Η ποιότητα των προϊόντων, η ποικιλία, οι ανταγωνιστικές τιμές και η κάλυψη όλων των αναγκών του καταναλωτή, αποτελούν το γνώμονα ανάπτυξης και λειτουργίας του τμήματος τυριών της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος.

Η ποιότητα των προϊόντων, η ποικιλία, οι ανταγωνιστικές τιμές και η κάλυψη όλων των αναγκών του καταναλωτή, αποτελούν το γνώμονα ανάπτυξης και λειτουργίας του τμήματος τυριών της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος.

Το τμήμα φρέσκων προϊόντων είναι για την εταιρεία στρατηγικής σημασίας. Γι΄αυτό και η επιλογή των προϊόντων, η συντήρησή τους, η προώθησή τους και γενικά όλες οι διαδικασίες που ακολουθούνται μέχρι να φτάσει το τελικό προϊόν στο τραπέζι του καταναλωτή, διέπονται από υψηλά στάνταρντ και κανόνες που στοχεύουν στην ικανοποίηση του πελάτη, ο οποίος άλλωστε είναι και ο τελικός “κριτής”.

Μιλώντας στο “σελφ σέρβις” για το τμήμα τυριών της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος, η market manager κ. Ε. Μιχελάκη τόνισε ότι, “μαζί με τα υπόλοιπα τμήματα φρέσκων προϊόντων το εν λόγω τμήμα είναι στρατηγικής σημασίας για την εταιρεία και προσδιορίζει σε σημαντικό βαθμό την εικόνα της στους πελάτες. Η φιλοσοφία της εταιρείας αντικατοπτρίζεται απόλυτα στη φιλοσοφία λειτουργίας του τμήματος τυριών”.

Στο επίκεντρο ο πελάτης

Η κ. Μιχελάκη υπογράμμισε ότι ο πελάτης βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι “βασική αρχή μας είναι να προσφέρουμε στους πελάτες μας μεγάλη ποικιλία τυριών ελληνικών και εισαγωγής, σε ποιότητα που ξεχωρίζει και σε ανταγωνιστικές τιμές. Προσπαθούμε συνεχώς να καλύπτουμε τις ανάγκες τους για νέα προϊόντα κάνοντας τις αγορές τους ευχάριστες και εύκολες.

Εκτός από τη βασική ποικιλία προσφέρουμε στους πελάτες μας μια σειρά από τυριά που θα βρουν αποκλειστικά στα καταστήματά μας. Πρόκειται για προϊόντα που παράγονται σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας ή του κόσμου, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στη γεύση, την ωρίμανση, καθώς και προϊόντα μικρών παραδοσιακών τυροκομείων που έχουν φτιαχτεί με μεράκι. Επίσης, υπάρχουν στην ποικιλία μας όλα τα ελληνικά τυριά Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης, αλλά και αρκετά Π.Ο.Π τυριά από όλο τον κόσμο, τυριά με χαμηλά λιπαρά και, τέλος, τυριά βιολογικής παραγωγής”.

Η θέση του τμήματος τυριών

Αναφορικά με τη θέση του τμήματος τυριών στα καταστήματα της αλυσίδας η κ. Μιχελάκη ανέφερε ότι “καθορίζεται από διάφορα κριτήρια, όπως η ευκολία του πελάτη κατά τη διάρκεια των αγορών του, η σημασία που έχει για την εταιρεία μας το τμήμα των φρέσκων προϊόντων, το οποίο περιλαμβάνει και τα τυριά, καθώς και η αυξημένη συμμετοχή τους στις πωλήσεις μας.

Η βιτρίνα – service βρίσκεται στο πίσω μέρος των βασικών διαδρόμων του καταστήματος ανάμεσα στα υπόλοιπα φρέσκα προϊόντα. Τα τυποποιημένα τυριά βρίσκονται κατά κύριο λόγο κοντά στη βιτρίνα – service, ώστε ο πελάτης να βρίσκει συγκεντρωμένη όλη την κατηγορία και να μη χρειάζεται να μετακινείται, κάνοντας έτσι πιο εύκολα τις αγορές του. Επίσης, ο χώρος είναι κατάλληλα διαμορφωμένος ώστε, αφενός να παρουσιάζονται τα προϊόντα σωστά και αφετέρου να υπάρχει λειτουργικότητα για τους πελάτες, αλλά και τους υπαλλήλους που τους εξυπηρετούν. Εδώ πρέπει να σημειώσω ότι βασικό μας μέλημα για την επιλογή και διαμόρφωση του χώρου είναι να τηρούνται όλοι οι κανόνες υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων”.

Ακολουθώντας τις αρχές του category management

Η παρουσίαση των προϊόντων και η κατάταξή τους, όπως είπε η κ. Μιχελάκη, ακολουθεί τις αρχές του category management: “Τα προϊόντα εμφανίζονται με συγκεκριμένη σειρά ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν και, φυσικά, ανάλογα με τις ανάγκες που καλύπτουν για τους πελάτες. Έτσι, για παράδειγμα, θα δούμε συγκεντρωμένα τυριά που χρησιμοποιούνται για τρίψιμο, επιτραπέζια, φρέσκα ελληνικά τυριά, κοκ. Μέσω της διαμόρφωσης του χώρου, αλλά και της κατανομής των προϊόντων, υπάρχει η δυνατότητα να προβάλλονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε προϊόντος, ενώ ταυτόχρονα να είναι πιο εύκολη και η επιλογή του πελάτη”.

Τυποποιημένα τυριά

Τα τμήματα σελφ σέρβις, που είναι πλέον διαδεδομένα σε όλα τα σούπερ μάρκετ, περιλαμβάνουν και φρεσκοκομμένα τυποποιημένα τυριά, τα οποία παρασκευάζονται από υπαλλήλους των καταστημάτων. Για το θέμα αυτό η κ. Μιχελάκη σημείωσε ότι “με πρώτο στόχο τη διευκόλυνση των πελατών και στη συνέχεια τη μείωση των δαπανών, ήμασταν η πρώτη αλυσίδα στην Ελλάδα που δημιούργησε, πριν από αρκετά χρόνια, το τμήμα σελφ σέρβις τυποποιημένων φρεσκοκομμένων τυριών. Τα τυποποιημένα μας τυριά συσκευάζονται σε σύγχρονες εγκαταστάσεις των κεντρικών μας αποθηκών. Από εκεί κάθε πρωί φτάνουν φρεσκοκομμένα στα καταστήματά μας σε όλη την Ελλάδα. Η ανταπόκριση και η εμπιστοσύνη των πελατών μας τους έχουν δώσει αυξημένο μερίδιο στις πωλήσεις, σε σχέση με το χαμηλό μέσο όρο της ελληνικής αγοράς στα τυποποιημένα τυριά”.

Η προβολή

Αναφερόμενη στην προβολή των προϊόντων του τμήματος τυριών, η κ. Μιχελάκη είπε ότι “χρησιμοποιούνται διάφοροι τρόποι προβολής: κατάλληλη διακόσμηση, αύξηση του χώρου πώλησης, σηματοδότηση του προϊόντος, ώστε να ενημερώνονται οι πελάτες για τα χαρακτηριστικά του και τις χρήσεις του, γευστικές δοκιμές. Το κύριο εργαλείο προώθησης των πωλήσεών μας είναι το έντυπο Α-Β PLUS, από το οποίο κάθε δεκαπενθήμερο προβάλλεται μεγάλη ποικιλία τυριών”.

Αυστηρή επιλογή προμηθευτών

Είναι προφανές ότι για τα τυριά, όπως και για όλα τα ευπαθή τρόφιμα, η αυστηρή επιλογή προμηθευτών που πληρούν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά είναι κεφαλαιώδους σημασίας. “Σχετικά με την επιλογή των προμηθευτών και των προϊόντων –τόνισε η κ. Μιχελάκη- στόχος μας είναι η ανάπτυξη μακροχρόνιων συνεργασιών με τους παραγωγούς των προϊόντων και η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συνεργασία μαζί τους, ώστε τα παραγόμενα προϊόντα να έχουν τα χαρακτηριστικά που ικανοποιούν τον καταναλωτή. Τα κριτήρια για την επιλογή των προμηθευτών είναι η ποιότητα των προϊόντων, η τιμή, η φιλοσοφία που ακολουθεί η επιχείρησή τους, καθώς και οι δυνατότητές τους για συνεχή βελτίωση, οι προοπτικές εξέλιξής τους, η εμπορική πολιτική τους στην αγορά, η παραγωγή πρωτοποριακών προϊόντων, η επιθυμία για αποκλειστική συνεργασία και, βέβαια, η συνέπεια. Πίσω από την εικόνα που παρουσιάζει το τμήμα τυριών και κάθε τμήμα προϊόντων της ΑΒ υπάρχει μια τεράστια επένδυση για οργάνωση, ώστε το αποτέλεσμα να είναι αυτό που θα ικανοποιεί τον πελάτη μας”.

“Πραγματοποιούμε”, συνέχισε η κ. Μιχελάκη, “συχνές επισκέψεις στα τυροκομεία, είτε πρόκειται για μεγάλες βιομηχανικές μονάδες είτε για μικρά παραδοσιακά τυροκομεία, ώστε να γνωρίζουμε και να παρακολουθούμε από κοντά τον τρόπο παραγωγής και σε συνεργασία με το Τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας της εταιρείας μας να είμαστε σίγουροι για την ποιότητα των προϊόντων που διαθέτουμε στα καταστήματά μας και την τήρηση των κανόνων υγιεινής. Εκτός, όμως, από τον έλεγχο του τρόπου παραγωγής, τα προϊόντα ελέγχονται και κατά την παραλαβή τους στις αποθήκες μας όσον αφορά τη θερμοκρασία μεταφοράς, την ποιότητά τους και την ωρίμανση. Η αποθήκευσή τους γίνεται σε κατάλληλες συνθήκες και με σύστημα που διασφαλίζει την συνεχή σωστή θερμοκρασία, υγρασία και συνθήκες υγιεινής. Παράλληλα, σε τακτά χρονικά διαστήματα πραγματοποιούνται φυσικοχημικές και μικροβιολογικές αναλύσεις σε όλα τα είδη της ποικιλίας μας”.

Πρόγραμμα RED BAG

Για τη διασφάλιση της απόλυτης ικανοποίησης του καταναλωτή και με συναίσθηση της ευθύνης, όπως τόνισε η κ. Μιχελάκη, “δημιουργήθηκε το πρόγραμμα RED BAG, όπου κάθε προϊόν για το οποίο εκφράζει παράπονα ο πελάτης τοποθετείται στην ειδική κόκκινη τσάντα και στέλνεται στο Τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας, ώστε να εξεταστεί και ο πελάτης να πάρει απάντηση για το πρόβλημα που αντιμετώπισε. Το σύστημα αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθούμε κάθε προϊόν μέχρι το τραπέζι του καταναλωτή και να διορθώνουμε άμεσα τυχόν προβλήματα που μπορεί να προκύψουν”.

Συνεχής εκπαίδευση

Αναφορικά με το μείζον θέμα της μεταφοράς των προϊόντων από τις αποθήκες στα καταστήματα της αλυσίδας, αλλά και της τυποποίησής τους από τους υπαλλήλους, η κ. Μιχελάκη επεσήμανε ότι “η μεταφορά τους, καθώς και ο χειρισμός τους στο χώρο πώλησης, γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να τηρούνται πάντα οι προϋποθέσεις για την υγιεινή και την ασφάλεια των τροφίμων. Όσον αφορά τους ανθρώπους των καταστημάτων οι οποίοι έρχονται σε άμεση επαφή με τον πελάτη, είναι εκείνοι που με τη σωστή διαχείριση των προϊόντων και το κατάλληλο service συμβάλλουν σημαντικά στην ικανοποίησή του. Η εκπαίδευση του προσωπικού είναι συνεχής και αφορά τους τομείς των πωλήσεων και της υγιεινής και συντήρησης των προϊόντων. Πραγματοποιούνται εξειδικευμένα σεμινάρια, στα οποία οι υπάλληλοι γνωρίζουν σε βάθος τις κατηγορίες των τυριών, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, τις χρήσεις τους, τους τρόπους κοπής και σερβιρίσματος κλπ. Είναι σε θέση, λοιπόν, εκτός των άλλων, να παρέχουν στους πελάτες πληροφόρηση και να προτείνουν το κατάλληλο προϊόν για κάθε ανάγκη. Καταλήγοντας, θέλω να τονίσω ότι η προσπάθεια για βελτίωση είναι συνεχής, ώστε να καλύπτουμε τις νέες ανάγκες που δημιουργούνται στη δυναμική αυτή αγορά”.