Με σταθερά, καλά μελετημένα και πάνω απ' όλα συντηρητικά βήματα, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης πορεύεται κερδίζοντας σε ανάπτυξη, σε μια αγορά η οποία εδώ και μήνες χάνει από τον τζίρο της. Βάσει στοιχείων 9μήνου, η εταιρεία εμφανίζεται να καταγράφει άνοδο στα έσοδά της κατά 6,5%, βασιζόμενη και στην επέκταση του δικτύου της με νέα καταστήματα.

Τα συνολικά δέκα σούπερ μάρκετ που εξαγόρασε η Σκλαβενίτης από την Ατλάντικ, μπορεί να λειτουργούν τονωτικά στον τζίρο της, αλλά η εταιρεία διατηρεί και τον υψηλότερο δείκτη πιστότητας σε ό,τι αφορά το πελατειακό της κοινό. Από αυτήν την άποψη, η ανάπτυξη των πωλήσεών της δεν οφείλεται μόνο στην επέκταση του δικτύου της, αλλά και στη θετική πορεία των παλαιότερων καταστημάτων της.

Στο μεταξύ, όπως επισημαίνουν παράγοντες της αλυσίδας, ο προγραμματισμός της φέτος προβλέπει τη δημιουργία δύο ακόμη νέων σούπερ μάρκετ, στις περιοχές του Ταύρου και του Χαλανδρίου, έκτασης περίπου 1.000 και 2.000 τμ αντίστοιχα. Στόχος της διοίκησης της εταιρείας είναι τα δύο νέα καταστήματα να ανοίξουν τις πόρτες τους στο κοινό πριν από τα Χριστούγεννα, ώστε να κερδίσουν τον τζίρο των γιορτών, δίνοντας ταυτόχρονα στην αλυσίδα την ώθηση να επιτύχει ένα δυναμικό κλείσιμο του έτους.

Σημειώνεται ότι με τα συνολικά 12 νέα καταστήματα, η Σκλαβενίτης θα έχει αυξήσει σημαντικά και το προσωπικό της, σε μια περίοδο που η ανεργία κυριολεκτικά καλπάζει, με τον επίσημο αριθμό των ανέργων ήδη να έχει φθάσει τα 820.000 άτομα.

Παράγοντες της αλυσίδας δήλωσαν στο σελφ σέρβις ότι σε αυτήν τη φάση δεν είναι στις προθέσεις της διοίκησής της να προχωρήσει στην κατάρτιση επιχειρησιακής σύμβασης, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ως ενδεχόμενο κάτι τέτοιο έχει αποκλειστεί. Ωστόσο, όπως σημειώνουν, ακόμη κι αν ως εξέλιξη υπαγορευθεί από τις συνθήκες της αγοράς, το πλαίσιο της επιχειρησιακής σύμβασης θα είναι σαφώς καλύτερο από ανάλογες συμφωνίες που έχουν δει μέχρι σήμερα το φως της δημοσιότητας.

Προσεκτικά επενδυτικά βήματα
Σε ό,τι αφορά το υπέρ μάρκετ της εταιρείας στην Καλλιθέα, παραμένουν σε εκκρεμότητα οι εργασίες για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του. Η εταιρεία έχει ήδη καταρτίσει σχέδια για την ανάπλαση της περιοχής, που προβλέπουν τη μετατροπή της σε χώρο πράσινου. Όμως τα σχέδια παραμένουν στα χαρτιά, καθώς οι αρμόδιες αρχές καθυστερούν τις σχετικές αποφάσεις τους, ώστε να αρχίσουν οι εργασίες, παρά το γεγονός ότι από την υποβολή της σχετικής πρότασης έχουν παρέλθει πολλοί μήνες.

Στο μεταξύ, η Σκλαβενίτης συνεχίζει να αναζητά κατάλληλο ακίνητο για την εγκατάσταση σύγχρονου κέντρου logistics. Η εταιρεία φέρεται αναποφάσιστη για τη θέση του ακινήτου. Πάντως, όλα δείχνουν ότι αυτό θα βρίσκεται κοντά στον έναν εκ των δύο μεγάλων οδικών αξόνων της πρωτεύουσας, την Αττική Οδό ή την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας.

Η αλυσίδα σχεδιάζει και νέες επενδύσεις για τη δημιουργία νέων καταστημάτων την επόμενη χρονιά, αφού όπως αναφέρουν πληροφορίες του σελφ σέρβις, η διοίκησή της έχει ήδη αποφασίσει τη λειτουργία δύο νέων σούπερ μάρκετ το 2012 -άγνωστο σε ποιες περιοχές. Παράγοντες της εταιρείας επισημαίνουν πάντως, ότι, αν και δεν τους έχουν λείψει οι νέες επιχειρηματικές ιδέες και τα στρατηγικά σχέδια, το ρευστό οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον δεν επιτρέπει, τουλάχιστον σε αυτήν τη συγκυρία, μεσοπρόθεσμους και πολύ περισσότερο μακροπρόθεσμους σχεδιασμούς, λόγω εξαιρετικά υψηλού ρίσκου.