Την αγορά παγωτού της Ιαπωνίας ετοιμάζεται να ανοίξει η Κρι-Κρι, «χτίζοντας» πάνω στην εμπειρία της από την αντίστοιχη αγορά της Νότιας Κορέας, στην οποία διαθέτει επιτυχημένη παρουσία. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Παναγιώτης Τσινάβος, μιλώντας σε δημοσιογράφους, η Ιαπωνία είναι μία αγορά-στόχος στην οποία καταγράφεται ισχυρή ζήτηση για ευρωπαϊκά προϊόντα, και ήδη η εταιρεία βρίσκεται σε επαφές με ανθρώπους της συγκεκριμένης αγοράς, ώστε να κάνει την είσοδό της σε αυτήν μέσα στο 2023.

Με την κίνηση αυτή, η Κρι-Κρι πρόκειται να επεκτείνει έτι περαιτέρω την εξαγωγική της δραστηριότητα, που το 2021 έφτασε να αντιπροσωπεύει το 46% του συνολικού της τζίρου, ξεπερνώντας τα 62 εκατ. ευρώ σε 41 χώρες του εξωτερικού. Σημαντικότερες αγορές για τη γαλακτοβιομηχανία είναι η Αγγλία και η Ιταλία, που μαζί αποτελούν πάνω από το 70% των εξαγωγών της, καθώς εκεί η Κρι-Κρι έχει συνεργασίες με κάποιες από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής. Ειδικά στην Ιταλία, οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας αναμένεται φέτος να ξεπεράσουν τα 3 εκατ. ευρώ. Πιο δύσκολη είναι η αγορά της Γερμανίας, όπου οι καταναλωτές ενδιαφέρονται μόνο για τις χαμηλές τιμές, ενώ αγορές που ενδιαφέρουν την εταιρεία είναι η Γαλλία και η Ισπανία, δύο μεγάλες αγορές στις οποίες δε διαθέτει παρουσία.

Τον Ιούνιο τα σπουδαία για τη Δωδώνη
Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, παρά τις σκέψεις που υπήρξαν στο παρελθόν για επέκταση και σε άλλη κατηγορία πέραν του γιαουρτιού και του παγωτού, η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη σε αυτές, αφενός επειδή διαβλέπει περαιτέρω ανάπτυξή τους και προοπτικές για σημαντικα περιθώρια κέρδους, και αφετέρου επειδή είναι δύο κατηγορίες που γνωρίζει πολύ καλά.
Στο πλαίσιο της ανάπτυξης της κατηγορίας των παγωτών, η Κρι-Κρι είναι μεταξύ των υποψηφίων για την εξαγορά των παγωτών Δωδώνη, για την οποία αναμένονται αποφάσεις μέσα στον Ιούνιο. Σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, η αγορά του χύμα παγωτού παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, ενώ η Δωδώνη είναι μια «πονεμένη ιστορία» με ισχυρό asset το όνομά της, αν και ταλαιπωρημένο.

Τα δεδομένα για plant-based προϊόντα
Ο CEO της Κρι-Κρι δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο εισόδου της εταιρείας στα plant-based γιαούρτια και παγωτά. Ήδη μάλιστα η γαλακτοβιομηχανία έχει κάνει την έρευνά της και έχει έτοιμες τις συνταγές για plant-based παγωτό, ενώ εξετάζει το ενδεχόμενο λανσαρίσματος plant-based γιαουρτιών στο μέλλον, ως υποκατηγορία της σειράς Superspoon. Πάντως, ο ίδιος παρατήρησε πως για την ώρα οι αγορές των vegan προϊόντων είναι πολύ μικρές ακόμα.

Ανατιμήσεις στα προϊόντα
Όπως και όλες οι εταιρείες, έτσι και η Κρι-Κρι δεν έχει μείνει ανεπηρέαστη από το ράλι των τιμών σε ενέργεια και πρώτες ύλες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η μέση τιμή του γάλακτος, που πέρυσι ήταν στα 0,38 ευρώ το λίτρο, πλέον έχει ξεπεράσει τα 0,50 ευρώ το λίτρο, ενώ το ενεργειακό κόστος έχει πολλαπλασιαστεί. Προκειμένου να αντεπεξέλθει, η Κρι-Κρι προχώρησε σε αύξηση τιμών της τάξεως του 4% τον περασμένο Δεκέμβριο, ενώ μέσα στον Μάιο έκανε και δεύτερη αύξηση, της τάξεως του 5-6%.
Η εταιρεία θα επανεξετάσει την τιμολογιακή της πολιτική τον Σεπτέμβριο και μέχρι τότε δε σχεδιάζει να προβεί σε άλλη αύξηση. Ο κ. Τσινάβος έκανε λόγο για κερδοσκοπία σε ορισμένα προϊόντα, όπως το καλαμπόκι, σχολιάζοντας πως είναι αδικαιολόγητες οι εκρηκτικές τους ανατιμήσεις.

Η επένδυση στη νέα μονάδα βιοαερίου
Η Κρι-Κρι περιμένει την πρόσκληση του νέου αναπτυξιακού νόμου για να υποβάλει την πρότασή της για ένα επενδυτικό σχέδιο ύψους άνω των 10 εκατ. ευρώ, που θα αφορά κυρίως στην επέκταση της δυναμικότητας της μονάδας γιαουρτιού της.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 78 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια, μεταξύ των οποίων και η νέα μονάδα βιοαερίου για παραγωγή ανανεώσιμης πηγής ενέργειας αποκλειστικά από τα υγρά απόβλητα και τα παραπροϊόντα της βιομηχανίας, μια επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ.

Η μονάδα έχει δυνατότητα αναερόβιας επεξεργασίας έως 3.000 κυβικά λυμάτων ανά ημέρα και έως 200 κυβικά ορού γάλακτος ανά ημέρα. Η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια θα διατίθεται στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ, ενώ η παραγόμενη θερμότητα θα αξιοποιείται εντός των εγκαταστάσεων συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης φυσικού αερίου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter