Επανακάμπτει μία περίπου δεκαετία μετά την αποχώρησή του από την ελληνική αγορά ο γαλλικός όμιλος Carrefour, αυτή τη φορά με τη στήριξη του ομίλου Βαρδινογιάννη. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία Carrefour International Partnership υπέγραψε σχετική συμφωνία με την Retail & More, βασικός μέτοχος της οποίας είναι η Teleunicom, θυγατρική του ομίλου AVE, συμφερόντων του κ. Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη. Η συμφωνία προβλέπει την ανατοποθέτηση στην Ελλάδα του σήματος και των προϊόντων του ισχυρού γαλλικού ομίλου.

Σύμφωνα με τις τελευταίες διαθέσιμες πληροφορίες, ο σχεδιασμός για την είσοδο της Carrefour στην εγχώρια αγορά προβλέπει τα εξής: Η Retail & More θα λειτουργήσει ως master franchisee του γαλλικού ομίλου στην Ελλάδα, αναλαμβάνοντας την ανάπτυξη δικτύου καταστημάτων, εταιρικών και franchise, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην επέκταση με το σύστημα της δικαιόχρησης, μέσω σχετικών συμφωνιών με μεμονωμένους επιχειρηματίες και μικρά τοπικά δίκτυα. Η ανάπτυξη του δικτύου της εταιρείας θα αρχίσει ταυτόχρονα από την Αθήνα και την περιφέρεια. Η εγκαινίαση της λειτουργίας των πρώτων καταστημάτων θα γίνει εντός του πρώτου εξαμήνου του έτους, ενώ σε βάθος χρόνου ο σκοπός είναι οι δομές της εταιρείας να επεκταθούν παντού στη χώρα. Στην πλειονότητά τους τα καταστήματα θα είναι είτε κλασικού τύπου σούπερ μάρκετ είτε convenience stores και θα λειτουργήσουν υπό τα σήματα Carrefour Market και Carrefour Express.

Ο σχεδιασμός δεν προβλέπει, τουλάχιστον στην πρώτη φάση του εγχειρήματος, τη λειτουργία υπέρ μάρκετ. Η εταιρεία θα καθιερώσει και ένα νέου τύπου κατάστημα, το οποίο θα φέρει το σήμα «Carrefour Flash». Πρόκειται για ένα πρότυπο σούπερ μάρκετ του ομίλου Carrefour, το οποίο επί της ουσίας λειτουργεί χωρίς ταμειακές μηχανές. Επίσης, σύντομα η Retail & More θα επεκταθεί στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, ενεργοποιώντας το δικό της e-shop. Η εταιρεία θα δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην προώθηση των δικών της ιδιωτικού σήματος προϊόντων, επιμένοντας, μεταξύ άλλων, και στην κατηγορία των βιολογικών προϊόντων, όπου έχει καθιερώσει το σήμα Carrefour-Bio.
Όπως προκύπτει από τα συμφραζόμενα, η ανάπτυξη της «νέας Carrefour» θα βασιστεί στρατηγικά στην άμεση διεκδίκηση του μεσαίου και μικρού δυναμικού του κλάδου, που στεγάζεται σήμερα στους ομίλους αγορών ή συνδέεται με το σύστημα της δικαιόχρησης με μεγαλύτερα δίκτυα του κλάδου.

Επικεφαλής ο Β. Στασινούλιας
Υπενθυμίζεται ότι, η Carrefour αποχώρησε από την ελληνική αγορά τον Ιούνιο του 2012, όταν αποφάσισε να πουλήσει τη συμμετοχή της στην Carrefour Μαρινόπουλος –50% του μετοχικού της κεφαλαίου– στον όμιλο Μαρινόπουλος, ενώ το σήμα της, το οποίο διαχειρίστηκε με σκανδαλώδη τρόπο η οικογένεια Μαρινόπουλου, αποκαθηλώθηκε από την Ελλάδα πριν περίπου πέντε χρόνια. Οι τελευταίες ταμπέλες Carrefour κατέβηκαν το 2017, ενώ οι δομές τής άλλοτε κραταιάς εταιρείας, που πτώχευσε δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην αγορά του κλάδου, πέρασαν στα χέρια της ΕΥΣ, καθιστώντας τη νέο leader του κλάδου.

Την ευθύνη της υλοποίησης του νέου εγχειρήματος της Carrefour στην Ελλάδα θα έχει ο κ. Βασίλης Στασινούλιας, CEO της Retail & More, οποίος υπενθυμίζουμε πως διετέλεσε επί πολλά έτη ανώτατο στέλεχος της Carrefour Μαρινόπουλος και διευθύνων σύμβουλός της την περίοδο 2008-2011. Ο κ. Στασινούλιας, με αφορμή την επανείσοδο του γαλλικού ομίλου στην εγχώρια αγορά, δήλωσε τη χαρά του «για την επαναφορά των σημάτων και των καινοτόμων εμπορικών μοντέλων της Carrefour στην Ελλάδα», υποσχόμενος ότι «οι Έλληνες καταναλωτές θα ζήσουν την εμπειρία ενός πρωτοποριακού omnichannel οικοσυστήματος, που θα προσφέρει ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες, προσβάσιμες σε όλους». Από την πλευρά του ο κ.Patrick Lasfargues, Executive Director της Carrefour International Partnerships, δήλωσε ότι «ο όμιλος Teleunicom και η θυγατρική του Retail & more είναι για εμάς η καλύτερη βάση για να μπούμε γρήγορα και αποτελεσματικά στην ελληνική αγορά».