Σε πίεση βρίσκονται οι συνολικές πωλήσεις και η κερδοφορία από τα προϊόντα του Ομίλου Heineken στην αγορά οργανωμένου λιανεμπορίου της Ολλανδίας. Σύμφωνα με πληροφορίες από τοπικά και διεθνή Μέσα, αναφέρεται ότι τα προϊόντα Heineken χάνουν μερίδιο πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ, εξαιτίας της επιθετικής στρατηγικής ανταγωνιστικών τιμών που εφαρμόζει εσχάτως η ανταγωνίστρια AB InBev και φέρεται να της έχει δώσει την πρώτη θέση στη σχετική υποαγορά, βάσει στοιχείων της NielsenIQ για τα ολλανδικά σούπερ μάρκετ. Σε βάθος δεκαετίας, το μερίδιο της Heineken στην Ολλανδία έχει υποχωρήσει από 42% σε 38%, σύμφωνα με την εφημερίδα FD.
Η Heineken φαίνεται ακόμη να κρατά τα πρωτεία όγκου πωλήσεων στα σημεία Ho.Re.Ca., αλλά κι εκεί ο ανταγωνισμός έχει ενταθεί επειδή η AB InBev επίσης προσπαθεί να πείσει τα τελικά σημεία να αλλάξουν προμηθευτή, με ελκυστικές, ανταγωνιστικές τιμές.
Αναφέρεται ότι στην αγορά μπύρας στην Ολλανδία η τιμή παίζει όλο και καθοριστικότερο ρόλο στην επιλογή προϊόντος από τον τελικό καταναλωτή, καθώς πρόκειται για υποαγορά που ακόμη και στο επίπεδο του σούπερ μάρκετ μεσοπρόθεσμα έχει δεχτεί ανατιμήσεις γύρω στο 20%. Υπενθυμίζεται ότι πέρσι η ολλανδική κυβέρνηση αύξησε τον ειδικό φόρο κατανάλωσης, κάτι που επέφερε ως αποτέλεσμα μία ακόμη αύξηση της τελικής τιμής στο ράφι.
Συνδυαστικές έρευνες που γίνονται στη χώρα αποδεικνύουν ότι οι νεαροί Ολλανδοί καταναλώνουν όλο και λιγότερη μπύρα κατά κεφαλήν, σε συρρίκνωση της συνολικής υποαγοράς μπύρας κατά 10% κατ’ όγκο από το 2018. Η Heineken έχει παραγγείλει καμπάνιες που εστιάζουν στην ανάδειξη της εντοπιότητας του προϊόντος Φέρεται αποφασισμένη να επενδύσει περισσότερα χρήματα ως προς την επαναπόκτηση του χαμένου πελατολογίου, κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερες προωθητικές ενέργειες στο σούπερ μάρκετ μέσα στο ερχόμενο διάστημα.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter