Το φράγμα των 800 εκατομμυρίων ευρώ έσπασε το 2021 ο τζίρος του ισπανικού ομίλου θαλασσινών Grupo Prοfand, που φέτος αναμένει ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη, μετά και την εξαγορά ποσοστού 68,5% των Ιχθυοτροφείων Κεφαλονιάς στην οποία προχώρησε τον περασμένο Μάρτιο. Μάλιστα, ο ρυθμός ανάπτυξης του ομίλου συγκριτικά με το 2020 ξεπέρασε το 20%, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ο κύκλος εργασιών του Grupo Profand έχει υπερτριπλασιαστεί μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια, αφού το 2017 ανερχόταν σε 264 εκατ. ευρώ, όμως πλέον αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη επιχειρηματική οντότητα της Ισπανίας στον κλάδο των θαλασσινών, πίσω από τη Nueva Pescanova. Πλέον, στόχος της διοίκησης της Profand είναι να ξεπεράσει σε τζίρο το 1 δισεκατομμύριο ευρώ (κάτι που έχει πετύχει μόνο η Nueva Pescanova), στόχος που θα επιτευχθεί αν διατηρήσει και φέτος τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης. Όσον αφορά στα λοιπά οικονομικά μεγέθη της Grupo Profand για το 2021, το EBITDA κατέγραψε μικρή άνοδο σε σχέση με το 2020, φτάνοντας τα 74 εκατομμύρια ευρώ, όμως τα καθαρά κέρδη της μειώθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση, στα 19,3 εκατ. ευρώ.

Συν 50 εκατ. ευρώ στον τζίρο από τα Ιχθυοτροφεία Κεφαλονιάς
Σύμφωνα με την Grupo Profand, τα Ιχθυοτροφεία Κεφαλονιάς αναμένεται να προσθέσουν στον τζίρο του ομίλου περί τα 50 εκατομμύρια ευρώ, ενώ από τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις του ισπανικού ομίλου προκύπτει ότι το ποσό που δαπάνησε για την εξαγορά πλειοψηφικού μεριδίου στην ελληνική εταιρεία ανήλθε σχεδόν στα 18 εκατομμύρια ευρώ. Σημειώνεται ότι η συμφωνία προβλέπει ρήτρα εξαγοράς και του μειοψηφικού ποσοστού των Ιχθυοτροφείων Κεφαλονιάς έως το 2027, με πηγές της Profand να δηλώνουν στην εφημερίδα El Pais πως «είμαστε πολύ επικεντρωμένοι σε αυτήν την εταιρεία».

Πάντως, η εξαγορά των Ιχθυοτροφείων Κεφαλονιάς φαίνεται πως θα είναι η τελευταία για την ώρα, καθώς ο όμιλος δεν σχεδιάζει αντίστοιχες κινήσεις στο άμεσο μέλλον. Έτσι, φαίνεται πως η κίνηση αυτή ολοκλήρωσε έναν τετραετή κύκλο εξαγορών, που είδε την Profand να ενσωματώνει στον όμιλό της την αμερικανική Stavis Seafoods, η οποία της έσωσε «πάτημα» στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών, την αργεντίνικη Newsan Food, και κυρίως την ανταγωνίστριά της στην Ισπανία, Caladero, σε ένα deal 87,5 εκατομμυρίων ευρώ, χάρη στο οποίο έγινε η προμηθεύτρια όλων των κατεψυγμένων ψαριών στη μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ Mercadona.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter