Αυξημένος κατά 6,8% ήταν ο τζίρος της γαλακτοβιομηχανίας Κρι-Κρι το 2021, συγκριτικά με το 2020, με τις πωλήσεις της εταιρείας τόσο στην κατηγορία των γαλακτοκομικών, όσο και σε αυτήν του γιαουρτιού, να κινούνται ανοδικά.

Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε το 2021 σε 134,6 εκατ. ευρώ, έναντι 126 εκατ. ευρώ της χρήσης 2020. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 13,2 εκατ. ευρω, από 15,9 εκατ. το 2020 (-16,6%).

Οι πωλήσεις γαλακτοκομικών παρουσίασαν αύξηση κατά 4,5% και διαμορφώθηκαν σε 104,2 εκατ. ευρώ, έναντι 99,8 εκατ. ευρώ το 2020, με την αύξηση αυτή να προέρχεται από τις εξαγωγές, καθώς στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της εμφανίζουν μείωση 0,8%, μία μείωση που αποδίδεται αφενός στη συρρίκνωση της αγοράς (-3,4% σε αξία) και αφετέρου στις εμπορικές κινήσεις του ανταγωνισμού. Το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών Κρι-Κρι διαμορφώθηκε σε 16,3% σε αξία, (2020: 16,1%), διατηρώντας τη δεύτερη θέση της αγοράς, σύμφωνα με στοιχεία της IRI που επικαλείται η εταιρεία.

Στην ελληνική αγορά παγωτού, οι πωλήσεις στη χρήση 2021 ανήλθαν σε 23,4 εκατ. ευρώ, από 20,7 εκατ. το 2020 (+13,1%). Στην ισχυρή αυτή ανάκαμψη συνετέλεσαν, κυρίως, η άρση των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας, σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Σημαντικό ρόλο έπαιξε, επίσης, η προσθήκη 1.025 νέων σημείων πώλησης καθώς και το λανσάρισμα της νέα σειράς παγωτών Master Rich. H μάρκα Κρι-Κρι κατατάσσεται στη δεύτερη θέση της ελληνικής αγοράς παγωτού, με μερίδιο σε όγκο 15% (στοιχεία Nielsen Δεκέμβριος 2021).

Αναφορικά με την επενδυτική δραστηριότητα, το 2021 οι επενδύσεις της Κρι-Κρι σε πάγιο εξοπλισμό και κτίρια άγγιξαν τα 10 εκατ. ευρώ, με μεγάλο μέρος των επενδύσεων αυτών, ύψους 6 εκατ., να αφορά στην κατασκευή σταθμού επεξεργασίας υγρών αποβλήτων, από την οποία παράγεται βιοαέριο και στη συνέχεια ηλεκτρική ενέργεια.

Οι εκτιμήσεις για το 2022
Η διοίκηση της Κρι-Κρι διατηρεί επιφυλακτική στάση αναφορικά με την κατάσταση και τις εξελίξεις στο οικονομικό περιβάλλον, καθώς το πληθωριστικό περιβάλλον έχει επηρεάσει και τα κόστη βασικών εισροών της.

Πιο συγκεκριμένα, έχουν αυξηθεί σημαντικά τα κόστη βασικών πρώτων υλών, όπως το νωπό αγελαδινό γάλα, καθώς και τα κόστη ενέργειας και τα μεταφορικά κόστη. Από την εξέλιξη αυτή, τα περιθώρια κερδοφορίας της εταιρείας εκτιμάται ότι θα πιεστούν, παρά τη μετακύλιση μέρους της αύξησης του κόστους, στις τιμές πώλησης των προϊόντων.
Σύμφωνα με τα τρέχοντα δεδομένα, η εκτίμηση της διοίκησης της εταιρείας είναι ότι στη χρήση 2022 θα μπορούσε να επιτευχθεί αύξηση των συνολικών πωλήσεων με υψηλό μονοψήφιο ποσοστό. Παράλληλα, τα περιθώρια λειτουργικής κερδοφορίας αναμένεται να υποχωρήσουν, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων στις τιμές των υλικών. Το μέγεθος της υποχώρησης των περιθωρίων κερδοφορίας θα εξαρτηθεί από το βαθμό και το χρόνο αποκλιμάκωσης του κόστους των βασικών πρώτων υλών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter