Η αλυσίδα εισαγωγής και διανομής τροφών και αξεσουάρ για κατοικίδια ζώα Pet City, με δίκτυο σήμερα 27 καταστημάτων εντός της Αττικής και ετήσιο τζίρο 25 εκ. ευρώ, προσβλέπει σε ταχεία ανάπτυξη, με πλάνο τον διπλασιασμό των καταστημάτων της στην επόμενη πενταετία και εκτίμηση για αύξηση του τζίρου της φέτος περίπου κατά 20%.

H οικογενειακή εταιρεία Pet City ιδρύθηκε το 1988, δραστηριοποιούμενη στην εγχώρια αγορά ως εταιρεία εισαγωγής και διανομής τροφών και αξεσουάρ για κατοικίδια ζώα. Η έναρξη των δραστηριοτήτων της στη λιανική πώληση έγινε το 1996, οπότε δημιούργησε το πρώτο της σχετικό κατάστημα στην περιοχή της Παιανίας. Τρία χρόνια αργότερα εγκαινίασε το δεύτερο λιανεμπορικό κατάστημά της, το Mega Pet City, στην περιοχή της Γλυφάδας. Μέχρι το 2005 η εταιρεία, ως αλυσίδα πλέον, αριθμούσε οκτώ pet shops σε διάφορες περιοχές της Αττικής.

Το 2006, προβαίνοντας στην εξαγορά πέντε καταστημάτων της εταιρείας Pet Champion του ομίλου Σαράντης, εξασφάλισε το μεγαλύτερο μερίδιο της συγκεκριμένης αγοράς στην Αττική, όντας πλέον η πρώτη σε μέγεθος εταιρεία του κλάδου της στη χώρα, με δίκτυο 13 καταστημάτων.

Πορεία διαρκούς επέκτασης
Σήμερα η Pet City, μετά την πάροδο τεσσάρων ετών, έχει υπερδιπλασιάσει τον αριθμό των καταστημάτων της -φτάνουν πλέον τα 27-, τα οποία είναι εγκατεστημένα στους σημαντικότερους κόμβους της Αττικής και εξυπηρετούν περίπου 1,3 εκ. πελάτες τον χρόνο. Η εταιρεία απασχολεί συνολικά προσωπικό 320 ατόμων, μεταξύ των οποίων 35 ιχθυολόγους και 8 κτηνιάτρους. Το εύρος των καταστημάτων της κυμαίνεται μεταξύ των 250 τμ και των 2.000 τμ και τα ράφια τους διαθέτουν περίπου 22.000 κωδικούς προϊόντων, εκ των οποίων περίπου οι 5.000 είναι ιδιωτικής ετικέτας.

Επιπλέον, τα καταστήματα παρέχουν υπηρεσίες καλλωπισμού και κτηνιατρικής υποστήριξης, κορύφωση των οποίων ήταν η δημιουργία το 2008 από την εταιρεία μιας υπερσύγχρονης κτηνιατρικής κλινικής 300 τμ στην περιοχή της Γλυφάδας. Την ίδια χρονιά η Pet City μετέφερε την έδρα της από την Παιανία στο Κορωπί, σε εγκαταστάσεις όπου σήμερα στεγάζονται το διοικητικό της κέντρο, σε γραφεία χώρου 600 τμ, και η αποθήκη της, εύρους 3.000 τμ.

Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει αποκλειστικές μακροχρόνιες συνεργασίες με διεθνείς κι ελληνικούς προμηθευτικούς, επεκτείνοντας και ανανεώνοντας διαρκώς την γκάμα των ειδών που διαθέτει. Ετησίως εισάγει περίπου 2.500 σκυλάκια κάθε ράτσας, καθώς και γάτες, τρωκτικά, ψάρια, ερπετά, ωδικά πτηνά και παπαγάλους.

Οι πωλήσεις της το 2010 ανήλθαν περίπου στα 25 εκ. ευρώ, ενώ η τρέχουσα χρήση, όπως προβλέπει η διοίκησή της, θα έχει απόδοση τζίρου 28-29 εκ. ευρώ. Το αναπτυξιακό πλάνο της Pet City θέτει στόχο τον διπλασιασμό των καταστημάτων του δικτύου της ως το 2015 (50 έως 60 καταστήματα στην Αττική), πράγμα που θα της εξασφαλίσει το μείζον μερίδιο της εγχώριας αγοράς του ειδικού κλάδου των pet shops, που σήμερα ακόμα είναι κατακερματισμένος.

Ενδιαφέρον για ειδικά προϊόντα και υπηρεσίες
Όπως εκτιμάται, συνολικά ο ετήσιος τζίρος της εγχώριας αγοράς ειδών φροντίδας για μικρά ζώα ανέρχεται περίπου στα 200. εκ. ευρώ -περίπου το 70% αναφέρεται στα είδη διατροφής και το υπόλοιπο στα αξεσουάρ- και κατανέμεται μεταξύ των σούπερ μάρκετ και των pet shops σε ποσοστά 55% και 45%, αντιστοίχως. Η σταθερή προτίμηση, πάντως, των φιλόζωων για ακριβές και ειδικευμένες ζωοτροφές, συνδυασμένες με παροχή υπηρεσιών ιατροφαρμακευτικής φροντίδας και καλλωπισμού των κατοικίδιών τους, διαπιστώνεται ότι αδυνατίζει αισθητά τη δυναμική του σχετικού ραφιού στο σούπερ μάρκετ, όταν στην περιοχή του αναλαμβάνει δράση ένα pet shop.