Ο «μαγικός» κόσμος του παγωτού, διάσπαρτος από γλυκές απολαύσεις και καλοδεχούμενες εκπλήξεις, έχει την τιμητική του αυτή την εποχή και μαζί του κάθε εμπλεκόμενος στην αγορά του. Ένας εξ αυτών, η UNILEVER HELLAS, η οποία δραστηριοποιείται από το 1987 στην εμπορία και διάθεση των παγωτών ALGIDA.

Ο “μαγικός” κόσμος του παγωτού, διάσπαρτος από γλυκές απολαύσεις και καλοδεχούμενες εκπλήξεις, έχει την τιμητική του αυτή την εποχή και μαζί του κάθε εμπλεκόμενος στην αγορά του. Ένας εξ αυτών, η UNILEVER HELLAS, η οποία δραστηριοποιείται από το 1987 στην εμπορία και διάθεση των παγωτών ALGIDA.

Η ΑLGIDA, με την πλούσια γκάμα των προϊόντων της, που διατίθενται πλέον παντού, απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και όλα τα γούστα. Το “χαρτοφυλάκιο” των προϊόντων της αποτελείται από 30 διαφορετικά ατομικά παγωτά, 14 οικογενειακά, 6 πολυσυσκευασίες (multipacks) και πάνω από 30 γεύσεις για τον επαγγελματικό κλάδο. Ανάμεσα σ' αυτά συγκαταλέγονται πρωτοποριακά διεθνή προϊόντα – μπράντες όπως τα: MAGIC, SOLERO, CORNETTO, CARTE D' OR. Στο χώρο του παιδικού παγωτού κυριαρχεί το γνωστό Super Toy, αλλά και νέα προϊόντα όπως το MR. LONG και το Apollo.

H εταιρεία, μετά από μία πολύ καλή πορεία το 2000, με ανοδικές πωλήσεις και αυξητικά μερίδια, εισέρχεται δυναμικά στη φετινή “μάχη του παγωτού”, με μία γκάμα 15 νέων προϊόντων για όλες τις καταναλωτικές προτιμήσεις:

  • Το Carte D' Or γίνεται πλουσιότερο με 3 νέες γευστικές προτάσεις σε οικογενειακή συσκευασία (“triple chocolate”, “creme caramel” και “nocciolato”), μια τούρτα παγωτό και 3 νέα ατομικά παγωτά σε κυπελλάκι (caffe, spagnola και affogato al cioccolato).
  • Η γκάμα του ατομικού παγωτού της εταιρείας μεγαλώνει με νέες γεύσεις από το Magic (το Μagic bar με καραμέλα και φιστίκια), το Cornetto (caramel) και το Solero (με το νέο Solero sots tropical και το Solero tribe) και νέα παγωτά-έκπληξη για τους μικρούς της φίλους (τον πύραυλο Choco cookies, το ξυλάκι γίγας Mr. Long και τη γρανίτα Apollo).
  • Επίσης, λανσάρει νέες πολυσυσκευασίες παγωτών και mini παγωτολιχουδιές (Magic after dinner, Cornetto miniature, Cornetto family size, σαντουϊτσάκια Cucciolone mini).

Τα παγωτά της Algida παράγονται και διακινούνται σύμφωνα με τις αυστηρότερες προδιαγραφές ασφάλειας και υγιεινής της UNILEVER, καλύπτοντας και τις αντίστοιχες της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Στα εργοστάσια της Algida εφαρμόζονται οι πλέον προηγμένες μέθοδοι διοίκησης Ολικής Ποιότητας και Παραγωγής (Total Quality, Total Perfect Manufacturing), καθώς και ολοκληρωμένα και πιστοποιημένα κατά ISO συστήματα Διασφάλισης Ποιότητας (HACCP, SPC). Μ' αυτά τα δεδομένα, η ποιότητα των παγωτών της εταιρείας επιβεβαιώνεται τόσο από τα αποτελέσματα των αυστηρών ελέγχων ποιότητας που διενεργούνται από τα δικά της εργαστήρια ποιοτικού ελέγχου, όσο και από τα ανεξάρτητα εργαστήρια των κρατικών φορέων ελέγχου τροφίμων.

Σε ό,τι αφορά τις καταναλωτικές τάσεις και τις προοπτικές που διαγράφονται για την ελληνική αγορά παγωτού, η κα Ράνια Λινάρδου, group product manager στο marketing της εταιρείας, επισημαίνει ότι “τα τελευταία χρόνια οι καταναλωτικές ανάγκες και τάσεις αλλάζουν και παράλληλα διαφοροποιούνται τα προϊόντα και οι στρατηγικές των εταιρειών στον τομέα του παγωτού. Οι καταναλωτές δεν αρκούνται πια σε απλά παγωτά τύπου ξυλάκι ή χωνάκι ή απλές μπάλες παγωτού βανίλιας ή σοκολάτας. Θέλουν προϊόντα σε μεγάλη ποικιλία γεύσεων και εμφάνισης, που να προσφέρουν μία δελεαστική εναλλακτική λύση στο επιδόρπιό τους. Προχωρώντας ένα βήμα ακόμα επιθυμούν προϊόντα πολυσύνθετα, πλούσια, ελκυστικά και πάνω απ' όλα προϊόντα επώνυμα και υψηλής ποιότητας. Οι καταναλωτές είναι τώρα πια ενημερωμένοι και ευαισθητοποιημένοι και επιβραβεύουν εκείνα τα προϊόντα που καλύπτουν κατά το μεγαλύτερο μέρος τις προσωπικές τους ανάγκες και επιθυμίες. Το παγωτό δεν αποτελεί πια μόνο την εναλλακτική λύση δροσιάς για τους καυτούς μήνες του καλοκαιριού, αλλά ένα διαφορετικό τρόπο για στιγμές οικογενειακές και χαλάρωσης, όπως επίσης και ένα εναλλακτικό τρόπο απόλαυσης στις εξόδους των καταναλωτών και στις στιγμές με φίλους”.

Οι νέες λοιπόν καταναλωτικές ανάγκες και τάσεις έχουν οδηγήσει σε ανακατατάξεις στην αγορά του παγωτού στον ελληνικό χώρο. Οι ταχύτερα αναπτυσσόμενοι τομείς είναι το οικογενειακό τυποποιημένο παγωτό, καθώς και η αγορά του σερβιριζόμενου παγωτού.

Κερδίζουν μερίδιο τα σούπερ μάρκετ

Παρ' όλα αυτά, η έντονη εποχικότητα και η χαμηλή κατά κεφαλή κατανάλωση του παγωτού στην Ελλάδα και καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου (μία από τις χαμηλότερες σε όλη την Ευρώπη), παραμένει το κυριότερο χαρακτηριστικό στην κατανάλωση του παγωτού. Η συνολική κατανάλωση στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια παραμένει σταθερή με αλλαγές μόνο στα είδη του παγωτού και στα μερίδια αγοράς. Ενώ μέχρι πριν από λίγα χρόνια το παγωτό διακινούνταν κυρίως μέσω των περιπτέρων, η διάθεση του παγωτού μέσα από τα σούπερ μάρκετ κερδίζει συνεχώς έδαφος και οι προοπτικές για το μέλλον είναι ακόμα πιο θετικές για το συγκεκριμένο κανάλι διανομής όπως και για το κανάλι του σεβιριζόμενου παγωτού (τζελατερίες, καφετέριες κλπ.).

Προτεραιότητα η κατανάλωση όλο το χρόνο

Η κατανάλωση παγωτού (τυποποιημένου και βιομηχανικού) στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα που σταματά απότομα το φθινόπωρο, αν και παρατηρείται αρκετή κατανάλωση του βιομηχανοποιημένου κατά τους χειμερινούς μήνες. Η επιμήκυνση της εποχικότητας παγωτού είναι προτεραιότητα της ALGIDA καθώς και όλου του κλάδου. Οι τελευταίες δύσκολες και έντονα ανταγωνιστικές χρονιές δεν επέτρεψαν στις βιομηχανίες να επενδύσουν μεγάλα κονδύλια στον τομέα αυτό. Το “κλειδί” φαίνεται να βρίσκεται κυρίως στις συνήθειες των καταναλωτών, που συνδέουν το παγωτό στην Ελλάδα με διακοπές, αναψυχή, διασκέδαση, δροσιά και λιγότερο σαν επιδόρπιο μετά τα γεύματα (κάτι που συμβαίνει στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη). Αυτό ενδεχομένως είναι αναμενόμενο τη στιγμή που σαν επιδόρπιο ο καταναλωτής στη χώρα μας έχει να διαλέξει ανάμεσα σε μεγάλη ποικιλία φθηνών φρούτων και πολλών άλλων παραδοσιακών και μη εναλλακτικών προϊόντων.

Πάντως, η σταθερότητα που χαρακτηρίζει την, ούτως ή άλλως, μικρή κατανάλωση παγωτού στον ελληνικό χώρο έχει ωθήσει τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο στην αναζήτηση διαφόρων τρόπων και μεθόδων για επιμήκυνση της σεζόν στους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες. Ελκυστικές διαφημίσεις και προωθητικές ενέργειες επιστρατεύονται για να πείσουν τους καταναλωτές ότι το παγωτό είναι ένα προϊόν που μπορεί να καταναλώνεται καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου και σε όλες τις περιστάσεις. Ακόμα και η επιλογή των νέων προϊόντων που λανσάρονται στην αγορά είναι πολλές φορές τέτοια που παροτρύνει τους καταναλωτές σε συχνότερη και μεγαλύτερη διάρκεια κατανάλωσης, με προϊόντα που μπορούν να υποκαταστήσουν ή και να συμπληρώσουν μικρά γεύματα και να καταναλωθούν ακόμη και το χειμώνα.

Κοινή πεποίθηση πάντως αποτελεί το γεγονός ότι η εγχώρια αγορά παγωτού έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και για αυτό το λόγο αναμένεται να παρουσιάσει μεγάλη άνοδο τα επόμενα χρόνια.