Χρονιά υψηλών επιδόσεων και κυρίως επιστροφής στην ανάπτυξη χαρακτηρίζει το 2024 ο Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος, κ. Νίκος Λαβίδας, τονίζοντας ότι η χρονιά θα κλείσει για την εταιρεία με θετικά καθαρά αποτελέσματα. Ειδικότερα, μιλώντας στο «σελφ σέρβις», εξηγεί ότι το τελευταίο διάστημα η εταιρεία ανέλαβε σημαντικές επενδυτικές πρωτοβουλίες και πραγματοποίησε κρίσιμες αλλαγές στην εμπορική πολιτική της, που αρχίζουν να αποδίδουν, ωθώντας την ΑΒ Βασιλόπουλος στην πολυπόθητη ανάπτυξη και την αύξηση των μεριδίων αγοράς.
Όπως εξηγεί ο κ. Λαβίδας, οι ενέργειες που έγιναν αποβλέπουν στη βελτίωση γενικότερα των λειτουργιών της εταιρείας, όπως και στην τόνωση της αποδοτικότητας των αλφαβητικών καταστημάτων. Ωστόσο, η κύρια επιδίωξη της διοίκησης της ΑΒ Βασιλόπουλος ήταν να καταστεί ξεκάθαρο στη συνείδηση του μέσου καταναλωτή ότι η αλυσίδα όχι μόνο δεν είναι η ακριβότερη στον κλάδο, αλλά αντίθετα είναι η φθηνότερη. Για το λόγο αυτό, εξάλλου, η διοίκησή της επιχειρεί εδώ και μήνες μια ολιστική παρέμβαση σε ζητήματα που αφορούν τις τιμές των προϊόντων, τη σύνθεση της προϊοντικής γκάμας, την οργάνωση των καταστημάτων και το σέρβις προς τους πελάτες. Ταυτόχρονα, οι επενδύσεις της εταιρείας αφορούσαν τη λειτουργία νέων καταστημάτων, την πλήρη αναβάθμιση των παλαιότερων, τη σύναψη shop in shop συνεργασιών και την οργάνωση νέων τμημάτων πωλήσεων, όπως και την περαιτέρω επέκταση του franchise δικτύου.
Σε ό,τι αφορά ειδικότερα την τιμολογιακή της πολιτική, η αλυσίδα μειώνει τις τιμές των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, υλοποιεί εκπτώσεις ανά κατηγορία κωδικών (χορήγηση και της δωροεπιταγής των 3 ευρώ και των 6 ευρώ), με στόχο να βελτιώσει τη σχέση ποιότητας προς τιμή αγοράς ανά αγαθό, όπως και να μειώσει περίπου κατά 10% τη μέση αξία του καλαθιού αγορών ανά μήνα. Επίσης ανασυνθέτει τη γκάμα των κωδικών, αποσύροντας όποιον δεν εμφανίζει υψηλή ζήτηση, με σκοπό την αντικατάστασή του από προϊόντα περισσότερο ταχυκίνητα. Παράλληλα εντάσσει στο κωδικολόγιό της και νέα προϊόντα, προκειμένου να διαφοροποιήσει περαιτέρω το ράφι της έναντι των ανταγωνιστών της. Υπολογίζεται ότι η σχετική πρωτοβουλία αφορά περί τους 2.000 κωδικούς προϊόντων ή το 15% του συνόλου τους.
Τριπλασιασμός των περιφερειακών διευθυντών
Παράλληλα, η εταιρεία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην εξυπηρέτηση των πελατών της. Πιο συγκεκριμένα, αλλάζει πλήρως το σύστημα εποπτείας της λειτουργίας των καταστημάτων της, αυξάνοντας από 16 σε 44 τους περιφερειακούς διευθυντές της. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία η οποία οδηγεί στη μείωση του αριθμού των καταστημάτων που εποπτεύει καθένας από τους περιφερειακούς διευθυντές. Οι νέοι περιφερειακοί διευθυντές επελέγησαν μεταξύ των διευθυντών καταστημάτων υψηλών επιδόσεων, οι οποίοι με τη σειρά τους άρχισαν να εκπαιδεύουν και να κατευθύνουν ανάλογα τους αντικαταστάτες τους με την ανάδειξη και υποστήριξη ανά κατάστημα ενός υποδιευθυντή.
Στο ίδιο πλαίσιο, όπως μας εξηγήθηκε, η εταιρεία διατηρεί τους μισθούς του προσωπικού του δικτύου των καταστημάτων της σε επίπεδο αισθητά υψηλότερο του κατώτατου μισθού. Ταυτόχρονα, εξασφαλίζει για το σύνολο του προσωπικού της μια σειρά παροχών, όπως ένα κουπόνι αξίας 50 ευρώ τον μήνα για αγορές από τα καταστήματα της αλυσίδας, έξτρα έκπτωση 7% για όσες αγορές πραγματοποιούν τα μέλη του προσωπικού της από αλφαβητικά καταστήματα, καθώς και ασφάλιση στον ιδιωτικό τομέα.