Ακόμη μια χρόνια ρυθμών ανάπτυξης τζίρου υψηλότερων της αγοράς και διεύρυνσης του μεριδίου της απολαμβάνει η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη, βασισμένη κυρίως στο υφιστάμενο δίκτυό της, καθώς επεκτείνεται με σχετική βραδύτητα, δεδομένου ότι έχει πλέον ισχυρή παρουσία στο σύνολο της επικρατείας. Βέβαια, όπως σε όλη η αγορά έτσι και στην ΕΥΣ εκφράζονται προβληματισμοί και ανησυχίες για την κάμψη της ζήτηση εξαιτίας των ανατιμήσεων και της ανυπόφορης ενεργειακής ακρίβειας.

Προκειμένου η εταιρεία να περιορίσει τις όποιες επιπτώσεις των ανατιμήσεων, επιδιώκει κατά το δυνατόν τη μερική απορρόφηση τους και τη διατήρηση του σχετικού πλεονεκτήματός της στον ανταγωνισμό. Σύμφωνα με τα στελέχη της, σε κάθε περίπτωση θα αποτυπωθεί φέτος η πίεση της συγκυρίας στο καθαρό της αποτέλεσμα, το οποίο θα διαμορφωθεί σε σαφώς χαμηλότερο επίπεδο από τα κέρδη του 2021.

Ωστόσο, οι επιδόσεις της ΕΥΣ στο πεδίο των πωλήσεων συνεχίζουν να έχουν ανοδική τάση, παραμένοντας σε επίπεδο υψηλότερο του μέσου όρου της κλαδικής αγοράς. Αν και επισήμως δεν δηλώνεται κάτι συγκεκριμένο αναφορικά με το ύψος που αναμένεται ότι θα διαμορφωθούν τα έσοδά της φέτος, εφόσον ληφθεί υπόψιν ότι ο κλαδικός τζίρος εξελίσσεται με μέσο ρυθμό αυτή την περίοδο περί το 3%, θεωρείται βέβαιο ότι οι πωλήσεις της ΕΥΣ διατηρούν ένα μέσο έως υψηλό μονοψήφιο αριθμό ανάπτυξης –ασφαλώς με την πριμοδοσία σε πολύ μεγάλο βαθμό του πληθωρισμού, όπως στο σύνολο της κλαδικής αγοράς.

Η αλυσίδα, κατέχοντας τα τελευταία χρόνια τη θέση του market leader στην οργανωμένη λιανική των FMCG, προετοιμάζεται να κλείσει τη χρήση του 2022 με ενοποιημένες πωλήσεις άνω των 4 δισ. ευρώ. Η αξία τους υπολογίζεται σχεδόν η διπλάσια του δεύτερου τη τάξει ανταγωνιστή της στον κλάδο.

Σημειώνουμε ότι στα ενοποιημένα στοιχεία της ΕΥΣ περιλαμβάνονται τα οικονομικά μεγέθη της The Mart, της θυγατρικής της εταιρείας στην Κύπρο και της Χαλκιαδάκης, στην οποία η αλυσίδα κατέχει πλειοψηφικό πακέτο μετοχών.

Στο πεδίο των επενδύσεων η ΕΥΣ αυτή την περίοδο έχει εστιάσει το ενδιαφέρον της στη λειτουργία ως τα τέλη του έτους του νέου μεγάλου υπέρ μάρκετ που προετοιμάζει, στο κτίριο άλλοτε της Renault, που βρίσκεται επί της Λεωφόρου Κηφισού. Παράλληλα, συνεχίζει το πρόγραμμα ανακαίνισης παλαιότερων καταστημάτων της, όπως άλλωστε και του δικτύου της SEP Παπαδόπουλος που απέκτησε στα Ιωάννινα, ενώ έχει ήδη εγκαινιάσει τη λειτουργία δύο νέα της σούπερ μάρκετ στα Τρίκαλα και τη Σκιάθο.

Με το μάτι και στις εξαγορές
Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο νέων εξαγορών, τα στελέχη της δεν ανοίγουν τα χαρτιά τους, αλλά δηλώνουν ότι ακούν πάντα με ενδιαφέρον όποια πρόταση πώλησης υποβάλλεται από ενδιαφερόμενους, βάσει της προοπτικής επέκτασης του δικτύου Σκλαβενίτης σε τοπικές αγορές, ιδιαίτερα περιοχών όπου η αλυσίδα δεν θεωρεί πως έχει επαρκή παρουσία. Τονίζουν, πάντως, ότι η προτεραιότητα της διοίκησής της είναι η επέκταση των δομών της εταιρείας και η ανάπτυξη των πωλήσεών της σε οργανική βάση.

Σημειώνουμε ότι, στο μεταξύ, δεν υπάρχουν νεότερα σχετικά με την ανέγερση και οργάνωση νέων κεντρικών αποθηκευτικών δομών της ΕΥΣ. Όπως είναι γνωστό, η εταιρεία αναζητά τον κατάλληλο χώρο, προκειμένου να επεκτείνει δυναμικά τις σχετικές υποδομές της, προβαίνοντας, ταυτόχρονα, σε πλήρη αναδιοργάνωση των εγκαταστάσεων logistics που διαθέτει σήμερα.