Το σύστημα διακίνησης των προϊόντων της αλλάζει η Α-Β Βασιλόπουλος, προκειμένου να το καταστήσει κεντρικοποιημένο για το σύνολο των κωδικών της. Πρόκειται για project, το οποίο θα εφαρμοστεί σταδιακά και θα αφορά κατά κύριο λόγο στα νωπά/φρέσκα προϊόντα, τα οποία στην πλειοψηφία τους σήμερα διανέμονται από τους ίδιους τους προμηθευτές της εταιρείας, με παραδόσεις που διενεργούν ανά κατάστημα και όχι κεντρικά.

Πρόθεση της Α-Β Βασιλόπουλος είναι να καθιερώσει με την πάροδο του χρόνου την κεντρική διακίνηση των φρέσκων αγαθών, αρχίζοντας, όπως αναφέρουν πληροφορίες του σελφ σέρβις, μετά το Πάσχα με τους κωδικούς στην κατηγορία του κοτόπουλου, που θα παραδίδονται από τους παραγωγούς στις κεντρικές αποθήκες της εταιρείας.

Το μεγάλο στοίχημα, ωστόσο, της αλυσίδας είναι το φρέσκο γάλα, για το οποίο ο σχετικός σχεδιασμός προβλέπει κεντρικές παραδόσεις περί τα Χριστούγεννα, ενώ ανάλογα θα κινηθεί η αλυσίδα και για τα υπόλοιπα γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως και για τα τυροκομικά, αλλά και το κρέας και άλλες κατηγορίες φρέσκων κωδικών.

Όπως αναφέρουν στελέχη της Α-Β Βασιλόπουλος, πέντε είναι οι στοχεύσεις της αλυσίδας μέσα από την εφαρμογή ενός απόλυτα κεντρικοποιημένου συστήματος διακίνησης κωδικών:
1. Η εξασφάλιση οικονομιών κλίμακος, καθότι η τροφοδοσία των καταστημάτων θα καταστεί ταχύτερη, όπως και πιο αυτοματοποιημένη.
2. Η βελτίωση των συμφωνιών της αλυσίδας με τους προμηθευτές, στους οποίους θα προσφέρει οικονομίες κλίμακος, οι οποίες, σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να αποτυπωθούν στις ετήσιες συμφωνίες.
3. Η εξασφάλιση μεγαλύτερης φρεσκάδας στα προϊόντα, διότι πλέον η ίδια η εταιρεία θα επιλέγει το πώς, πότε και με ποια νωπά προϊόντα θα τροφοδοτεί τα καταστήματά της ανά 24ωρο, όπως και τις ποσότητες ανά κωδικό, επιδιώκοντας τα προϊόντα της να παραμένουν στο ράφι τον λιγότερο δυνατό χρόνο, ώστε να διατίθενται όσο το δυνατόν πιο φρέσκα.
4. Η διασφάλιση ότι δεν θα χάνονται πωλήσεις, ότι δηλαδή οι αποθήκες και τα ράφια των καταστημάτων δεν θα μένουν out off stock για κανένα προϊόν.
5. Η καλύτερη οργάνωση των ραφιών με μεγαλύτερη ποικιλία κωδικών.

Όπως επισημαίνουν παράγοντες της αλυσίδας, εκτός κεντρικοποιημένου συστήματος θα παραμείνουν ελάχιστα προϊόντα. Κατά κύριο λόγο τα βαριά, όπως τα εμφιαλωμένα νερά και τα αναψυκτικά, για τα οποία κρίνεται οικονομικά ασύμφορη η κεντρική τους διανομή.

Οι ίδιοι παράγοντες προσθέτουν ότι δεν είναι στις προθέσεις της εταιρείας να διαπραγματευθεί με τους προμηθευτές της το κατά πόσο τα προϊόντα τους θα παραδίδονται κεντρικά, αλλά υπό ποίους όρους, οικονομικούς ή άλλους, θα διενεργούνται οι κεντρικές παραδόσεις.

Αυτό, δηλαδή, το οποίο υπονοούν είναι ότι οι κεντρικές παραδόσεις θα αποτελέσουν για το σύνολο των προμηθευτών της Α-Β Βασιλόπουλος μονόδρομο, με ποινή μάλιστα αποκλεισμού από το ράφι για όσους δεν δεχθούν να ακολουθήσουν τη νέα πολιτική διαχείρισης προϊόντων της εταιρείας.

Ένα από τα επιχειρήματα της αλυσίδας για την καθιέρωση των κεντρικοποιημένων παραδόσεων θα είναι το γεγονός ότι το εν λόγω σύστημα έχει δουλέψει αποτελεσματικά με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία παραδίδονται στο σύνολό τους κεντρικά, ανεξάρτητα από το αν είναι φρέσκα ή όχι.

Για τον λόγο αυτόν, η εταιρεία επενδύει σημαντικά κεφάλαια στις κεντρικές αποθήκες. Έτσι, πέρα από την ολοκλήρωση των αποθηκών που εξασφάλισε στη Θεσσαλονίκη εξαγοράζοντας την Plus Hellas, ολοκληρώνει και τη λειτουργία των νέων κεντρικών αποθηκών της στα Οινόφυτα Βοιωτίας, εκσυγχρονίζοντας κτιριακές εγκαταστάσεις που απέκτησε με την εξαγορά της P. L. Logistics, έναντι 12,2 εκατ. ευρώ.