Θεαματική εκκίνηση, μάλιστα πάνω από τις προσδοκίες της, πραγματοποιεί η ΑΒ Βασιλόπουλος τις πρώτες ημέρες του 2022. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο τζίρος της αλυσίδας βρέθηκε σε θετική ρότα, παρά την υψηλή βάση σύγκρισης του 2021, που λόγω εφαρμογής του lockdown πριμοδότησε τα περυσινά έσοδα τόσο της εταιρίας όσο και του συνόλου της οργανωμένης λιανικής.

H διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος προσβλέπει φέτος σε τόνωση του κύκλου εργασιών της, με στόχο να υπερβεί τον πήχη των 2 δισ. ευρώ, που, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν κατέκτησε πέρυσι, καταγράφοντας μικρή πτώση τζίρου.

Τα έσοδα της αλυσίδας, όπως εξάλλου και του συνόλου της αγοράς, θα ενισχυθούν φέτος συγκυριακά και από τις πληθωριστικές πιέσεις, ενώ καθοριστική θα είναι η συμβολή των επενδύσεων τις οποίες θα υλοποιήσει κατά τη διάρκεια του έτους η επιχείρηση.

Το επενδυτικό πλάνο της αναμένεται φτάσει φέτος περίπου τα 60 εκατ. ευρώ και να κατευθυνθεί κατά κύριο λόγο στο δίκτυο πωλήσεων, με στόχο την επέκτασή του μέσω νέων καταστημάτων, αλλά και την υλοποίηση πολυάριθμων ανακαινίσεων.

Σύμφωνα με πηγές του «σελφ σέρβις», κατά τη διάρκεια του έτους θα ανακαινιστούν περισσότερα από 15 σούπερ μάρκετ διαφόρων τύH πων και κατηγοριών, ενώ θα εγκαινιαστούν εταιρικά καταστήματα, τα οποία σχεδιάζεται να φθάσουν τα 10.

Προς νέες συμβάσεις franchising
Παράλληλα, η ΑΒ Βασιλόπουλος θα επιδιώξει να συνάψει νέες συμβάσεις δικαιόχρησης, επιδιώκοντας τη λειτουργία συνολικά 40 με 50 καταστημάτων franchising. Πρόκειται για καταστήματα που θα φέρουν τα σήματα «AB Shop & Go» και «ΑΒ Food Market». Σήμερα, η αλυσίδα λειτουργεί σε σύνολο 260 σημεία franchise, τα οποία στην πλειονότητά τους έχουν έκταση από 100τμ έως και 400τμ-500τμ. Από αυτά, τα 60 λειτουργούν φιλοξενούμενα σε πρατήρια υγρών καυσίμων της Shell, έχοντας συνήθως έκταση μικρότερη των 100τμ.

Σε ό.τι αφορά το δίκτυο της οργανωμένης χονδρικής, που συνθέτουν τα cash & carry ENA, η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος δεν σχεδιάζει, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση, να το επεκτείνει περαιτέρω με νέα σημεία. Τα καταστήματα θα παραμείνουν σε αριθμό 14, τουλάχιστον για το 2022, ενώ σε ό,τι αφορά την Κύπρο, η εταιρεία θα συνεχίσει τη συνεργασία της με τοπική αλυσίδα (του ομίλου Χ.Α. Παπαέλληνας), στην οποία διαθέτει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Παράλληλα με τα ανωτέρω, η αλυσίδα θα επιμείνει με νέες προτάσεις προς τον καταναλωτή, οι οποίες θα αφορούν είτε στον εμπλουτισμό των PL προϊόντων, κυρίως προς την κατεύθυνση των κωδικών ευεξίας και υγιεινής διατροφής, είτε στην οργάνωση νέων τμημάτων με εξειδικευμένα αγαθά.

Πλάνα για νέο αποθηκευτικό χώρο
Στο μεταξύ, φέτος, η ΑΒ Βασιλόπουλος προετοιμάζεται και για μία ακόμα επένδυση, η οποία θα αφορά την οργάνωση ενός νέου αποθηκευτικού χώρου, πιθανώς στην περιοχή της Μάνδρας ή του Ασπρόπυργου, για τον οποίο ήδη αξιολογεί διαθέσιμα οικόπεδα. Στόχος της είναι μέσα στο έτος να έχει επιλεγεί και αποκτηθεί το σχετικό οικόπεδο, ώστε αμέσως μετά να κινηθεί η διαδικασία κατασκευής των αναγκαίων στεγασμένων χωρών. Εφόσον ενεργοποιηθεί η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου, τότε ο πήχης των φετινών επενδύσεων θα υπερβεί τα 60 εκατ. ευρώ.

Τέλος, για την ΑΒ Βασιλόπουλος παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο πραγματοποίησης εξαγορών εντός του 2022. Η διοίκηση της αλυσίδας έχει ανοιχτές τις… αντένες της, με την προοπτική κάποιας πιθανής νέας συνεργασίας, αν και σε αυτή τη φάση δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο προς ανακοίνωση.