Στο Athens Coffee Festival 2022 παραβρέθηκε ο Γιάννης Βάλβης, ιδιοκτήτης της Valvis Holding SA στη Ρουμανία και επικεφαλής της Carpathian Springs όπου ανήκει το φυσικό μεταλλικό νερό AQUA Carpatica. Γνωστός πρώτα ως Mr. Dorna, ο Γιάννης Βάλβης πραγματοποίησε την πρώτη του συνάντηση με δημοσιογράφους στην Ελλάδα για το νέο του «διαμάντι», όπως ο ίδιος χαρακτήρισε, το AQUA Carpatica.

Ο τρίτης γενιάς Έλληνας της διασποράς, Γιάννης Βάλβης, είναι το πρόσωπο πίσω από την Valvis Holdings, η οποία, ως ανεξάρτητη εταιρεία, δραστηριοποιείται στο μεταλλικό νερό, το κρασί, τα βιολογικά δημητριακά και την ανανεώσιμη ενέργεια.

Αναφορικά, ο κύκλος εργασιών για τη Valvis Holdings αγγίζει τα 140 εκατ. ευρώ, με το νερό να έχει τζίρο 100 εκατ. ευρώ, ενώ και το κρασί και τα δημητριακά από 20 εκατ. ευρώ το καθένα. Ως προς το ζήτημα της ενεργειακής κρίσης, ο ίδιος σχολίασε ότι στην Ρουμανία υπάρχει ενεργειακή αφθονία, επομένως η εταιρεία δεν αντιμετώπισε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα.

Το χαρακτηριστικό που διαφοροποιεί το AQUA Carpatica
Το χαρακτηριστικό που διαφοροποιεί το AQUA Carpatica είναι η έλλειψη νιτρικών αλάτων, ένα επιβλαβές συστατικό του νερού που αγνοούν πολλοί καταναλωτές σύμφωνα με τον Γιάννη Βάλβη. Τα νιτρικά του AQUA είναι σε περιεκτικότητα στα 0,6 mg/l στο φυσικό μεταλλικό νερό και λιγότερο από 0,1 στο φυσικώς ανθρακούχο. «Τα παιδιά και οι εγκυμονούσες δεν έχουν ανεπτυγμένο γαστρικό οξύ, με αποτέλεσμα το ΝΟ3 να γίνεται ΝΟ2, που είναι καρκινογόνο και κάνει νιτροσαμίνες» αναφέρει ο κ. Βάλβης σχετικά με την αναγκαιότητα ύπαρξης μηδενικών νιτρικών αλάτων στο νερό.

Κανένα πλάνο για μείωση της τιμής του νερού ή για προσφορά 5+1
Όσον αφορά στο χαμηλό μερίδιο που κατέχει στην ελληνική αγορά το AQUA Carpatica, o Γιάννης Βάλβης δήλωσε ότι το προϊόν στην Ρουμανία – μία χώρα με μέσο εισόδημα περίπου 500 ευρώ το μήνα – είναι Νο1 σε πωλήσεις και όγκο, παρόλο που είναι 20% ακριβότερο από το δεύτερο σε πωλήσεις προϊόν της αγοράς και 40% ακριβότερο από το premium νερό Dorna. «Διατηρώ την ίδια αναλογία στη Ρουμανία. Εάν ο Έλληνας καταναλωτής αντιληφθεί την αντικειμενική διαφορά της αγνότητας του AQUA, όπως μία μητέρα στη Ρουμανία που έχει προτεραιότητα την υγεία του παιδιού της, δεν θα σκεφτεί την τιμή» σημειώνει. «Ανατρέψαμε την θεωρία του μάρκετινγκ, δηλαδή ένα ακριβότερο προϊόν, έγινε μαζικά υιοθετημένο στη Ρουμανία» αναφέρει ο ίδιος.

Ο Έλληνας επιχειρηματίας επεσήμανε ότι δεν έχει κανένα πλάνο μείωσης τιμής του νερού στην Ελλάδα, ούτε προσφοράς 5+1 δώρο όσον αφορά στην εξάδα 1,5 λίτρου (4,8 ευρώ τιμή λιανικής), θεωρώντας το ριψοκίνδυνο μεν, μακροπρόθεσμα αποτελεσματικό δε. «Σχετικά με την κατηγορία των ανθρακούχων νερών, ο κ. Βάλβης δήλωσε ότι το ανθρακούχο νερό, μέσα σε περίπου 1,5 χρόνο, κατέχει μερίδιο 2,5 με 3% της ελληνικής αγοράς.

Το «διπλό παιχνίδι» της Lidl
«Πριν κλείσει η συμφωνία μου με την Pepsi Cο, είχε προηγηθεί η συνεργασία μου με την Mantis» δήλωσε ο κ. Βάλβης, αναφέροντας ότι δεν έχει σκοπό να σταματήσει η διανομή στην Ελλάδα από την Mantis Group, ύστερα από την εξαγορά του 20% από την Pepsi. «Η ενίσχυση των πωλήσεων μέσω των σούπερ μάρκετ και HoReCa, είναι στις προτεραιότητες μας» επεσήμανε. Αναφορικά, το Aqua Carpatica διανέμεται σε όλα τα σούπερ μάρκετ της Ελλάδας με εξαίρεση την Lidl.

«Στη Lidl παίζεται ένα διπλό παιχνίδι ως προς την αγορά των προϊόντων στα ράφια τους. Θα πρέπει να αποφασίσουν εάν θα αγοράζουν τοπικά ή εάν οι αγορές θα γίνονται από τα κεντρικά. Στην Ελλάδα συμβαίνουν και τα δύο, κάτι που δεν μπορεί να συμβαίνει» σχολίασε ο ίδιος σχετικά με την Lidl.

AQUA Carpatica με γεύσεις μέσα στο 2023
Όσον αφορά στα πλάνα σχετικά με το AQUA Carpatica, το φυσικό μεταλλικό νερό αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2023 σε διάφορες γεύσεις στην Ελλάδα: μάνγκο, lime, μέντα και φράουλα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter