Με πτώση 4% μπήκε η φετινή χρονιά για τα online σούπερ μάρκετ, συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2021, όταν το εκτενές lockdown είχε επιφέρει τη ραγδαία αύξηση του 282%, σύμφωνα με το τριμηνιαίο report που δημοσίευσε χθες η Convert Group. Αξιολογώντας ωστόσο την ετήσια μεταβολή στην online αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, το δωδεκάμηνο Απριλίου 2021 – Μαρτίου 2022 κατέγραψε αύξηση τζίρου 23% συγκριτικά με το αντίστοιχο 12μηνο του 2020-21. Σημειώνεται ότι το 2021 ο εκτιμώμενος συνολικός τζίρος των online σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 56% σε σχέση με το 2021, φτάνοντας τα 255 εκατομμύρια ευρώ, ενώ για το πρώτο τρίμηνο του 2022 ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 61 εκατ. ευρώ.

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, αναδεικνύονται οι εξής: +11% σε προϊόντα για κατοικίδια, +3% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά, +2% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού. Επιπροσθέτως, η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων επέφερε το 34% των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου.

Όσον αφορά την μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού, παρατηρείται μια σταθεροποίηση το πρώτο τρίμηνο του 2022 στα 78 ευρώ (με ΦΠΑ), η οποία κυμαίνεται στα ίδια περίπου επίπεδα με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. Αντιθέτως, παρατηρείται 4% μείωση στον αριθμό των προϊόντων που υπάρχουν στα ηλεκτρονικά καλάθια.

Νέο ρεκόρ στις direct επισκέψεις
Στα marketing κανάλια, σημειώθηκε νέο ρεκόρ με το 41% των παραγγελιών να προέρχονται από direct επισκέψεις στα online σούπερ μάρκετ, που σημαίνει ότι οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλεκτρονική διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους. Οι direct επισκέψεις γνωρίζουν μια άνευ προηγούμενου ανάπτυξη, με χαρακτηριστική αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2021. Από την άλλη πλευρά, σημειώθηκε μια πτώση 2 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2021 στις πωλήσεις που προήλθαν από διαφημίσεις Google (23%) και από οργανικά αποτελέσματα (19%).

Την ίδια στιγμή, το work-from-home trend φαίνεται σταδιακά να υποχωρεί, καθώς οι εργαζόμενοι επιστρέφουν στη βάση εργασίας τους, με το 55% του συνόλου των online παραγγελιών να προέρχονται από laptops και desktops, ενώ πριν ένα χρόνο ήταν 40% και 60% από κινητές συσκευές. Τέλος, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 9:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter