Διατηρεί τις δυνάμεις του εν μέσω κρίσης ο όμιλος Βερόπουλος στο εσωτερικό, ενώ στο εξωτερικό επιμένει με γενναίες επενδύσεις στη Σερβία, όπου επικεντρώνει τώρα την προσοχή του, μετά τη λειτουργία του μεγάλου εμπορικού κέντρου στα Σκόπια. Ειδικότερα, στη Σερβία ο όμιλος δρομολογεί τη λειτουργία τριών νέων καταστημάτων για τα οποία θα επενδύσει συνολικά το ποσό των 15 εκατ. ευρώ.

Tο πρώτο νέο κατάστημα στο Βελιγράδι θα ανοίξει τις πόρτες του στις αρχές του 2011 (Φεβρουάριο ή Μάρτιο), αν και αρχικά τα εγκαίνιά του είχαν προγραμματιστεί για τα τέλη του 2010. Το δεύτερο θα λειτουργήσει στο πρώτο τετράμηνο του 2011 και το τρίτο εν ευθέτω χρόνω, καθώς πρόκειται για μεγάλο σούπερ μάρκετ, που θα εκτείνεται σε 3.500 τμ, συνολικού επενδυτικού κόστους περίπου 8 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τα άλλα δύο, το πρώτο θα κοστίσει περί τα 6 εκατ. ευρώ και το δεύτερο, το μόνο νοικιασμένο, περί τα 500-700 χιλ. ευρώ (το κόστος του εξοπλισμού του).

Με τα τρία προαναφερόμενα καταστήματα το δίκτυο του ομίλου στο Βελιγράδι θα αριθμεί 6 σημεία πώλησης. Σε ό,τι αφορά το εμπορικό κέντρο των Σκοπίων η διοίκηση του ομίλου δηλώνει ιδιαίτερη ικανοποίηση από τις επιδώσεις του, χωρίς ωστόσο να επιθυμεί τη δημοσιοποίηση συγκεκριμένων στοιχείων.

Επιτάχυνση πωλήσεων στην αναμπουμπούλα!
Στην εγχώρια αγορά η Αφοί Βερόπουλοι παρά τις εξαιρετικά δυσμενείς οικονομικές συγκυρίες κατάφερε να κλείσει το εννεάμηνο με αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά μια ποσοστιαία μονάδα, στηρίζοντας μάλιστα σε μεγάλο βαθμό την οριακή της ανάπτυξη στις πωλήσεις του Σεπτεμβρίου, οπότε οι ρυθμοί τους επιταχύνθηκαν λόγω… της απεργίας των μεταφορέων!

Όπως εξηγούν στελέχη της αλυσίδας, το γεγονός ότι η λειτουργία των logistics της εταιρείας πέτυχε ώστε να μην παρουσιαστούν ουσιαστικές ελλείψεις στα ράφια των καταστημάτων της κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου, εξασφάλισε στην εταιρεία τμήματα τζίρου από τις απώλειες άλλων δικτύων, τα οποία στη διάρκεια των κινητοποιήσεων βρέθηκαν με stock out σε πολλούς βασικούς κωδικούς προϊόντων. Μάλιστα, όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά, υπήρξαν καταστήματα της Αφοί Βερόπουλοι τα οποία στο κρίσιμο διάστημα των κινητοποιήσεων οι πωλήσεις «έτρεξαν» με ρυθμούς 15% και άνω, που σε ορισμένες περιπτώσεις έφτασαν… το 60%!

Πρόκειται για εξέλιξη η οποία είχε για τη διοίκηση της εταιρείας «διπλή» ανάγνωση: Τη θετική, που αφορά στο γεγονός ότι η αλυσίδα ενέτεινε τους ρυθμούς ανάπτυξής της παρά τα ανυπέρβλητα εμπόδια εφοδιασμού που αντιμετώπισε η αγορά, και την αρνητική όσον αφορά στη διαπίστωση ότι «ο ανταγωνισμός υπό φυσιολογικές συνθήκες “κλέβει” από την Αφοί Βερόπουλοι σε ορισμένες περιοχές μεγάλο μέρος του τζίρου των καταστημάτων της».

Πέντε νέα καταστήματα φέτος
Η εταιρεία, αναλύοντας τα στοιχεία της, ετοιμάζεται ώστε «να παίξει καλύτερη άμυνα» έναντι του ανταγωνισμού της και, όπως σημειώνεται, εν προκειμένω πρωταρχικό ρόλο θα διαδραματίσουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία εκτιμάται ότι έχουν τα περιθώρια να συμμετάσχουν με υψηλότερα ποσοστά στο συνολικό τζίρο της αλυσίδας – ειδικά σε αυτήν την περίοδο, που το καταναλωτικό κοινό στρέφεται περισσότερο από κάθε άλλη φορά στις αγορές χαμηλού κόστους.

Στο μεταξύ, στην αύξηση του τζίρου της εταιρείας συμβάλλουν φέτος τα νέα της καταστήματα, συνολικά πέντε ως το τέλος του έτους. Τα τρία πρώτα λειτουργούν ήδη με έδρες στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης, στη Νίκαια και στα Τρίκαλα. Τα επόμενα δύο, στη Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης και στη Λυκόβρυση, καταβάλλονται προσπάθειες να εγκαινιαστούν έγκαιρα.

Και τα πέντε νέα καταστήματα βρίσκονται σε ενοικιασμένα ακίνητα, οπότε το επενδυτικό κόστος για το καθένα κυμαίνεται στις 700 χιλ. ευρώ, δηλαδή 3,5 εκατ. ευρώ συνολικά. Επομένως, αθροιστικά οι επενδύσεις του ομίλου σε Ελλάδα και Σερβία θα πλησιάσουν φέτος τα 19 εκατ. ευρώ.