Ισχυρό είναι το ενδιαφέρον που καταγράφεται από ελληνικές επιχειρήσεις για την SIAL Paris 2022, τη μεγάλη διεθνή έκθεση τροφίμων που επιστρέφει φέτος μετά από το «διάλειμμα» του 2020 λόγω πανδημίας. Όπως μάλιστα ανέφερε χαρακτηριστικά η Μπέτυ Αλεξανδροπούλου, εντεταλμένη σύμβουλος του Enterprise Greece, στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου εν όψει της έκθεσης, το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται είναι τόσο μεγάλο, που ο οργανισμός δεν μπορεί να το καλύψει με τον χώρο που διαθέτει στη φετινή SIAL. Γεγονός που δείχνει, αν μη τι άλλο, ότι παρά τις προκλήσεις της εποχής, οι εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις δεν επιβραδύνουν τις προσπάθειές τους για ενίσχυση της παρουσίας τους σε αγορές του εξωτερικού. Σύμφωνα με όσα ανέφερε η κ. Αλεξανδροπούλου, το μήνυμα της εθνικής συμμετοχής για το 2022 είναι το “Invest in Taste”. Όπως εξήγησε, πρόκειται για ένα μήνυμα που «προσκαλεί την προτίμηση στα ελληνικά προϊόντα, και από αγοραστές αλλά και από καταναλωτές, υποδηλώνοντας πως έτσι επενδύει κανείς στη γεύση, στην ποιότητα και στο ευ ζην. Ταυτόχρονα, αποτελεί μια ανοιχτή πρόσκληση σε ξένους αγοραστές και επενδυτές να επενδύσουν στο ελληνικό τρόφιμο, αφού η χώρα μας διαθέτει αφθονία ευκαιριών για δημιουργία προστιθέμενης αξίας σε πολλές κατηγορίες προϊόντων».

Audrey Ashworth, διευθύντρια, SIAL Paris

Η ελληνική παρουσία στη SIAL
Στο εθνικό περίπτερο θα εκθέσουν τα προϊόντα τους συνολικά 96 εταιρείες, σε μία έκθεση 1.630 τ.μ., ενώ εκτός από τις εταιρείες στο εθνικό περίπτερο θα συμμετέχουν και οι περιφέρειες Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Ηπείρου και Θεσσαλίας, τα επιμελητήρια Λάρισας, Εύβοιας και Αχαΐας, καθώς και η πρωτοβουλία Ελλα-δικά μας. Για την εθνική συμμετοχή έχει προβλεφθεί χώρος στην Αίθουσα 2 Εθνικών περιπτέρων, ενώ ελληνική παρουσία θα υπάρχει και στις αίθουσες Frozen, Hall 5A, Grocery, Hall 5Β, Bakery & Sweet Products, Hall 5A, και Dairy Products, Hall 7.

Ευκαιρία για μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις
Όπως ανέφερε μιλώντας στο FOODReporter η Audrey Ashworth, διευθύντρια της SIAL Paris, η έκθεση αποτελεί μία πολύ καλή ευκαιρία για ελληνικές επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες, ώστε να παρουσιάσουν τα ποιοτικά προϊόντα τους σε ένα διεθνές κοινό, αποκτώντας μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα και προετοιμάζοντας το έδαφος για συνεργασίες με επιχειρήσεις από άλλες χώρες. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η κ. Ashworth (επικαιροποιημένα τον περασμένο Μάιο) η Ελλάδα βρίσκεται μεταξύ των δεκαπέντε κορυφαίων χωρών σε συμμετοχές και θα έχει φέτος 20 περισσότερες συμμετοχές σε σχέση με τη SIAL 2018, εκ των οποίων το 26% αφορά σε εταιρείες που συμμετέχουν για πρώτη φορά στη διεθνή έκθεση.

Σημειώνεται ότι στη SIAL 2018 είχαν παρουσιαστεί συνολικά 105 καινοτόμα προϊόντα από την Ελλάδα, εκ των οποίων τα 19 επελέγησαν για περαιτέρω προώθηση.

“Own the Change”
Η φετινή SIAL Paris έχει θέμα “Own the Change”. Σύμφωνα με την Audrey Ashworth, το θέμα αυτό «μας υπενθυμίζει ότι όλοι συμμετέχουμε ενεργά στην αλλαγή και καλούμαστε να κατανοήσουμε τις περιβαλλοντικές, ηθικές, ψηφιακές και δημογραφικές προκλήσεις του πλανήτη. Είναι στο χέρι μας να ανταποκριθούμε στα ζητήματα της επάρκειας τροφίμων και της αλλαγής στις καταναλωτικές συνήθειες. Επίσης, συνεπάγεται, την αναζήτηση και εξέλιξη νεοσύστατων επιχειρήσεων, πρόθυμων να συμβάλουν ενεργά στο αυριανό οικοσύστημα». Στη φετινή έκθεση θα συμμετάσχουν 7.200 εκθέτες σε 250.000 τ.μ. εκθεσιακών χώρων, ενώ αναμένεται να την επισκεφθούν περίπου 310.000 επαγγελματίες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter