Περισσότερα από 370 εκατ. ευρώ θα έχει διαθέσει συνολικά η Α-Β Βασιλόπουλος στο τέλος της δεκαετίας 2001-2010 για τη δημιουργία ενός πλήρως ανεπτυγμένου δικτύου εθνικής εμβέλειας. Η εταιρεία ήδη έχει επενδύσει τα 160 εκατ. ευρώ. Επεται η επένδυση 35-40 εκατ. ευρώ στο νέο της κέντρο logistics στον Ασπρόπυργο, που θα ειδικεύεται στη διακίνηση οπωροκηπευτικών και θα εγκαινιαστεί το 2008. Επίσης, η Α-Β Βασιλόπουλος σχεδιάζει ένα καινοτόμο μοντέλο παροχής υπηρεσιών μέσω του δικτύου της, που θα αφορά σε πωλήσεις προϊόντων καταναλωτικής και στεγαστικής πίστης, ασφαλειών και εν γένει χρηματοπιστωτικών προγραμμάτων, κινητής τηλεφωνίας, internet, καθώς και υπηρεσιών άλλων τομέων.

Παράλληλα, ως το τέλος του έτους θα εγκαινιάσει την κεντρική αποθήκη της στη Βόρεια Ελλάδα, κόστους περίπου 15 εκατ. ευρώ, ενώ ως το 2010 θα επενδύσει ετησίως περίπου 40 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέων εταιρικών καταστημάτων. Ηδη έχει επενδύσει: 11,8 εκατ. ευρώ το 2001, 18,2 εκατ. ευρώ το 2002, 25,9 εκατ. ευρώ το 2003, 32,4 εκατ. ευρώ το 2004, 35,7 εκατ. ευρώ το 2005 και 37,5 εκατ. ευρώ το 2006.

Στα μακροπρόθεσμα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνεται ο διπλασιασμός των καταστημάτων της: Από 108 σήμερα θα φτάσουν τα 200 σε δέκα χρόνια (υπό συνθήκες μη εξαγοράς εταιρείας που θα επιτάχυνε χρονικά την επέκταση του δικτύου της). Στο ίδιο διάστημα θα επιχειρήσει “άνοιγμα” στην κυπριακή αγορά, ενώ, όσον αφορά στην εγχώρια δράση της, προτίθεται να δώσει έμφαση στην ανάπτυξή της σε Μακεδονία, Θράκη (παρουσία έχει σήμερα μόνο στη Θεσσαλονίκη) και Κρήτη -στην τελευταία οι εμπορικές μονάδες της θα υποστηριχθούν από την τοπική μονάδα ΕΝΑ Cash & Carry.

Οσο για την ΕΝΑ, ο στόχος της είναι να αυξήσει τα καταστήματά της σε 18 από 10 σήμερα, με χρονική αφετηρία το 2008 και την προοπτική της δημιουργίας ενός έως δύο καταστημάτων ανά έτος.

Ανοιγμα στην καταναλωτική-στεγαστική πίστη

Η Α-Β Βασιλόπουλος σχεδιάζει και ένα καινοτόμο μοντέλο παροχής υπηρεσιών μέσω του δικτύου της, το οποίο θα οργανώσει με την υποστήριξη της μητρικής της, Delhaize. Η εταιρεία φέρεται να έχει περίπου έτοιμο προς εφαρμογή το εν λόγω μοντέλο, που θα αφορά σε πωλήσεις προϊόντων καταναλωτικής και στεγαστικής πίστης, ασφαλειών και εν γένει χρηματοπιστωτικών προγραμμάτων, κινητής τηλεφωνίας, internet, καθώς και υπηρεσιών άλλων τομέων.

Σύμφωνα με στελέχη της, η Α-Β Βασιλόπουλος θα εισέλθει στις υπηρεσίες συνεργαζόμενη με κάθε ενδιαφερόμενη εταιρεία ανά κλάδο αγοράς, αφού όμως πρώτα τροποποιήσει το καταστατικό της, ώστε να έχει τη δυνατότητα να επεκταθεί και μέσω νέων δραστηριοτήτων. Τα στελέχη της αποφεύγουν επιμελώς να μπουν σε λεπτομέρειες, ωστόσο τονίζουν ότι “η Α-Β Βασιλόπουλος δεν θα προχωρήσει στη δημιουργία νέας εταιρείας, προκειμένου να εισέλθει στον τομέα των υπηρεσιών” και ότι για το σχετικό project “θα είναι πρόθυμη να συνεργαστεί με κάθε εταιρεία που καλύπτει τις σχετικές προδιαγραφές”.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν, εξάλλου, σειρά στοιχείων σχετικά με την πορεία της Α-Β Βασιλόπουλος: Στα περισσότερα καταστήματά της δημιουργεί ένα νέο τμήμα έτοιμων φαγητών, τα οποία παρασκευάζονται βάσει παραγγελιών των καταναλωτών, ενώ έως τα τέλη του 2007 όλα τα καταστήματά της θα διαθέτουν HCCP. Η εταιρεία μόνο το 2006 λάνσαρε στην αγορά περίπου 2.000 νέους κωδικούς και σε 700 κωδικούς κατέβασε τις τιμές, και σταδιακά αρχίζει η εγκατάσταση και εφαρμογή της νέας γενιάς self scanning.

Εξάλλου, για το 2007 θα καταβάλει στη Delhaize 3,8 εκατ. ευρώ για παρεχόμενες υπηρεσίες του βελγικού ομίλου. Η ίδια θα παράσχει για μια ακόμη χρονιά υπηρεσίες στην Delhaize, των οποίων αξία θα αφαιρεθεί από το προαναφερόμενο ποσό, ενώ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο split της μετοχής της, υπό την προϋπόθεση ότι η ενέργειά της θα συνοδευτεί από κάποια επιχειρηματική κίνηση.