Τα στοιχεία της IRI Hellas δείχνουν πως το 2009 οι πωλήσεις παστεριωμένου γάλακτος υποχώρησαν 6,5% σε αξία, σε σχέση με το 2008.
Σε μια κατηγορία που ακολουθεί πτωτική πορεία, η Vivartia παραμένει leader με το γάλα Δέλτα (και τις τρεις χρονιές -2007 έως και 2009), ενώ ακολουθούν στο Τop 5 των best sellers το NOYNOY Family, το Όλυμπος, το Mmmilk (επίσης της Vivartia) και το Μεβγάλ.
Η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση, σε συνδυασμό με τη συμπίεση του καταναλωτικού εισοδήματος, προκαλεί σημαντικές εξελίξεις στην εγχώρια αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων. Οι έρευνες δείχνουν άνοδο πωλήσεων του γάλακτος υψηλής παστερίωσης και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Σε αυτό συμφωνούν και οι εκπρόσωποι της αγοράς, που δηλώνουν πως στο σύνολο της κατηγορίας το γάλα υψηλής παστερίωσης είναι που οδηγεί την ανάπτυξη.
Οι έρευνες δείχνουν άνοδο πωλήσεων του γάλακτος υψηλής παστερίωσης και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Σε αυτό συμφωνούν και οι εκπρόσωποι της αγοράς, που δηλώνουν πως στο σύνολο της κατηγορίας το γάλα υψηλής παστερίωσης είναι που οδηγεί την ανάπτυξη
Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, οι καταναλωτικές προτιμήσεις διαφοροποιούνται και λόγω της υιοθέτησης προτύπων υγιεινής διατροφής. Έτσι, παρατηρείται αύξηση της ζήτησης για προϊόντα υψηλότερης θρεπτικής αξίας, όπως το βιολογικό γάλα, οι πωλήσεις του οποίου το 2008 ενισχύθηκαν κατά 36%, ενώ την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2009 κατά 52,2% σε ετήσια βάση.
Τα Top 5 brands* το 2009 |
||
Κατάταξη | Brand | Εταιρεία |
1o | Δέλτα | Vivartia |
2o | NOYNOY Family | Friesland Campina |
3o | Όλυμπος Επιλεγμένο | Όλυμπος |
4o | Mmmilk | Vivartia |
5o | Μεβγάλ | Μεβγάλ |
* Συμπεριλαμβάνονται: φρέσκο γάλα, γάλα υψηλής παστερίωσης |
Βrand-leaders* για 3 συνεχόμενες χρονιές |
||||
2009 | 2008 | 2007 | Brand | Εταιρεία |
1o | 1o | 1o | Δέλτα | Vivartia |
2ο | 2ο | 2ο | – | – |
* Συμπεριλαμβάνονται: φρέσκο γάλα, γάλα υψηλής παστερίωσης |
New Launches 2009 |
|
Brand | Πωλήσεις (σε χιλ. ευρώ) |
Φάρμα all fat 1,5 lt -0,45€ | 3.083,52 |
Φάρμα diet 1,5 lt -0,45€ | 2.300,96 |
ΦΑΓΕ 10 all fat 1 lt -0,30€ | 2.135,48 |
Πωλήσεις σε αξία (σε εκατ. ευρώ) |
|
2008 | 314,77 |
2009 | 294,39 |
Μεταβολή 2009/2008 | -6,47% |
Ως προς τις μελλοντικές προοπτικές, η ζήτηση για προϊόντα υψηλότερης προστιθέμενης αξίας αναμένεται πως θα εξακολουθήσει να ενισχύεται, επιφυλάσσοντας μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους στις γαλακτοβιομηχανίες, ενώ η κρίση θα συνεχίσει να στρέφει τους καταναλωτές στα φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.