Σε επαναδιαπραγμάτευση των συμφωνιών παραγωγής και προμήθειας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας προχωρά ο ΕΛΟΜΑΣ, σε μια προσπάθεια μείωσης του κόστους κτήσης τους και ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των μελών του. Παράλληλα, στελέχη του ομίλου επιδιώκουν να διευρύνουν τη γκάμα και τις ποσότητες των επώνυμων προϊόντων που προμηθεύεται κεντρικά ο ΕΛΟΜΑΣ για λογαριασμό των μελών του, προκειμένου να καταστούν ελκυστικότερες οι τιμές στα ράφια των καταστημάτων τους.

Tα προαναφερόμενα σημειώνουν πηγές του «σελφ σέρβις», προσθέτοντας ότι οι διαπραγματεύσεις με τους παραγωγούς για τη συμπίεση του κόστους αγοράς των private label προϊόντων αφορούν τόσο είδη διατροφής όσο και μη τρόφιμα. Πρακτικά αυτό που επιδιώκει ο ΕΛΟΜΑΣ είναι, μέσα από μια σειρά μειοδοτικών διαγωνισμών, να επιτύχει το «ψαλίδισμα» των τιμών χονδρικής από 3% έως 8% σε ορισμένες περιπτώσεις. Με τις πρωτοβουλίες του αυτές ο ΕΛΟΜΑΣ είναι φανερό πως επιδιώκει να βελτιώσει τη θέση του έναντι των προμηθευτών του, μετά τις δύο ηχηρές αποχωρήσεις από τους κόλπους του των αλυσίδων ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και Bazaar, που μείωσαν το εκτόπισμά του.

Στο πλαίσιο των σχετικών διαπραγματεύσεων, ο ΕΛΟΜΑΣ επανεξετάζει και το ζήτημα της διανομής των PL προϊόντων, με την προοπτική της αύξησης των ποσοτήτων που παραδίδονται απευθείας στα καταστήματα των μελών του, ώστε να μειωθεί το κόστος κεντρικής διακίνησης και διαχείρισης, τουλάχιστον εν μέρει. Κατά τις ίδιες πηγές, η ολοκλήρωση των σχετικών διαπραγματεύσεων αναμένεται περί τα τέλη του έτους, οπότε η όλη προσπάθεια φαίνεται ότι θα «γράψει» στα ταμεία των αλυσίδων από το 2022 και μετά.

Σημειώνουμε ότι σήμερα ο όμιλος διακινεί περί τους 850-900 κωδικούς προϊόντων ιδιωτικού σήματος, ο ετήσιος τζίρος των οποίων υπολογίζεται σε 45 εκατ. ευρώ σε τιμές χονδρικής.

Ως προς την αύξηση των ποσοτήτων που προμηθεύεται κεντρικά ο ΕΛΟΜΑΣ για λογαριασμό των μελών του, πληροφορίες αναφέρουν ότι αφορά συγκεκριμένες περιπτώσεις κωδικών επωνύμων ειδών. Μέσα από τις εν λόγω συμφωνίες η στόχευση είναι τα μέλη του ομίλου να εξασφαλίσουν χαμηλότερες τιμές από 15% έως 30%, ώστε να μπορούν να ανταγωνίζονται από καλύτερη θέση τα ισχυρά δίκτυα του κλάδου σε κατηγορίες αγαθών, που εμφανίζουν υψηλή ζήτηση. Μεταξύ των εν λόγω προϊόντων περιλαμβάνονται το γάλα μακράς διάρκειας, τα σνακ κ.ά.

Πηγές του «σελφ σέρβις» σχολιάζουν ότι με τις προαναφερόμενες πρωτοβουλίες του ο ΕΛΟΜΑΣ θα κάνει πιο ελκυστικά τα φυλλάδια των προσφορών του, των οποίων την περιοδικότητα ήδη έχει «μαζέψει», ακολουθώντας τον ανταγωνισμό που έχει μειώσει αισθητά τη διάρκεια του κάθε φυλλαδίου (κάτω από τις επτά ημέρες), ώστε να τονώσει περισσότερο το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

Στη μάχη των μεταγραφών
Οι ίδιες πηγές προσθέτουν ότι, αν και είναι πρώιμο, ο ΕΛΟΜΑΣ επιμένει να συζητά με τις διοικήσεις τοπικών αλυσίδων, που δεν είναι μέλη του, προκειμένου να συμφωνήσουν στην προοπτική ένταξής τους στο δυναμικό του ομίλου. Πρακτικά, βέβαια, κάτι τέτοιο θα είναι δυνατόν μετά την 1η Ιανουαρίου του 2002, καθώς ήδη «τρέχουν» οι φετινές συμφωνίες με τις προμηθεύτριες εταιρείες, οι οποίες σε κάθε περίπτωση δεν μπορούν να ανατραπούν.

Όπως δηλώνεται, η διοίκηση του ΕΛΟΜΑΣ θεωρεί σίγουρο ότι από τη νέα χρονιά η λίστα των μελών του ομίλου θα μεγαλώσει, όπως και τα μεγέθη του, δεδομένου του ενδιαφέροντος συγκεκριμένων αλυσίδων να ενταχθούν στο δυναμικό του –αλυσίδων είτε ανεξάρτητων είτε καλυπτόμενων για την ώρα από άλλους ομίλους αγορών.