησης θα βρεθεί προφανώς και η τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας, δηλαδή το πόσο επιθετικά πρέπει να κινείται στο εξής σε ό,τι αφορά τις τιμές και τις προσφορές της. Ήδη ανάλογες πρόνοιες εκδηλώνονται, προκειμένου να διατηρεί την πρωτοβουλία των κινήσεων μέχρι να αναλάβει δράση η νέα της διοίκηση, ώστε να μην χάνεται πολύτιμος χρόνος. Σήμερα ως γνωστόν το μεγαλύτερο μέρος των ενεργειών της εταιρείας είναι εστιασμένο στην πρόταξη του πλεονεκτήματος της αγοράς προϊόντων των δικών της σημάτων, τα οποία και πρωτοστατούν στις προσφορές της.