Σχεδόν πενήντα χρόνια παρουσίας στα ράφια των ελληνικών καταστημάτων και στην καρδιά της ελληνίδας νοικοκυράς συμπληρώνει το υπερλευκαντικό Εύρηκα, καταφέρνοντας να καταστεί συνώνυμο της αστραφτερής καθαριότητας των ρούχων. Στο μεταξύ, η μάρκα ως ο ηγέτης στην κατηγορία της, ουδέποτε έπαψε να εξελίσσεται εντάσσοντας στο δυναμικό της νέα προϊόντα, που τα διαθέτει πάντα στη σωστή σχέση ποιότητας/τιμής.

Το προϊόν πρωτολανσαρίστηκε στην ελληνική αγορά στις αρχές της δεκαετίας του 1960, σε φακελάκια της μίας δόσης, ως εναλλακτική πρόταση αντί της χρήσης χλωρίου για τη λεύκανση των ρούχων. Αποτελούσε μια πραγματική καινοτομία εκείνη την εποχή, καθώς η σύνθεσή του υπό μορφή σκόνης επέτρεπε τη χρήση του και στο πλυντήριο, σε αντίθεση με το χλώριο. Έφερε τότε μια επανάσταση στο πλύσιμο των ρούχων, προσφέροντας σημαντική βοήθεια στην ελληνίδα νοικοκυρά.

Αρκεί να σκεφτεί κάποιος ότι τη δεκαετία του ’60, η εργατική τάξη ήταν πολυπληθής, το εισόδημα των καταναλωτών περιορισμένο, ενώ τα ρούχα που κατείχε ο μέσος άνθρωπος ήταν λίγα και τα «κυριακάτικα», που φοριόταν σε γιορτές και κοινωνικές εκδηλώσεις, ήταν συνήθως λευκά. Οι μπουγάδες ακόμα γίνονταν στο χέρι με πλάκες σαπούνι –τα πλυντήρια μόλις που είχαν αρχίσει να μπαίνουν στα πρώτα πλούσια αστικά νοικοκυριά–, ενώ τα απορρυπαντικά δεν ήταν όσο εξελιγμένα είναι σήμερα.

Κατά συνέπεια η ανάγκη της νοικοκυράς για ένα προϊόν αποτελεσματικού καθαρισμού και λεύκανσης των ρούχων, ήταν περισσότερο από έντονη. Ιδιαίτερα, μάλιστα, αν ληφθεί υπόψη το πλαίσιο αξιών της ελληνικής κοινωνίας, που συνέδεε την ολόλευκη αστραφτερή μπουγάδα με τη νοικοκυροσύνη και την αξιοσύνη της γυναίκας.

Το λανσάρισμα του προϊόντος υποστηρίχθηκε διαφημιστικά με καταχωρίσεις στα μέσα της εποχής (ποιος δεν θυμάται το περιοδικό «Ρομάντζο»;), που αναδείκνυαν την αποτελεσματικότητα, την ευκολία και την ασφάλεια του προϊόντος στη χρήση, με τα σλόγκαν «Aυτό λευκαίνει, ενώ εσείς ξεκουράζεστε» και «δεν καταστρέφει τα ρούχα». Σε άλλο, μεταγενέστερο διαφημιστικό μήνυμα, η γιαγιά έψαχνε με μεγεθυντικό φακό το φορεματάκι της εγγονής της κι αναρωτιόταν «Μίνα, πού πήγε ο λεκές;».

Έκτοτε πέρασε σχεδόν μισός αιώνας και το υπερλευκαντικό Εύρηκα για πολλές γενιές ταυτίστηκε όσο κανένα άλλο ενισχυτικό πλύσης, με το απόλυτο λευκό. Είναι το μόνο στην κατηγορία του και μια από τις λίγες ελληνικές μάρκες, που ανέπτυξαν «βιωματική» σχέση με το κοινό τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με σχετικές καταναλωτικές έρευνες που έχουν διεξαχθεί για λογαριασμό της Εύρηκα, η χρήση του υπερλευκαντικού Εύρηκα «περνάει» από μητέρα σε κόρη, στο πλαίσιο των συμβουλών καθαριότητας που δίνουν οι παλιότερες νοικοκυρές στις νεότερες…

Ενδιαφέρον παρά τις αλλαγές
Τα ενισχυτικά πλύσης είναι μια κατηγορία που έχει πληγεί κυρίως από την τεχνολογική εξέλιξη και λιγότερο, ίσως, από τις δυσμενείς οικονομικές συγκυρίες. Υπερσύγχρονα και πολύ αποτελεσματικά απορρυπαντικά, πλυντήρια που «σκέφτονται», πολλά και οικονομικά ή απλώς φτηνά ρούχα, διεύρυνση της απασχόλησης στον τομέα των υπηρεσιών, είναι παράμετροι που συντελούν ώστε τα ρούχα να είναι πια λιγότερο λερωμένα.

Ταυτόχρονα, η παραδοσιακή αξία της σύνδεσης της λευκότητας της μπουγάδας με τη νοικοκυροσύνη της γυναίκας έχει αρχίσει να ξεφτάει, ώστε η συχνότητα χρήσης του ενισχυτικού ή του λευκαντικού έχει αραιώσει, αφού πια δεν θεωρείται απαραίτητο στοιχείο κάθε πλύσης. Έτσι, οι πωλήσεις της κατηγορίας δέχονται πιέσεις προς τα κάτω, αν και τα λευκαντικά εξακολουθούν να μη λείπουν από κανένα νοικοκυριό, πράγμα που εξηγεί γιατί η κατηγορία τους παρουσιάζει επιχειρηματικό ενδιαφέρον και για μεγάλα πολυεθνικά brands, που διεκδικούν μερίδια από αυτήν.

Οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν λανσάρει λευκαντικά ιδιωτικής ετικέτας, και έτσι η παρουσία τους στα ράφια είναι αισθητή, χωρίς ωστόσο να έχουν αποσπάσει σοβαρό μερίδιο αγοράς.


Η οικογένεια του υπερλευκαντικού Εύρηκα Classic
Το υπερλευκαντικό Εύρηκα Classic, πρώτη επιλογή των καταναλωτών για την καθαριότητα και τη λεύκανση των ρούχων τους, αποτελεί σταθερή αξία και ηγείται στην κατηγορία των ενισχυτικών σε σκόνη, με μερίδιο 55,6% σε όγκο και 43,1% σε αξία. Η μάρκα Εύρηκα, με το σύνολο των προϊόντων που διαθέτει στην κατηγορία, κατέχει μερίδιο 43,7% σε όγκο και 42,9% σε αξία (πηγή: Symphony IRI, Ιαν.-Δεκ. 2010).

Το υπερλευκαντικό Εύρηκα Classic κυκλοφορεί σε σκόνη, υγρό και ταμπλέτες, σε μια ευρεία γκάμα μεγεθών, από φακελάκια μιας δόσης μέχρι οικονομικές συσκευασίες του ενός κιλού, προκειμένου να καλύπτονται οι διαφορετικές ανάγκες των νοικοκυριών. Την γκάμα συμπληρώνει μια ολοκληρωμένη σειρά ενισχυτικών πλύσης κάτω από το brand «Εύρηκα», που δίνει λύσεις σε κάθε ανάγκη και απαίτηση της σύγχρονης γυναίκας και, κυρίως, πάντα με τη σωστή σχέση ποιότητας/τιμής.

Ειδικότερα τα προϊόντα της σειράς είναι:
• Το υπερλευκαντικό Εύρηκα Classic (σε σκόνη, υγρό και ταμπλέτες) για τα λευκά ρούχα.
• Το Εύρηκα Oxygen (σε σκόνη ή υγρό) για τους δύσκολους λεκέδες.
• Το Εύρηκα Bright (σε σκόνη) κατάλληλο για χρωματιστά ρούχα.
• Το Εύρηκα Senso (υγρό) για τα χρωματιστά και τα ευαίσθητα ρούχα.

Η μάρκα ως ο ηγέτης της κατηγορίας της εξελίσσεται, εντάσσοντας στο δυναμικό της νέα προϊόντα. Το 2000 λανσάρισε ταμπλέτες για πρακτικότητα, ευκολία και οικονομία (σωστά υπολογισμένη δόση) και το 2007 το υγρό υπερλευκαντικό, για το απόλυτο λευκό ακόμα και στα πιο ευαίσθητα ρούχα. Παράλληλα, ενισχύει και ανανεώνει τα υπάρχοντα προϊόντα της. Έτσι, από τις αρχές του 2011 το υπερλευκαντικό Ευρηκα Classic σε σκόνη, κυκλοφορεί με νέα ενισχυμένη σύνθεση, που καταπολεμά ακόμα και τους πιο δύσκολους λιπαρούς λεκέδες και από τους 30οC.

Ταυτόχρονα, η μάρκα ανανεώνεται και αισθητικά. Φέτος η σειρά Εύρηκα Classic (σκόνη, υγρό και ταμπλέτες) κυκλοφορεί σε ολοκαίνουργιες νέας αισθητικής συσκευασίες, που αναδεικνύουν τις αξίες του προϊόντος: την απόλυτη λευκότητα, τη φροντίδα αυτών που αγαπάμε και την ελληνικότητα. Οι νέες συσκευασίες είναι εμπνευσμένες από το φως της Ελλάδας, το καθαρό γαλάζιο του ουρανού και τα σύμβολα της λευκότητας.

«Μάιος, μήνας του λευκού»
Η μάρκα Εύρηκα δεν έπαψε ποτέ να επικοινωνεί με το κοινό της, μέσω είτε διαφημίσεων στα ΜΜΕ, είτε προωθητικών ενεργειών σε σούπερ μάρκετ και μικρά συνοικιακά καταστήματα. Το συνηθέστερο «πακέτο» τέτοιων ενεργειών περιλαμβάνει εκπτώσεις στις αρχικές τιμές ή προσφορά επιπλέον προϊόντος (κάποιες φορές του τύπου «1+1 δώρο»).

Επειδή για τις γυναίκες η μάρκα Εύρηκα είναι «μια παλιά, μεγαλύτερη κι έμπιστη φίλη», η εταιρεία σχεδιάζει ενέργειες που ικανοποιούν τις καθημερινές τους ανάγκες. Σε αυτήν τη βάση στηρίχθηκε η ιδέα για την ενέργεια «Μάιος, μήνας του λευκού». Με τη συγκεκριμένη κίνηση, η μάρκα προσφέρει στους καταναλωτές όχι μόνο την απόλυτη λεύκανση, αλλά έναν μήνα γεμάτο από τη λάμψη του λευκού. Η ενέργεια επελέγη για τον Μάιο, καθώς η υποδοχή του καλοκαιριού περιλαμβάνει το φρεσκάρισμα των καλοκαιρινών ασπρόρουχων.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του Μαΐου, οι καταναλωτές θα επωφελούνται από τις μεγάλες προσφορές της μάρκας στα ράφια των καταστημάτων, ενώ προωθήτριες ντυμένες στα λευκά θα τους ενημερώνουν για τις προσφορές και θα τους προσφέρουν κουπόνια για ακόμη μεγαλύτερες εκπτώσεις.

Η ακτινογραφία της κατηγορίας των ενισχυτικών πλύσης
Το μέγεθος της κατηγορίας ενισχυτικών πλύσης, σύμφωνα με στοιχεία της Symphony IRI (Ιαν. – Δεκ. 2010 ) ανέρχεται σε 3.105 τόνους σε όγκο και 15,39 εκατ. ευρώ σε αξία. Η κατανομή των πωλήσεών της σε αξία διαμορφώνεται κατά 71% στη σκόνη και κατά 27,2% στα υγρά, ενώ μόλις 1,8% κατέχουν οι ταμπλέτες. Σε όγκο η κατανομή της είναι 49,8% στα υγρά, 49,6% στη σκόνη και μόλις 0,6 στις ταμπλέτες.

Στην υποκατηγορία των ενισχυτικών σε σκόνη, μεγαλύτερο μερίδιο κατέχουν τα προϊόντα που αφορούν στη λεύκανση (67% σε όγκο και 58% σε αξία). Στη συγκεκριμένη υποκατηγορία, κύριος εκπρόσωπος είναι το υπερλευκαντικό Ευρηκα Classic, το οποίο κατέχει μερίδιο 83,6% σε όγκο και 74,7% σε αξία (πηγή: Symphony IRI Ιαν. – Δεκ. 2010).

INFO
Επωνυμία:
Εύρηκα Ελλάς ΑΕ
Διεύθυνση Έδρας: Α’ ΒΙ.ΠΕ. Βόλου και
Υποκατάστημα Αθήνας: Λουτρού 97, Αχαρναί
Τηλέφωνο Βόλου: 24210 95055
Τηλέφωνο Αθήνας: 210 2445919
Site: www.eureka.com.gr.