Για τρίτη χρονιά φέτος, πολλές από τις μεγαλύτερες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων της χώρας δήλωσαν τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό «Αναδείχθηκε Προϊόν της Χρονιάς 2011». Τα προϊόντα που διακρίθηκαν έχουν πλέον το δικαίωμα χρήσης του αντίστοιχου λογότυπου, που αποδεικνύει πως οι καταναλωτές αναγνώρισαν σε αυτά την καινοτομία και τα επιβράβευσαν για την προσπάθειά τους να καλύψουν με μοναδικό και αποτελεσματικό τρόπο υπάρχουσες ή και νέες καταναλωτικές ανάγκες.

Tο βράδυ της 1ης Φεβρουαρίου, πλήθος στελεχών της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων, μεταξύ αυτών και οι εκπρόσωποι των brand-νικητών, συγκεντρώθηκαν στον χώρο απονομής των βραβείων «Αναδείχθηκε Προϊόν της Χρονιάς». Η εκδήλωση ξεκίνησε με την εναρκτήρια ομιλία του κ. Ανδρέα Μαυρομάτη, managing director του θεσμού στην Ελλάδα, ο οποίος ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες για την υποστήριξή τους στον θεσμό και συνεχάρη τους νικητές.

Τους προσκεκλημένους καλωσόρισαν η κα. Simonetta Flores και ο κ. Dominic Nouyrit, διοργανωτές του θεσμού για την Ιταλία, Ελλάδα και Τουρκία, ενώ ευχαρίστησαν για τη συμβολή τους στην επιτυχημένη διεξαγωγή του την κα. Νατάσσα Νάκη και τον κ. Φώτη Περηφανόπουλο, υπεύθυνους για τη διεξαγωγή του θεσμού στην Ελλάδα.

 Πίνακας: Οι νικητές

 Κατηγορία  Προϊόν  Εταιρεία
 Τσίχλες  Trident Senses  Cadbury Hellas
 Προϊόντα Γυναικείας Περιποίησης Σώματος  Dove Visible Effects & Visible Care  Ελαΐς-Unilever Hellas
 Ανδρικά Σαμπουάν  Ultrex Cool Sport  Ελαΐς -Unilever Hellas
 Σερβιετάκια  Alldays Flexistyle Fresh  Procter & Gamble
 Σερβιέτες  Always Ultra Instant Dry  Procter & Gamble
 Προϊόντα Ανδρικής Περιποίησης Σώματος  Gillette Professional Power Deodorants  Procter & Gamble
 Αποσμητικά Σώματος  Noxzema Sprays  Procter & Gamble
 Προϊόντα Περιποίησης Μαλλιών  Pantene Nature Fusion  Procter & Gamble
 Προϊόντα Styling Μαλλιών  Wellaflex Heat Creations  Procter & Gamble
 Προϊόντα Περιποίησης Προσώπου  Johnson’s Daily Essentials  Johnson & Johnson
 Απορρυπαντικά Πλυντηρίου Ρούχων  Ariel Excel Gel  Procter & Gamble

O γενικός γραμματέας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, κ. Στέφανος Κομνηνός, ο οποίος παρευρέθη στην εκδήλωση, αναφέρθηκε στη συμβολή της καινοτομίας στην ανάπτυξη της οικονομίας, ειδικά στη δύσκολη αυτή περίοδο που διανύει η χώρα. Επίσης, ο κ. Νίκος Βερόπουλος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Βερόπουλος, αναφέρθηκε στην υποστήριξη των καινοτόμων προϊόντων από το λιανεμπόριο και ευχήθηκε η προσπάθεια για παραγωγή νέων ιδεών και η υλοποίησή τους να είναι αδιάκοπη.

Ο ενθουσιασμός των στελεχών των επιχειρήσεων στις οποίες ανήκαν τα προϊόντα που διακρίθηκαν ήταν έκδηλος. Στις τοποθετήσεις τους, όλοι όσοι παρέλαβαν τα βραβεία υπερθεμάτισαν την ανάγκη επένδυσης στην καινοτομία αλλά και την αξία της ομαδικής δουλειάς. Τη βραδιά παρουσίασε ο Γιώργος Κούρος.


Η απόφαση των καταναλωτών
Οι καταναλωτές ήταν αυτοί που αποφάσισαν και φέτος σε ποια προϊόντα θα απονείμουν τον τίτλο «Αναδείχθηκε Προϊόν της Χρονιάς» (www.productoftheyear.gr), επιλέγοντας ανάμεσα σε προϊόντα των μεγαλύτερων εταιρειών εκείνα που θεωρούν ως τα πιο καινοτόμα του 2010. Η ανάδειξη των νικηφόρων προϊόντων προήλθε από την έρευνα της ΤNS Icap. Κατά τη διάρκεια της έρευνας ρωτήθηκαν 3.038 καταναλωτές από 1.905 νοικοκυριά (από 13 Σεπτεμβρίου 2010 έως 21 Οκτωβρίου 2010) πόσο ελκυστικά θεωρούν τα προϊόντα που συμμετέχουν στον θεσμό, πόσο προκαλούν το ενδιαφέρον τους, αν τα προτιμούν έναντι των ανταγωνιστικών τους, αν βρίσκουν ελκυστική τη συσκευασία και αν έχουν μείνει ικανοποιημένοι από τη χρήση τους.

Μεταξύ άλλων, η έρευνα έδειξε πως 8 στους 10 καταναλωτές, επιθυμούν να δοκιμάζουν νέα προϊόντα, ενώ 6 στους 10, ακόμη και στη σημερινή περίοδο της οικονομικής κρίσης, δηλώνουν πως είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο για να τα αγοράσουν, αν μείνουν ικανοποιημένοι. Υπάρχει, όμως, και ένα σημαντικό ποσοστό, 6 στους 10, που θεωρεί πως τα νέα προϊόντα δεν διαφέρουν σημαντικά από τα ήδη υπάρχοντα.

Όπως τόνισε η κα. Helena Chari, διευθύνουσα σύμβουλος της TNS ICAP, η εμπιστοσύνη των ελλήνων καταναλωτών μειώνεται όλο και περισσότερο (και σε σχέση με τους υπόλοιπους ευρωπαίους καταναλωτές). Οι προσδοκίες για βελτίωση της οικονομικής τους κατάστασης βρίσκονται στο ναδίρ, ενώ οι δαπάνες για τρόφιμα και μη τρόφιμα ακολουθούν καθοδική πορεία. Την ίδια στιγμή, παρατηρείται μια άνοδος στα μερίδια των PL προϊόντων και στις δύο μεγάλες κατηγορίες (food, non food). Η εικόνα αυτή, τόνισε η κα. Chari, δεν αφήνει περιθώρια για ανάπτυξη χωρίς την επένδυση στην καινοτομία.

Η συμβολή του θεσμού στις πωλήσεις
Η αναγνώριση εκ μέρους των καταναλωτών των προσπαθειών που έχουν καταβάλει οι εταιρείες στις οποίες ανήκουν τα βραβευθέντα προϊόντα, δεν είναι το μόνο θετικό στοιχείο. Η χρήση του λογοτύπου «Αναδείχθηκε Προϊόν της Χρονιάς» ενισχύει ακόμη περισσότερο τις πωλήσεις των προϊόντων μετά τη βράβευση. Να υπενθυμίσουμε, πως η χρήση του λογοτύπου δεν περιορίζεται στη συσκευασία. Η διάκριση του προϊόντος μπορεί να διαφημιστεί με όλους τους τρόπους που επιλέγει η εταιρεία για την επικοινωνία της με τους καταναλωτές.

Όπως δείχνει η σχετική έρευνα της SymphonyIRI, που παρουσίασε τη βραδιά της ανακοίνωσης των νικητών ο κ. Μάκης Θεοδώρου, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, τη στιγμή που τα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης στο σύνολό τους σημείωσαν πτώση πωλήσεων το 2010 έναντι του 2009 σε ποσοστό 1% περίπου και οι κατηγορίες στις οποίες ανήκουν τα προϊόντα που έφεραν τον τίτλο του διαγωνισμού είχαν το 2010 ρυθμό ανάπτυξης (σε αξία πωλήσεων) -4,5%, σε σχέση με το 2009, το μερίδιο αγοράς των Προϊόντων της Χρονιάς έφτασε το +14,2%!

Ο θεσμός
Το «Αναδείχθηκε Προϊόν της Χρονιάς», ξεκίνησε πριν από 24 χρόνια στη Γαλλία ενώ σήμερα διεξάγεται με μεγάλη επιτυχία σε 26 χώρες παγκοσμίως (Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, ΗΠΑ, Ινδία, Βραζιλία κά). Στον θεσμό λαμβάνουν μέρος οι μεγαλύτερες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων που έχουν λανσάρει νέα και καινοτόμα προϊόντα. Τον θεσμό στηρίζουν κρατικοί φορείς αλλά και μερικά από τα σημαντικότερα μέσα επικοινωνίας με την ιδιότητα των χορηγών επικοινωνίας – ΣΔΕ, Ρυθμός 949, σελφ σέρβις, Daily Fax, Marketing Week, bags, Lipstick, Glam & Style που δίνουν ώθηση στο θεσμό και στις πωλήσεις των προϊόντων που κερδίζουν τη διάκριση.

Η εταιρεία Προώθηση Προϊόντων & Καινοτομίας Award Greece Μον. ΕΠΕ, σε συνεργασία με την εταιρεία BOUSSIAS, διεξάγει και αναπτύσσει τον θεσμό στην Ελλάδα με μεγάλη επιτυχία.