Ξαναβρίσκουν το δρόμο τους οι ελληνικές εξαγωγές οίνου προς Γερμανία. Μετά από πέντε συνεχόμενα έτη αύξησης μεγεθών, τόσο σε αξία και εννέα σε ποσότητα, η πρώτη κάμψη σημειώθηκε το 2019 και κορυφώθηκε το 2020, έτος όπου ξέσπασε η πανδημία του κορωνοϊού και επηρέασε εν γένει το παγκόσμιο εμπόριο.

Αυξήθηκε κατά 11,54% ο όγκος πωλήσεων ελληνικού κρασιού στη Γερμανία, τα μεγέθη αξίας και ποσότητας υπολείπονται ακόμη εκείνων του 2019
Η συνολική αξία εξαγωγών του ελληνικού οίνου στη Γερμανία έφθασε στα 28,26 εκατ. ευρώ, σε ποσότητα 12,2 τόνων κρασιού. Η αύξηση στην αξία των εξαγωγών συγκριτικά με 2020 ανήλθε σε 6,18%, ενώ σε όγκο εξαγωγών παρέμεινε σχεδόν σταθερή (αύξηση 0,15%). Ωστόσο, οι ελληνικές εξαγωγές υπολείπονται ακόμη κατά 6,64% σε αξία και κατά 11,54% σε ποσότητα των μεγεθών του 2019, παρόλο που η μέση τιμή ανά λίτρο κινήθηκε ανοδικά, στα €5,54.

Από την Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ), κρίθηκε ότι ο επώνυμος, σωστά συντηρημένο, ποιοτικός και αναγνωρίσιμος ελληνικός οίνος προσελκύει ποιοτικούς πελάτες, τόσο στην κάβα όσο και στο εστιατόριο.

Ειδικά, στο τελευταίο, ο οίνος που επιλέγεται και εν τέλει μπαίνει στο μενού, προωθεί τη σωστή εικόνα του εστιατορίου. Ακόμη, τα ελληνικά κρασιά παράγονται από πολλές και διαφορετικές αυτόχθονες ποικιλίες σταφυλιού, που είναι περισσότερες από 300 και κυρίως ενδημικές, δηλαδή απαντώνται μόνο στην Ελλάδα.

Η παράδοση της αμπελουργίας στην Ελλάδα έχει δημιουργήσει τεχνογνωσία στην παραγωγή κρασιού.

Οι παραπάνω παράγοντες θεωρούνται προτερήματα για τον ελληνικό οίνο, μπροστά στην πρόκληση της αύξησης των εξαγωγών, ειδικά σε χώρες που έχουν ως συνήθεια την κατανάλωση κρασιού κατά τη διάρκεια του γεύματός τους σε σημεία εστίασης, όπως εστιατόρια.

Η επικοινωνιακή εκστρατεία βάφτηκε στα ελληνικά χρώματα
Η ΕΔΟΑΟ ξεκινά επικοινωνιακή και ενημερωτική εκστρατεία και παράλληλα, εξετάζει τη συμμετοχή σε εκθέσεις και παρουσιάσεις γευσιγνωσίας, για να προωθήσει το ελληνικό κρασί στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε πρώτο στάδιο.

H ονομασία «ENOS», δηλαδή «Οίνος» εκτός από την προφανή, νοηματική προσέγγιση, βασίστηκε και στον ήχο. Η ΕΔΟΑΟ αναλαμβάνει το έργο να την καταστήσει αξιομνημόνευτη, ευκολονόητη και άμεσα εύληπτη από τα διεθνή Μέσα.

Tα στοιχεία που συνθέτουν το βασικό Key Visual της καμπάνιας είναι το ημικύκλιο, το μπουκάλι, ο ήλιος -και το φεγγάρι – και η θάλασσα. Αντίστοιχα, η χρωματική παλέτα της σύνθεση είναι βασισμένη σε αποχρώσεις του γαλάζιου και του μπλε, εμπνευσμένη από τα χρώματα της Ελλάδας. Το βασικό σύνθημα για τον «ENOS» είναι το παρακάτω: «From responsible vintners, to responsible drinkers», δηλαδή «Από υπεύθυνους οινοποιούς, σε υπεύθυνους καταναλωτές οίνου».

Θα πραγματοποιηθούν διαδικτυακά σεμινάρια (webinars) απευθείας προς καταναλωτές, αλλά και σε ανθρώπους του χώρου της διανομής, της εστίασης και του τουρισμού και παράλληλα, διαφημιστικό σποτ, το οποίο μπορείτε να παρακολουθήσετε και στο YouTube. Ήδη έχουν πραγματοποιηθεί τρεις ημερίδες για το καταναλωτικό κοινό σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα και στην Τεχνόπολη των Αθηνών.

Ειδικά για την προοπτική αύξησης των εξαγωγών προς τη Γερμανία, έχουν προγραμματιστεί ενημερωτικές συνεντεύξεις Τύπου σε Βερολίνο, Μόναχο και Ντίσελντορφ, δημιουργία podcasts στη γερμανική γλώσσα και σχετικές οργανικές προωθήσεις μέσω διαδικτύου, αλλά και φυλλαδίων στα γερμανικά.

Η ΕΔΟΑΟ προγραμματίζει Walk around tastings για επαγγελματίες οίνου, τουρισμού, εστιατορίων, διαμορφωτών κοινής γνώμης σε Βερολίνο, Μόναχο και Ντίσελντορφ, αλλά και Masterclasses και γεύματα για επαγγελματίες και influencers. Η ΕΔΟΑΟ προειδοποιεί ότι η υπεύθυνη ημερήσια κατανάλωση κρασιού για τις γυναίκες είναι 12-24 ml και για τους άνδρες 24-36 ml.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter