Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, τα Healthy Diet Awards επιβράβευσαν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, που συμβάλλουν, μέσω καινοτόμων, ποιοτικών προτάσεων, στην προαγωγή της υγιεινής διατροφής. Τα βραβεία προέκυψαν από τη διαδικασία αξιολόγησης εκ μέρους της κριτικής επιτροπής, στην οποία συμμετέχουν διακεκριμένοι πανεπιστημιακοί, θεσμικοί παράγοντες, επιστήμονες και δημοσιογράφοι με εξειδίκευση στον τομέα της υγιεινής διατροφής.
Οι απόψεις που διατυπώνουν μέλη της κριτικής επιτροπής, καθώς και εκπρόσωποι επιχειρήσεων που διακρίθηκαν στη φετινή διοργάνωση, σχετικά με την αξία του θεσμού, είναι ενδεικτικές
της αξίας του για την αγορά, αλλά και για την υποστήριξη ενός ισορροπημένου μοντέλου διατροφής στη χώρα μας.

O κ. Γεώργιος Μπόσκου, πρόεδρος Κριτικής Επιτροπής, αναπληρωτής καθηγητής στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και αντιπρόεδρος της Επιστημονικής Εταιρείας Εγκυκλοπαιδιστών Ελαιοκομίας (4Ε), δήλωσε σχετικά: «O σχεδιασμός και η ανάπτυξη υγιεινών τροφίμων είναι απαίτηση της εποχής για την υγεία και ευεξία του καταναλωτή. Στο πλαίσιο του Green Deal της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της στρατηγικής Farm to Fork , όλα τα τρόφιμα πρέπει να προσαρμοστούν, ώστε να συμβάλλουν στη βιώσιμη διατροφή. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γίνει reformulation (ανασύνθεση) των συνταγών, με στόχο να προάγουν διατροφικές αξίες και να έχουν χαμηλές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Κρίνοντας από την προσπάθεια πολλών συναδέλφων, θα έλεγα ότι υπάρχουν αρκετές αξιόλογες ιδέες. Εκείνο που λείπει είναι η συνέργεια, ώστε να μπορέσουν κάποια νέα προϊόντα να φτάσουν στην εφοδιαστική αλυσίδα. Τα Healthy Diet Awards είναι ο μοναδικός ελληνικός θεσμός που επιβραβεύει την καινοτομία στον χώρο των τροφίμων, στο πλαίσιο της υγείας και της ευεξίας. Δεν είναι διαγωνισμός γεύσης, ούτε όμορφης συσκευασίας. Είναι ένας διαγωνισμός που έχει σκοπό να προάγει την υγεία. Αυτή είναι η προστιθέμενη αξία που αποκτούν τα προϊόντα που συμμετέχουν και βραβεύονται. Το σηματάκι του βραβείου που θα μεταφερθεί στην ετικέτα του προϊόντος, αλλά και κάθε μέσου προβολής, του δίνει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην ελληνική, αλλά και τη διεθνή αγορά. Αυτό που παρατήρησα μετά από 3 χρόνια συμμετοχής στην επιτροπή αξιολόγησης είναι ότι υπάρχουν υγιεινές προτάσεις και καινούριες ιδέες, αλλά και ότι η αγορά των τροφίμων μετασχηματίζεται περισσότερο στο πλαίσιο της υποστήριξης της βιώσιμης διατροφής».

Μελίνα Ταπραντζή, Πρόεδρος της Wise Greece (Τιμητικό βραβείο)
«Είναι μεγάλη μας χαρά να παραλαμβάνουμε το τιμητικό Βραβείο κοινωνικής προσφοράς Healthy Diet Award και ευχαριστούμε θερμά την κριτική επιτροπή και τον Πρόεδρο κ. Μπόσκου για την τιμή που μας κάνουν.
Η Wise Greece, από το 2013, προωθεί σε Ελλάδα και εξωτερικό τα εξαιρετικά προϊόντα των μικρών Ελλήνων παραγωγών, ενώ με το κέρδος από την πώλησή τους αγοράζει τρόφιμα υψηλής διατροφικής αξίας για ιδρύματα όλης της χώρας που έχουν ανάγκη. Σήμερα, συνεργαζόμαστε με 100 παραγωγούς (μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις) με περισσότερα από 2.500 προϊόντα, τους βοηθάμε να εξάγουν σε 8 χώρες και προσφέρουμε εκατοντάδες τόνους τροφίμων σε συνανθρώπους μας που τα χρειάζονται. Η Wise Greece είναι μόλις μία από τις επτά πρωτοβουλίες παγκοσμίως που έχει αναγνωριστεί για το έργο της στη βιώσιμη ανάπτυξη, από τα Ηνωμένα Έθνη και την Παγκόσμια Τράπεζα! Δέσμευσή μας είναι η προώθηση της ελληνικής διατροφής, η παροχή ευκαιριών στους μικρούς παραγωγούς της χώρας μας και η εξασφάλιση βασικών τροφίμων για τους συνανθρώπους μας που δοκιμάζονται καθημερινά».

Δημήτριος Νικολόπουλος, Πρόεδρος, Portal οf Sustainable Development (Τιμητικό βραβείο)
«Ο οργανισμός μας συμπλήρωσε έναν χρόνο ζωής. Προσπαθήσαμε συλλογικά κι ο καθένας από εμάς προσωπικά να κινητοποιήσουμε δυνάμεις από τον ακαδημαϊκό χώρο και την κοινωνία των πολιτών, ώστε να θέσουμε στο κάδρο το ζήτημα της βιώσιμης ανάπτυξης. Σκεπτόμαστε πάντοτε πως εάν η ίδια η κοινωνία δεν κατανοήσει το πρόβλημα, αλλά και την ίδια της την αποστολή, δεν θα καταφέρουμε ποτέ να μετουσιώσουμε αυτό το ισχυρό μήνυμα που εκπέμπει η βιωσιμότητα, σε πράξη!
Μέσα από την αρθρογραφία μας, από τις συνεντεύξεις δημοσίων προσώπων που εμπλέκονται στο ζήτημα, από τη διοργάνωση ενημερωτικών και επιμορφωτικών συναντήσεων, από τις εκπαιδευτικές επισκέψεις μέχρι και τη μεγάλη διοργάνωση του «Syniparxis Forum 2021», νιώθουμε πως έχουμε θέσει τις σκέψεις μας και τις επιδιώξεις μας σε πραγματική «κίνηση».
Το πολύ τιμητικό βραβείο έρχεται σε μία περίοδο κατά την οποία σχεδιάζονται και τίθενται σε εφαρμογή όλα όσα θα γίνουν εντός του 2022. Εκ μέρους της ομάδας του Portal of Sustainable Development, θα ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες όλων των μελών γι’ αυτή την τιμητική χειρονομία».

Τίνα Εξάρχου, Marketing Director, Χήτος-Ζαγόρι
«Η διάκριση του φυσικού μεταλλικού νερού Ζαγόρι ως Brand of the Year 2022 στα Healthy Diet Awards αποτελεί μεγάλη τιμή για όλους εμάς στην οικογένεια της Χήτος ΑΒΕΕ και έρχεται ως αναγνώριση της ιδιαίτερης αξίας και του μεγάλου φυσικού πλούτου του φυσικού μεταλλικού μας νερού Ζαγόρι.
Οι σύγχρονες διατροφικές τάσεις ορίζουν επιστροφή στα αληθινά, επιστροφή στην ουσία, αναδεικνύουν τη σημασία τού να φροντίζουμε τον εαυτό μας όσο καλύτερα μπορούμε με στόχο την υγεία και ευεξία. Αυτή η στροφή φέρνει και το υγιεινό και αγνό φυσικό μεταλλικό νερό Ζαγόρι από τα βουνά της Πίνδου στην κορυφή των Healthy Diet Awards, ως Food and Beverage Healthy Brand of the Year 2022, το αναδεικνύει χρυσό νικητή στο σύνολο της κατηγορίας του εμφιαλωμένου νερού, ενώ φέρνει τριπλή διάκριση στο ανθρακούχο νερό Zαγόρι Sparkling Go Green! Με ιδιαίτερη χαρά από τις μεγάλες αυτές διακρίσεις, συνεχίζουμε πιστοί στο όραμά μας να δημιουργούμε αξία, μέσα από προϊόντα που διακρίνονται για την υψηλή τους ποιότητα και τον υγιεινό τους χαρακτήρα, κάτι που αποτελεί και στρατηγική επιλογή μας, γιατί… το καλό το έχουμε μέσα μας!».

Κωστηνάκη Γεωργία, Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος, Ευτοπία
«Τα προϊόντα Ευτοπία για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά κατέκτησαν το χρυσό στα Healthy Diet Awards 2022, στην κατηγορία Healthy Food Products for Children. Πρόκειται για μια σημαντική διάκριση, που αφορά τη διατροφή των παιδιών, αλλά συγχρόνως επιβεβαιώνει τη μοναδική ποιότητα τόσο των προϊόντων μας όσο και όλων των διαδικασιών που τηρούνται κατά την παραγωγή. Γι’ άλλη μια χρονιά, μας δίνεται η ευκαιρία να αναδείξουμε τη φιλοσοφία της Ευτοπία για την προώθηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής με πλούσιες διατροφικές αξίες, ενισχύοντας τη θρέψη , τον τόπο και τη γεύση. Είμαστε κοντά στο παιδί, τον άνθρωπο και τη φύση, συμβάλλοντας στην καλύτερη ποιότητα ζωής. Η βράβευσή μας αποδεικνύει τις σωστές επιλογές που κάναμε, αλλά και τη συνεχή εξέλιξη που μπορούμε να προσφέρουμε στη αγορά».

Νατάσα Παγώνη, Γεωπόνος, MSc, PhD candidate AUA, Υπεύθυνη παραγωγής, Τυροκομείο «Παγώνης»
«Όταν μια επιχείρηση επενδύει στην έρευνα και στην καινοτομία, και αυτή η προσπάθεια αποφέρει καρπούς, είναι ανάγκη και υποχρέωση ταυτόχρονα να γνωστοποιήσει στο ευρύ κοινό το προφίλ και τη διαφοροποίησή της έναντι των ομοειδών επιχειρήσεων. Η έννοια της καινοτομίας στον χώρο της παραγωγής τροφίμων έχει πολλά διαφορετικά πρόσωπα, που εστιάζουν σε όλα τα στάδια της παραγωγής, από τη σύλληψη της ιδέας έως την ορθολογική διαχείριση των υπο -και παρα- προϊόντων, ακόμη και έως τη διαχείριση της συσκευασίας μετά τη χρήση της. Ο θεσμός των Healthy Diet Awards επικροτεί και δικαιώνει τις επιχειρήσεις που αποδεδειγμένα έφεραν εις πέρας ένα μικρό ή μεγάλο σχέδιο R&D, το οποίο, μεταξύ άλλων, σκοπό έχει τη βελτίωση ενός υπάρχοντος προϊόντος, την ανάπτυξη ενός νέου, την ανάδειξη του οφέλους από την κατανάλωση ενός προϊόντος που φέρει συγκεκριμένα διαθρεπτικά χαρακτηριστικά, την αριστοποίηση των χρησιμοποιούμενων μεθόδων παραγωγής, την προσαρμογή των προϊόντων στις απαιτήσεις των καταναλωτών και των νέων αγορών, κ.ά. Για τους λόγους αυτούς, είμαστε υπερήφανοι υποστηρικτές του θεσμού!».

Μιχάλης Βεδεράκης, Εμπορικός Διευθυντής, Όλυμπος, Ελληνικά Γαλακτοκομεία
«Η Όλυμπος, πιστή στη φιλοσοφία της για ελληνικά φυσικά προϊόντα, τα οποία προάγουν την υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, συνεχίζει στο δρόμο της καινοτομίας και της κορυφαίας ποιότητας, με το βλέμμα της πάντα στραμμένο στην ελληνική οικογένεια.
Στον τρίτο κατά σειρά διαγωνισμό των Healthy Diet Awards βραβεύτηκαν για ακόμη μια χρονιά προϊόντα Όλυμπος που ξεχώρισαν με βάση τα συστατικά, τη διαδικασία παραγωγής, τη διατροφική αξία και την καινοτομία τους.
Είναι ιδιαίτερα τιμητικό για την Όλυμπος να αναγνωρίζονται οι προσπάθειές της για ανάπτυξη και παραγωγή υγιεινών διατροφικών προτάσεων.
Δέσμευση της Όλυμπος είναι να συνεχίσει και στο μέλλον να παράγει προϊόντα προστιθέμενης αξίας, αξιοποιώντας τα αγαθά που απλόχερα προσφέρει η ελληνική φύση».

Αυρήλιος Αλεξανδρόπουλος, Διευθυντής Έρευνας & Ανάπτυξης, Nikolopoulou
«Το Platinum βραβείο του Veganact Genius Burger μάς εμπνέει για δημιουργία νέων κωδικών και κάλυψη ακόμα περισσότερων διατροφικών αναγκών του κοινού. Η σειρά Genius της Veganact ξεχωρίζει κι αυτό ξεκινά από την αγάπη και το μεράκι για την υλοποίηση των ονείρων και των στόχων μας, αλλά και από τη διάθεση για σκληρή δουλειά.
Με βάση το σχέδιο δράσης για ανασύνθεση των τροφίμων, σύμφωνα με τις προδιαγρααφές της ΕΕ και με βασικό συνεργάτη μας σε αυτή την προσπάθεια το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, με το οποίο συνεργασθήκαμε και συνεργαζόμαστε δημιουργικά, μεθοδικά και οργανωμένα, αναδεικνύουμε την ελληνική καινοτομία και υποστηρίζουμε μια νέα, πιο υγιεινή και βιώσιμη διατροφή. Ευχαριστούμε τα Healthy Awards που υποστηρίζουν την plant-based αγορά και κατ΄ επέκταση την προσπάθεια μας να καλλιεργήσουμε φυτικές συνήθειες».

Βαρβάρα Ταυλαρίου, Brand Manager, Μέλισσα Κίκιζας
«Αναμφίβολα, η πανδημία έχει οδηγήσει τον άνθρωπο σε μια ολιστική αναθεώρηση της προσέγγισης σε θέματα που αφορούν την υγεία του, τις διατροφικές επιλογές του και την άθλησή του, κάνοντας την ανάγκη για καλή ζωή και διατροφή πιο επίκαιρη από ποτέ. Η ανάγκη για ευχάριστες γευστικές εμπειρίες είναι αρκετά έντονη στο καταναλωτικό κοινό, ειδικότερα κατά την περίοδο της πανδημίας, όπου αρκετός κόσμος αύξησε τη συχνότητα μαγειρέματος στο σπίτι. Επιπλέον, η τάση του «clean» και «clear» label είναι πλέον από τις κυρίαρχες παγκοσμίως, καθώς το καταναλωτικό κοινό είναι πιο ενημερωμένο και αφιερώνει χρόνο στην ανάγνωση των ετικετών.
Ο τραχανάς, ως παραδοσιακό γεύμα που μικροί και μεγάλοι αγαπούν και επιλέγουν στη διατροφή τους, αποτελεί «comfort food» και προσφέρει «ζεστές» στιγμές απόλαυσης. Ο Vegan Τραχανάς Λαχανικών, που δημιούργησε η οικογένεια Μπεκιάρη, αποτελεί πιστοποιημένη Vegan απόλαυση που ήρθε για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία της παγκόσμιας «plant-based» και «vegan» διατροφής, προσφέροντας ένα γευστικό και καινοτόμο vegan γεύμα, υψηλής διατροφικής αξίας».

Χρυσάνθη Κοροπούλη, Marketing Manager, ΑΒ Βασιλόπουλος
«Στην ΑΒ πιστεύουμε ότι ζούμε μια καλή ζωή όταν βρισκόμαστε σε αρμονία με το σώμα, το πνεύμα και τον πλανήτη μας. Γι’ αυτό τον λόγο έχουμε δημιουργήσει το τμήμα «Armonia Health and Wellness» σε 20 καταστήματα μας, με προϊόντα βιολογικά, οικολογικά και λειτουργικά.
Τα τελευταία δύο χρόνια αφουγκραστήκαμε την ανάγκη των καταναλωτών για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, καθώς και την επιθυμία τους για αγορά προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον. Με γρήγορα αντανακλαστικά απαντήσαμε σε αυτή τη νέα τάση με επιλογές, λύσεις και ιδέες για ένα πιο «αρμονικό» lifestyle, για μία πιο ισορροπημένη διατροφή και ζωή, γενικότερα.
Το βραβείο στην κατηγορία Healthy Diet Retail Store Service αποτελεί για μας την επιβεβαίωση -και δέσμευση- πως μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα πιο «Αρμονικό» μέλλον, για όλα όσα νοιαζόμαστε. Για εμάς, τους δικούς μας ανθρώπους, τους γύρω μας, και το μεγάλο μας «σπίτι»!

Βασίλειος Ρουμπής, Ιδρυτής & CEO, VRoubis
«Για όλη την ομάδα της VRoubis το platinum βραβείο είναι μια εξαιρετική διάκριση και μια μεγάλη επιτυχία, που αντικατοπτρίζει την προσπάθειά μας. Το βραβείο αυτό επιβεβαιώνει τις αξίες και το πάθος μας να προσφέρουμε στους καταναλωτές χειροποίητα αναψυκτικά, που συνάδουν με τον υγιεινό τρόπο ζωής και το ευ ζην. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που το feeju βιολογικό matcha tea Ιαπωνίας με λεμονάδα κέρδισε το ενδιαφέρον της κριτικής επιτροπής κι είμαστε ευγνώμονες που ανέδειξε τη δημιουργικότητα και το μεράκι μας».

Iain C. Watt, Εμπορικός Διευθυντής, Θεόνη
«Σύσσωμο το δυναμικό της εταιρείας μας αποδέχεται με μεγάλη χαρά τη σπουδαία βράβευση της χάρτινης συσκευασίας Θεόνη, με το Platinum Αward στην κατηγορία «Healthy Beverage Products for Children». Πρόκειται για ένα επιστέγασμα των προσπαθειών μας να προσφέρουμε ένα ποιοτικά ανώτερο προϊόν, που εδώ και χρόνια διακρίνεται εγχώρια, αλλά και στις διεθνείς αγορές και διαθέτει αναγνώριση καταλληλότητας για προετοιμασία βρεφικών τροφών στη Γαλλία και τη Γερμανία. Το βραβείο αυτό ενδυναμώνει το όραμά μας για το Θεόνη, το οποίο ξεχωρίζει για τα μοναδικά ποιοτικά χαρακτηριστικά του και διακρίνεται για το pH του με τιμή 8. Η καινοτόμος χάρτινη συσκευασία τού Θεόνη κλείνει μέσα της ένα νερό με πηγαία φυσικά χαρίσματα, το πιο βραβευμένο ελληνικό νερό στον κόσμο, που πλέον αριθμεί 46 Διεθνή Βραβεία Ποιότητας. Ένα νερό ωφέλιμο από τη φύση του!».