Με μια σειρά παράλληλων πρωτοβουλιών, επενδυτικού χαρακτήρα, αλλά και marketing, η Α-Β Βασιλόπουλος επιχειρεί την εξασφάλιση αδιάκοπης ανάπτυξης μεσούσης της κρίσης. Αφήνοντας πίσω της το 2009 με θετικές επιδόσεις, η Α-Β Βασιλόπουλος τοποθετεί τον πήχη ακόμα πιο ψηλά για το τρέχον έτος, θέτοντας σε λειτουργία μια σειρά αναπτυξιακών ενεργειών ενταγμένων στο αναπτυξιακό της πλάνο, μέσω των οποίων προσβλέπει φέτος σε περαιτέρω διόγκωση των μεγεθών της.

Οι θετικές επιδόσεις του 2009 για την εταιρεία αφορούν τόσο στον τζίρο, που με στοιχεία 9μήνου αυξήθηκε κατά 11,1% στα 1,064 δισ. ευρώ, όσο και στα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους, τα οποία ανήλθαν σε 18 εκατ. ευρώ, από 16,8 εκατ. ευρώ το 2008.

Αποτελούν, δε, αφετηρία για την επέκταση της επενδυτικής της πορείας και την περαιτέρω διόγκωση των μεγεθών της. Αυτό το φιλόδοξο αναπτυξιακό πλάνο προβλέπει τις εξής ενέργειες:
• Την προσαρμογή της λειτουργίας της εξαγορασθείσας Κορυφή στα αλφαβητικά πρότυπα. Πρόκειται για επένδυση, το ύψος της οποίας υπολογίζεται στα 5 εκατ. ευρώ.
• Τη λειτουργία 12 έως 14 νέων εταιρικών, αλλά και franchise καταστημάτων, πολλά από τα οποία θα έχουν τις έδρες τους στη Bόρεια Ελλάδα, όπου η αλυσίδα τα τελευταία χρόνια επικεντρώνει την προσοχή της.
• Την αναμόρφωση-αναβάθμιση περίπου 22 παλαιών καταστημάτων της εταιρείας. Τα στελέχη της αλυσίδας επιμένουν ιδιαίτερα σε αυτό που ονομάζουν «βιτρίνα των καταστημάτων». Όπως αναφέρουν, τα σούπερ μάρκετ της Α-Β Βασιλόπουλος θα πρέπει να έχουν σύγχρονη εικόνα και οργάνωση και να εξασφαλίζουν για τον πελάτη ένα ευχάριστο περιβάλλον αγορών.
• Τη συγκράτηση και σε ορισμένες περιπτώσεις τη μείωση των τιμών λιανικής, που ως πολιτική επιβάλλεται από τις συνθήκες της αγοράς και ειδικότερα από το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο εσωτερικός πληθωρισμός της Α-Β Βασιλόπουλος διαμορφώνεται στο -1%.
• Την άσκηση πιέσεων στους προμηθευτές, προκειμένου κατά τη διάρκεια του 2010 να μην περάσουν στην κατανάλωση αυξήσεις τιμών, παρά μόνο τις άκρως επιβεβλημένες και, ειδικότερα, αυτές που προκαλούνται από την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών.
• Την εφαρμογή νέων προωθητικών ενεργειών μέσω της κάρτας πιστότητας. Για την τρέχουσα χρονιά σχεδιάζονται νέες πρωτοβουλίες για ένα πιο στοχευμένο marketing μέσω του direct mail, που θα προβλέπει περισσότερες προσφορές και δώρα.
• Την αποτελεσματικότερη χρήση ενός data active προγράμματος που επιτρέπει την καταγραφή και, κατ’ επέκταση, την ανάλυση στατιστικών δεδομένων για τη ζήτηση των προϊόντων, βάσει της οποίας η Α-Β Βασιλόπουλος, από κοινού με τους προμηθευτές της, θα καλύψει αποτελεσματικότερα τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού.

Συνέργεια με P&G: «ΑγοράΖΩ την εξέλιξη»
Οι δύο τελευταίες πρωτοβουλίες της Α-Β Βασιλόπουλος φαίνεται πως βρίσκουν εφαρμοφή στην πρόσφατη προωθητική συνέργεια της αλυσίδας με την Procter & Gamble, που επικεντρώνεται στην καινοτομία και την εξέλιξη.

Ειδικότερα, η Α-Β Βασιλόπουλος παρουσίασε την καμπάνια με τίλτο «ΑγοράΖΩ την εξέλιξη. Επιλέγω προϊόντα που βελτιώνουν τη ζωή μου», στην οποία συμπεριέλαβε 10 προϊόντα της Procter & Gamble. Πρόκειται για τα Ariel Excel Gel, Fairy Platinum, Fairy Extra Power, Lenor, Gillete Fusion, Herbal Essences, Pantene Nature Fusion, Noxzema Derma Clinic, Oral-B Vitality White+Clean και Olay Total Effects. Όσοι καταναλωτές επιλέγουν τα εν λόγω πρϊόντα απολαμβάνουν έξτρα πόντους και δώρα στις κάρτες πιστότητας.

Μέσα από την ανωτέρω συνέργεια, η Α-Β Βασιλόπουλος στοχεύει σε αύξηση των πωλήσεων στα 10 συγκεκριμένα προϊόντα κατά 5% και, κατά συνέπεια, σε αύξηση των πωλήσεων της συνολικής κατηγορίας κατά περίπου μία ποσοστιαία μονάδα.

Α-Β Βασιλόπουλος και P&G κατέληξαν στην καμπάνια «ΑγοράΖΩ την εξέλιξη» έχοντας διαθέσιμα τα στοιχεία έρευνας που αναφέρει ότι οι καταναλωτές, παρά την πιστότητα που επιδεικνύουν σε μία μάρκα ή σε ένα προϊόν και που φιάνει στο 75%, αυτό δεν τους εμποδίζει να δοκιμάζουν νέα προϊόντα (67%). Στην ίδια έρευνα, το 65% των καταναλωτών παρουσιάζεται να ενδιαφέρεται περισσότερο απ’ ό,τι στο παρελθόν για τα καινοτόμα προϊόντα, ενώ ένα 61% φαίνεται να ακολουθεί τις εξελίξεις στα προϊόντα.