Η θετική υποδοχή που γνώρισαν τα προϊόντα The Vegetarian Butcher της Unilever κατά τη φετινή καλοκαιρινή τουριστική περίοδο σχολιάστηκε στην επίσημη παρουσίαση της σειράς στο εστιατόριο 48 Urban Garden στους Αμπελόκηπους.

Η σειρά The Vegetarian Butcher λανσαρίστηκε τον Ιούλιο του 2022 και η πρώτη της επαφή με ευρύ κοινό ήταν στο Taste of Athens 2022 στο Ζάππειο, όπου παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά και από το FOODReporter.

Η Τζωρτζίνα Παγώνη, Brand Manager της σειράς The Vegetarian Butcher, αποκάλυψε, μιλώντας στο FOODReporter, ότι η Unilever σκοπεύει να επενδύσει σημαντικά στο awareness για τη συγκεκριμένη σειρά προϊόντων μέσα στο ερχόμενο εξάμηνο, αλλά και να οργανώσει events που θα περιλαμβάνουν και γευστική δοκιμή.

Η Unilever δίνει προβάδισμα στο κενό σημείο μεταξύ τεχνολογίας – πρωτοπορίας και βιωσιμότητας, με μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Για το λόγο αυτό, επελέγη η εξαγορά της ολλανδικής The Vegetarian Butcher από τη Unilever το 2019, επειδή ο ένατης γενιάς αγρότης και ιδρυτής της εταιρείας, Γιαπ Κόρτεβεγκ χρησιμοποιούσε σόγια για τα φυτικής προέλευσης προϊόντα του. Τα προϊόντα της σειράς The Vegetarian Butcher μαγειρεύονται ακριβώς όπως το κρέας.

Γιατί επελέγη η σόγια ως πρώτη ύλη
Η επιλογή της σόγιας έγινε επειδή προσιδιάζει περισσότερο στη γεύση και στην υφή του κρέατος, συγκριτικά με τις υπόλοιπες βιοτεχνολογικά διαθέσιμες πρώτες ύλες για plant-based προϊόντα κρέατος που χρησιμοποιεί ο παγκόσμιος ανταγωνισμός. Η σόγια αποτελεί πλούσια πηγή βιταμινών, μετάλλων και αντιοξειδωτικών συστατικών, δεν παύει όμως να αποτελεί χρηματιστηριακό προϊόν. Στην ερώτηση του FOODReporter για ενδεχόμενη αδυναμία συγκράτησης τιμής του τελικού προϊόντος, ο γενικός διευθυντής του τομέα των τροφίμων της Unilever, Θοδωρής Σακελλαρίου, απάντησε: «Σε εποχές πληθωρισμού, οι τιμές όλων των αγαθών πηγαίνουν προς τα πάνω και αυτό ισχύει και για όλες τις πρώτες ύλες των plant-based προϊόντων. Αυτό που μακροοικονομικά θα είχε ενδιαφέρον, θα ήταν να δούμε τη σύγκριση τιμής του προϊόντος κρέατος από σόγια με το πραγματικό κρέας, η τιμή του οποίου ανεβαίνει επίσης και εκτιμάται ότι θα ανέβει πολύ περισσότερο».

Η σειρά The Vegetarian Butcher περιλαμβάνει και το προψημένο Crispy Chic (μπέργκερ κοτόπουλου). Ακόμη, ο κιμάς Magic Mince πωλείται ωμός στα σημεία Ho.Re.Ca. (για να πλάθεται με ευκολία) και σε προψημένη μορφή στο οργανωμένο λιανεμπόριο. Σε παρόντα χρόνο, τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια που υπογράφουν απευθείας συμφωνίες με τη Unilever πολλαπλασιάζονται. Όπως εξηγεί ο κ. Σακελλαρίου, επιχειρησιακά η πρώτη προσέγγιση σε κάθε σημείο γίνεται απευθείας από την εταιρεία ως προς το awareness και κατόπιν, η διάθεση γίνεται μέσω των σταθερών συνεργατών που διατηρεί η Unilever.

Οι νέοι, οι vegan, οι flexitarian και οι ελληνικές διατροφικές συνήθειες
Ως προς την κατανάλωση, η Unilever στοχεύει σε νεανικά κοινά, που αφενός έχουν μειώσει την κατανάλωση κρέατος σε εβδομαδιαία φάση και εμφανίζουν περιβαλλοντικές ευαισθησίες, αφετέρου είναι δεκτικοί να απολαύσουν και comfort food ως μεσημεριανό, στο σπίτι, στη δουλειά ή στο δρόμο, όπως παραδέχτηκε ο Communications Manager της Unilever για τη νοτιοανατολική Ευρώπη, Δημήτρης Χαζάπης, προσθέτοντας ότι και οι διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων δείχνουν να αλλάζουν. Συμπληρωματικά, θα λέγαμε ότι το κοινό του The Vegetarian Butcher ξεκινά από τους vegan, όμως στοχεύει στους flexitarians, οι οποίοι συνειδητά έχουν μειώσει την εβδομαδιαία κατανάλωση κρέατος, αλλά δεν τοποθετούν υποχρεωτικούς περιορισμούς στη διατροφή τους. Οι flexitarians αποτελούν, άλλωστε, μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας.

«Απευθυνόμαστε σε λάτρεις του κρέατος, που θέλουν να μειώσουν το κρέας, αλλά χωρίς να στερηθούν τη γεύση του», δήλωσε πάνω σ’ αυτό η κυρία Παγώνη. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το 15% των Ελλήνων καταναλωτών το 2021 ήταν flexitarians. Η σειρά The Vegetarian Butcher προορίζεται και για τους τουρίστες, οι οποίοι, σύμφωνα με έρευνες, τείνουν να διατηρούν τις διατροφικές τους συνήθειες και στις διακοπές τους και θα ήταν πρόθυμοι ακόμη και να αλλάξουν κατάλυμα αν εκεί όπου μένουν, αδυνατούν να βρουν έστω και ένα πιάτο plant-based γεύματος. Το όραμα της Unilever μέσω του The Vegetarian Butcher είναι να γίνει «ο μεγαλύτερος… χασάπης στον κόσμο, με βάση προϊόντα από φυτικά συστατικά».