Μετά τις μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις του ελληνικού ιδιωτικού τομέα και το δημόσιο, η Dell δείχνει έτοιμη για δυναμική διείσδυση και στην αγορά των μικρότερου μεγέθους επιχειρήσεων της χώρας. Ο αμερικανικός κολοσσός -ένας από τους δύο μεγαλύτερους κατασκευαστές ειδών πληροφορικής σε παγκόσμιο επίπεδο- σκοπεύει ακόμη, όπως δηλώνει στο Retail Technology ο κ. James Quarles, marketing director για τη ΝΑ Ευρώπη της Dell, να επεκτείνει τις κατηγορίες των προϊόντων στις οποίες δίνει έμφαση, όσον αφορά στην ελληνική αγορά.

Η πορεία που καταγράφει τα τελευταία χρόνια η Dell στην Ελλάδα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί πραγματικά εντυπωσιακή, γεγονός που επιβεβαιώνει ο συνομιλητής μας με εμφατικό τρόπο. Μάλιστα, δεν είναι διόλου τυχαίο ότι η εταιρεία, παρά το γεγονός ότι επικεντρώνεται σε ένα μόνο κομμάτι της αγοράς (τις μεγάλες επιχειρήσεις και τους οργανισμούς), έχει καταφέρει να αποσπάσει αρκετά υψηλά μερίδια, αφού σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της γνωστής εταιρείας ερευνών IDC, το μερίδιο της Dell στο σύνολο της αγοράς το 2006 έφθασε στο 6%. Παράλληλα, όπως σημειώνει το στέλεχος της αμερικανικής εταιρείας, η Dell πέτυχε να αυξήσει κατά 55% τις πωλήσεις των υπολογιστών ανεξαρτήτως τύπου, κατά 99% αυτές των φορητών υπολογιστών και κατά 18% των servers. Οι αριθμοί αυτοί, τόσο σε απόλυτα επίπεδα όσο και σε ποσοστά, εκτιμάται ότι θα αυξηθούν σημαντικά τη φετινή χρονιά, λόγω της μεγαλύτερης έμφασης που αναμένεται να δοθεί στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις: μια οικεία αγορά

Πρόκειται για μία αγορά που είναι οικεία στην εταιρεία, καθώς, όπως τονίζει ο κ. Quarles, η Dell ασχολείται αρκετά χρόνια με τον χώρο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. «Εχουμε αρκετά best practices από διάφορες χώρες, τα οποία θα μπορούσαμε να εφαρμόσουμε και στην Ελλάδα. Αλλωστε, οι προκλήσεις και αυτό που ζητούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι παντού οι ίδιες: μεγαλύτερη απλοποίηση της χρήσης του εξοπλισμού, άμεση μείωση του κόστους χρήσης, λιγότερα standards και περισσότερο “ευφυή” συστήματα» επισημαίνει το στέλεχος της κατασκευάστριας. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η Dell διαθέτει τέτοιες λύσεις, ενώ γενικότερα τονίζει την ιδιαίτερη προσοχή που δίνει η εταιρεία σε υπηρεσίες και ολοκληρωμένες λύσεις παρά μεμονωμένα σε προϊόντα hardware. «Για παράδειγμα, στόχος μας είναι όλες οι ρυθμίσεις αλλά και η διάγνωση προβλημάτων σε έναν φορητό υπολογιστή να γίνονται εξ αποστάσεως, όπως και η εγκατάσταση νέων εφαρμογών. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα να μη χρειάζεται να κληθεί ένας τεχνικός προκειμένου να κάνει επιτόπου αυτές τις διαδικασίες».

Αυτή η κοινή εικόνα όλων των μηχανημάτων που μπορεί να προσφέρει η Dell στον υπεύθυνο της πληροφοριακής υποδομής μίας εταιρείας αποτελεί και ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα της εταιρείας έναντι του τοπικού -κατά κύριο λόγο- ανταγωνισμού, όπως σημειώνει ο κ. Quarles.

Με τον τρόπο της Dell
Οσον αφορά στο ερώτημα αν θα δούμε προϊόντα της Dell στις προθήκες ελληνικών καταστημάτων, η απάντηση του κ. Quarles είναι αρνητική, τουλάχιστον για το άμεσο μέλλον. «Θα συνεχίσουμε με το ίδιο μοντέλο της απευθείας πώλησης στην Ελλάδα. Η πάγια τακτική μας είναι όταν ξεκινάμε να δραστηριοποιούμαστε σε μία χώρα να ξεκινάμε από τους μεγάλους οργανισμούς και στη συνέχεια να επικεντρωνόμαστε εκεί που υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Υπό αυτή την έννοια, δεν αποκλείω να μας δείτε κάποια στιγμή και στον χώρο των προϊόντων που απευθύνονται σε καταναλωτές, αλλά αυτό θα συμβεί αφού πρώτα αποκτήσουμε μία ευρεία βάση στις υπόλοιπες κατηγορίες. Αλλωστε, μία τέτοια κίνηση θα απαιτούσε να έχουμε δημιουργήσει και τις υποδομές εκείνες, προκειμένου να προσφέρουμε το πολύ υψηλό επίπεδο υποστήριξης για το οποίο είμαστε γνωστοί. Οταν μπούμε στον χώρο των καταναλωτών θα το κάνουμε με τον τρόπο της Dell», δηλώνει.

Από την άλλη πλευρά, ο κ. Quarles επισημαίνει ότι ένα από τα θέματα που απασχολεί τους υπευθύνους της εταιρείας είναι «να προσφέρουμε στον ενδιαφερόμενο αγοραστή τη δυνατότητα να αγγίξει και να γνωρίσει από κοντά τα προϊόντα μας». Οσον αφορά στο πώς θα γίνει εφικτό να μπορούν οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές να δουν από κοντά τα μηχανήματα της Dell, ο κ. Quarles δηλώνει απλώς ότι «είναι κάτι που θα δούμε πώς θα το κάνουμε». Σημειώνεται πάντως ότι στα σχέδια της Dell είναι η δημιουργία ενός show room στα νέα γραφεία της ελληνικής θυγατρικής στην Αθήνα.

Στο σημείο αυτό αξίζει να επισημανθεί ότι η Dell, σε επίπεδο στρατηγικής της μητρικής εταιρείας, έχει αποφασίσει να αλλάξει το μοντέλο διανομής της και να μην επικεντρώνεται πλέον αποκλειστικά στο κανάλι της απευθείας πώλησης. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, είναι ήδη διαθέσιμα προϊόντα Dell σε αλυσίδες καταστημάτων, όπως η Wal-Mart, ενώ αντίστοιχες συμφωνίες αναμένεται να υπάρξουν και σε ορισμένες από τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές.

Νέες κατηγορίες προϊόντων

Στην ελληνική αγορά η Dell είναι γνωστή κυρίως για τους υπολογιστές της και δη τους φορητούς. Σε αυτή μάλιστα την τελευταία κατηγορία η αμερικανική εταιρεία εξακολουθεί να δίνει έμφαση, δείχνοντας παράλληλα ότι είναι πλέον έτοιμη να επεκταθεί και αλλού. Ετσι, σύμφωνα με τον κ. Quarles, τους επόμενους μήνες θα δούμε, όσον αφορά στην Ελλάδα, μεγαλύτερη έμφαση στους servers και στους εκτυπωτές laser, ενώ θα υπάρξουν και αρκετές προσφορές στο κομμάτι των συστημάτων αποθήκευσης. Στο σημείο αυτό αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι στον χώρο της αποθήκευσης, η Dell συνεργάζεται με την EMC.

Το στέλεχος της Dell αναφέρει ακόμη ότι η εταιρεία εισέρχεται πλέον και στον χώρο των tablet PCs, βλέποντας ότι είναι μία κατηγορία προϊόντων που ενδιαφέρει συγκεκριμένες ομάδες χρηστών με αρκετά εξειδικευμένες ανάγκες. «Υπάρχουν κατηγορίες χρηστών, όπου υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες», τονίζει χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι ένα από τα ζητήματα που απασχολεί την Dell είναι το πώς συγκλίνουν μεταξύ τους διάφοροι τομείς απαιτώντας τη χρήση νέων συσκευών. Ακόμη, μία άλλη τάση είναι η ένταξη χαρακτηριστικών lifestyle σε υπολογιστές που προορίζονται για χρήση από στελέχη επιχειρήσεων, καθώς τα όρια μεταξύ της προσωπικής και της επαγγελματικής ζωής δείχνουν να είναι όλο και πιο θολά. Και όπως τονίζει ο κ. Quarles, εντός των επόμενων μηνών θα πρέπει να αναμένουμε πολλά νέα, ενδιαφέροντα και διαφορετικά προϊόντα από τη Dell.