Αυξημένος κατά 24,5% ήταν ο κύκλος εργασιών της Κρι-Κρι στο εννεάμηνο του 2022, με τις πωλήσεις της εταιρείας να διαμορφώνονται στα 137,26 εκατ. ευρώ, έναντι 110,24 εκατ. το 2021. Ωστόσο, οι υψηλές τιμές των υλικών και της ενέργειας οδήγησαν στη μείωση των περιθωρίων κέρδους της εταιρείας, με αποτέλεσμα τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) να μειωθούν στο μισό, στα 11,18 εκατ. ευρώ έναντι 22,29 εκατ. το εννιάμηνο 2021. Τα κέρδη προ φόρων κατήλθαν σε 7,44 εκατ. ευρώ, έναντι 19,04 εκατ. το εννιάμηνο 2021, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους έκλεισαν στα 5,93 εκατ. ευρώ, έναντι 15,02 εκατ. το εννιάμηνο 2021.

«Καλπάζουν» οι εξαγωγές γιαουρτιού
Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις της Κρι-Κρι αυξήθηκαν κατά 26,6% σε αξία και 16,5% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη +30,2%, ξεπερνώντας τα 54 εκατ. ευρώ. Σημαντική ώθηση υπάρχει από την αγορά της Ιταλίας (αύξηση +38,5%), του Ηνωμένου Βασιλείου (αύξηση +20%), και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία. Σε επίπεδο δεκαμήνου, οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό συνεχίζουν με αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης που ξεπερνά το +31%.

Στο +22,6% οι πωλήσεις γιαουρτιού στην ελληνική αγορά
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της Κρι-Κρι εμφανίζουν πλέον διψήφια αύξηση +22,6%, ξεπερνώντας τα 46 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με την εταιρεία, η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού έχει προκαλέσει σημαντικές αναταράξεις στη συνολική αγορά. Πλέον, η συνολική αξία της αγοράς γιαουρτιού βρίσκεται σε θετικό έδαφος +1,4% [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Σεπ. 2022], παρά την πτώση της σε όγκο. Ταυτόχρονα, ορισμένες υποκατηγορίες της αγοράς όπως αυτές των παιδικών, των βρεφικών και των λειτουργικών γιαουρτιών, στις οποίες η Κρι-Κρι έχει ισχυρή παρουσία, παρουσιάζουν υψηλή ανελαστικότητα, με αποτέλεσμα η πτώση τους να είναι πολύ περιορισμένη ή και να ενισχύονται. Έτσι, το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών Κρι-Κρι διαμορφώνεται πλέον σε 17,1%, αυξημένο κατά 0,7 ποσοστιαίες μονάδες [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Σεπ. 2022]. Παράλληλα, στην τρέχουσα συγκυρία αναδεικνύεται η τάση ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών σε value for money προϊόντα. Από αυτήν αναμένεται να προκύψει όφελος για την Κρι-Κρι, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Πλέον, στο δεκάμηνο η ανάπτυξη των εγχώριων πωλήσεων γιαουρτιού ξεπερνά το +23%.

Διψήφια αύξηση πωλήσεων και στα παγωτά
Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις της εταιρίας εμφάνισαν διψήφια μεταβολή +13,1%. Σε αυτήν συνετέλεσαν, κυρίως, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και το λανσάρισμα της νέας σειράς premium παγωτών Master Rich, σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Το μερίδιο αγοράς των παγωτών ΚΡΙ-ΚΡΙ αυξήθηκε κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες σε όγκο (15,6%) και μειώθηκε κατά -0,1 ποσοστιαία μονάδα σε αξία (15,8%) [στοιχεία NIELSEN, Ιάν.-Αύγ. 2022].


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter