Έχοντας βιώσει πολλές διακυμάνσεις στον τζίρο της -ορισμένες φορές, μάλιστα, σημειώνοντας πολύ χαμηλές επιδόσεις- η αλυσίδα Κρόνος πορεύεται σήμερα σταθερά, εν μέσω εξαιρετικών αντιξοοτήτων λόγω του αρνητικού οικονομικού περιβάλλοντος, ενώ δεν παύει να εκφράζει την αισιοδοξία της ότι με τα μέτρα που λαμβάνει και τη στρατηγική που ακολουθεί θα κινηθεί μέχρι και το τέλος του χρόνου ανοδικά.

Η Κρόνος υπολογίζει ότι φετινή χρονιά θα κλείσει με αυξημένο κύκλο εργασιών στα 36,1 εκατ. ευρώ, έναντι 35,4 εκατ. ευρώ το 2009 και 32,4 εκατ. ευρώ το 2008, ενώ τα κέρδη, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της, ενδέχεται να παρουσιάσουν μια ελαφριά κάμψη προς ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της. Το 2010 εκτιμά ότι θα παρουσιάσει προ φόρων αποτέλεσμα 0,650 εκατ. ευρώ, από 0,758 εκατ. ευρώ το 2009 και 0,807 εκατ. ευρώ το 2008.

Φέτος, λόγω της κρίσης, οι επενδύσεις της Κρόνος θα περιοριστούν στα 150.000 ευρώ που θα διατεθούν για ένα facelift των καταστημάτων της, ενώ πέρυσι τα κεφάλαια που διέθεσε ήταν της τάξης του 1,5 εκατ. ευρώ και σχεδόν στο σύνολό τους απορροφήθηκαν από την επέκταση του δικτύου καταστημάτων.

Στην εκπνοή του 2009 η Κρόνος διέθετε 14 καταστήματα, εκ των οποίων τα 10 ήταν σούπερ μάρκετ, τα τρία υπέρ μάρκετ και το ένα cash & carry.

Πώς θα αντιμετωπιστεί η κρίση
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο «σελφ σέρβις» ο διευθύνων σύμβουλος της Κρόνος, κ. Φοίβος Καρακίτσος, η στρατηγική της εταιρείας για την αντιμετώπιση των συνεπειών του αρνητικού οικονομικού περιβάλλοντος επικεντρώνεται, φέτος, στους εξής άξονες:

• Στη συγκράτηση του κόστους, με σημαντικές παρεμβάσεις στους τρεις μεγάλους λογαριασμούς εξόδων, το προσωπικό, το ρεύμα και τα ενοίκια. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά στις αποδοχές του προσωπικού, η Κρόνος έχει φέτος προσδιορίσει συγκεκριμένο budget ανά κατάστημα και, παράλληλα, εφαρμόζει πιο «σφιχτή» πολιτική προσλήψεων και υπερωριών. Για τη μείωση του ενεργειακού κόστους η εταιρεία άλλαξε πάροχο ρεύματος, επιλέγοντας την Aegean, που της εξασφάλισε χαμηλότερο τιμολόγιο ανά KW, ενώ στα μισθωτήρια, όπου ήταν εφικτό, εξασφάλισε μειώσεις και σε αρκετές περιπτώσεις πέτυχε συγκράτηση των αυξήσεων.

• Στη μείωση των αποθεμάτων και τη βελτίωση του turnover. Ειδικότερα, επεδίωξε σημαντική μείωση του στοκ, με στόχο τη βελτίωση της ταμειακής ρευστότητας. Αυτό κατέστη δυνατό κυρίως με τη συμπίεση του κωδικολογίου, την καλύτερη κατηγοριοποίηση των καταστημάτων, αλλά και τη συνολική μείωση του στοκ. Φέτος, στόχος της Κρόνος είναι να μειώσει τα αποθέματά της από τις 55 μέρες στις 40.

• Στη μεγαλύτερη στήριξη κατηγοριών, όπου τα περιθώρια κέρδους είναι υψηλότερα, προκειμένου να ενισχυθεί το καθαρό αποτέλεσμα.

• Στη βελτίωση -έστω και οριακή- των συμφωνιών με τους προμηθευτές προς ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της έναντι της τοπικής αγοράς.

• Στη βελτίωση της κερδοφορίας ανά κατηγορία προϊόντος. Η εταιρεία επιχειρεί να προσδιορίσει τον preferred supplier και να αυξήσει τις πωλήσεις των φρέσκων προϊόντων με νέες επενδύσεις σε ψυγεία και γενικότερα σε υποδομές, όπως και με τις αναγκαίες προωθητικές ενέργειες.

• Στη διαρκή χρηματοοικονομική μελέτη και στον επανέλεγχο των budget. Πρόθεση της εταιρείας είναι να καταγράψει και να ακολουθήσει στον ταχύτερο δυνατό χρόνο τις νέες τάσεις της αγοράς και τις νέες ανάγκες και επιθυμίες των πελατών της και, βέβαια, να επιμείνει με γενναίες προωθητικές ενέργειες υπέρ του πελάτη, είτε με δική της πρωτοβουλία, είτε σε συνεργασία με τους προμηθευτές της.

• Στην αύξηση του διαφημιστικού πλάνου με τη διενέργεια εβδομαδιαίων καταχωρίσεων σε εφημερίδες, που διανέμονται σε περιοχές όπου βρίσκονται τα καταστήματά της. Με τα φυλλάδιά της η εταιρεία θα στηρίξει την επιθετική πολιτική τιμών και τις προωθητικές της ενέργειες.