Ανάπτυξη μέσα από την επέκταση του δικτύου της και κυρίως μέσω των καταστημάτων χονδρικής εξασφαλίζει η Μετρό, συνεχίζοντας για τον λόγο αυτό με αμείωτη ένταση τις επενδύσεις της σε νέα σημεία πώλησης, παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα. Ήδη για τη διετία 2009-2010 έχει προγραμματίσει να επενδύσει το ποσό των περίπου 75 εκατ. ευρώ στην ανάπτυξη του δικτύου της, με στόχο να λειτουργήσει συνολικά 12 νέα καταστήματα εντός και εκτός Αθηνών.

Ο φετινός προγραμματισμός προβλέπει τη λειτουργία επτά σημείων πώλησης, από τα οποία τέσσερα θα εγκαινιαστούν το δίμηνο Ιουνίου-Ιουλίου. Εξ αυτών, 2 θα είναι σούπερ μάρκετ με έδρες στο Ξυλόκαστρο και το Αλιβέρι και 2 cash & carry με έδρες στην Καρδίτσα και τη Σπάρτη. Τα υπόλοιπα τρία προγραμματίζεται να εγκαινιαστούν στα τέλη του έτους.

Ειδικότερα για το 2010, οι επενδύσεις της εταιρείας προϋπολογίζονται στα 40 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει και κεφάλαια που θα διατεθούν για την επέκταση του δικτύου της Μετρό κατά το 2011, ενώ σημειώνεται ότι επενδύσεις για τη φετινή επέκταση είχαν γίνει και το 2009. Σήμερα, η Μέτρο λειτουργεί σε σύνολο 79 καταστήματα, εκ των οποίων τα 45 είναι σούπερ μάρκετ και τα υπόλοιπα 34 cash & carry.

Η ταχεία επέκταση του δικτύου της εταιρείας επιδρά καθοριστικά στην αύξηση των μεγεθών της, που, λόγω της κρίσης και ειδικότερα της γενικότερης μείωσης που καταγράφεται στη ζήτηση, δεν εξελίσσονται θετικά -τουλάχιστον όχι με τους ρυθμούς των προηγουμένων ετών.

Φέτος, λοιπόν, στο α’ τρίμηνο η ανάπτυξη της εταιρείας σε συγκρίσιμη βάση είναι της τάξης του 2%, ενώ με τον συνυπολογισμό και των νέων καταστημάτων ο ρυθμός ανάπτυξης βελτιώνεται στο 5,7%, έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος. Στη διαμόρφωση, βέβαια, του ποσοστού αυτού θα πρέπει να προσμετρηθεί και το γεγονός ότι φέτος ο εορτασμός του Πάσχα ήταν νωρίς, με αποτέλεσμα ένα σημαντικό μέρος των Πασχαλινών αγορών να πραγματοποιηθεί τον Μάρτιο, αντί του Απριλίου, όπως συνέβη πέρυσι.

Σε ό,τι αφορά στις περυσινές επιδόσεις της εταιρείας, το 2009 έκλεισε με αυξημένο κύκλο εργασιών κατά 3%, περίπου στα 670 εκατ. ευρώ, στηριζόμενος σε μεγάλο βαθμό και στα νέα καταστήματα, πέντε τον αριθμό, με έδρες στα Χανιά, την Κόρινθο, τη Λιβαδειά, την Καλαμάτα και την Πρέβεζα. Πρόκειται για cash & carry μονάδες, οι οποίες στήριξαν τη γενικότερη προσπάθεια της εταιρείας να διατηρήσει τις ανοδικές τάσεις των εσόδων της.

Άνοδος πωλήσεων κοντά στο 5% φέτος
Φέτος, η εταιρεία εκτιμά ότι η άνοδος των πωλήσεων θα είναι κοντά στο 5%, εφόσον δεν υπάρξουν νέες ανατροπές στο οικονομικό περιβάλλον που θα συρρικνώσουν σε μεγαλύτερο βαθμό τη ζήτηση.

Σε ό,τι αφορά στην κερδοφορία της, οι εκτιμήσεις είναι επίσης θετικές. Ειδικότερα, γίνεται λόγος για αυξημένα κέρδη, λόγω όμως της σημαντικής μείωσης των περυσινών κερδών έναντι του 2008, που βέβαια ήταν μια εξαιρετική χρονιά για τη Μετρό, κρίνοντας από το καθαρό αποτέλεσμα, το οποίο ανήλθε στο ποσό των 24 εκατ. ευρώ.

Προκειμένου η εταιρεία να διατηρήσει την κερδοφορία της, έχει μεθοδικά τους τελευταίους μήνες μειώσει τα κόστη της. Σε ό,τι αφορά, ειδικότερα, στην τρέχουσα χρήση, συμφώνησε για περιορισμένης κλίμακας αυξήσεις σε προσωπικό και στελέχη, μείωσε σε μεγάλο βαθμό τις υπερωρίες, ώστε να μην χρειαστεί να προβεί σε απολύσεις, ενώ περικοπές έκανε τόσο στο ενεργειακό κόστος των μονάδων της συνάπτοντας συμφωνίες για την παροχή ρεύματος από τρίτες εταιρείες και όχι από τη ΔΕΗ, όσο και στα μισθωτήρια συμβόλαια των καταστημάτων της, αφού σε αρκετές περιπτώσεις πέτυχε να μειώσει το κόστος ενοικίασης.