Σε πέντε άξονες βασίζει φέτος την ανάπτυξή της η ΑΒ Βασιλόπουλος, γνωρίζοντας ότι τα δύσκολα της χρονιάς, λόγω πανδημίας, βρίσκονται μπροστά. Η διοίκησή της εκτιμά ότι η στήριξη του τζίρου της το 2021 θα προέλθει κυρίως από τα franchise καταστήματα, τα ανακαινισμένα και τα νέα σούπερ μάρκετ, το δίκτυο των cash & carry μονάδων, το e-shop, καθώς και από παρεμβάσεις εκσυγχρονισμού, που επιχειρούνται στους χώρους πωλήσεων των καταστημάτων της.

Ειδικότερα, όπως τονίζεται, τα καταστήματα του συστήματος δικαιόχρησης φαίνεται πως θα σηκώσουν φέτος το μεγαλύτερο βάρος της προσπάθειας, να διατηρήσουν οι πωλήσεις της εταιρείας τον ανοδικό ρυθμό τους, σε μια αγορά που την πορεία της επί του παρόντος δεν μπορεί να την αξιολογήσει με βεβαιότητα κανείς. Όπως εξηγούν παράγοντες της εταιρείας στο «σελφ σέρβις», για την ΑΒ Βασιλόπουλος πλέον το δίκτυο των franchise σούπερ μάρκετ είναι μια υπολογίσιμη δύναμη κι αυτό διότι ήδη αριθμεί περί τις 220 εμπορικές μονάδες σε ένα σύνολο 330 καταστημάτων. Παράλληλα, ο ρυθμός της επέκτασής τους είναι ταχύτατος, δεδομένου ότι κάθε χρόνο προστίθενται στο δυναμικό της εταιρείας περί τα 25-30 νέα καταστήματα. Κάτι ανάλογο αναμένεται ότι θα συμβεί και φέτος.

Σημειώνουμε ότι τα περισσότερα franchise καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος εδρεύουν στη νησιωτική Ελλάδα, δηλαδή σε τουριστικές περιοχές, οι οποίες πέρυσι δέχθηκαν τη μεγαλύτερη πίεση, λόγω της κατάρρευσης της τουριστικής αγοράς. Η αγορά του κλάδου ευελπιστεί ότι φέτος τα έσοδα από τις διεθνείς αφίξεις τουριστών θα κυμανθούν περί το 50% των εσόδων του 2019, φέρνοντας μια ανάπτυξη στη σχετική αγορά της τάξης του 100% σε σχέση με το 2020, χρονιά στην οποία η εισφορά του τουρισμού στην οικονομία περιορίστηκε κάτω από το 25% των εισφορών του το 2019.

Αισιοδοξία για τις πωλήσεις χονδρικής
Θετικές επιδόσεις αναμένονται φέτος και από τα ENA Cash & Carry, δεδομένου ότι το άνοιγμα της αγοράς Ho.Re.Ca και η τόνωση της τουριστικής αγοράς, πιθανώς με καθυστερήσεις, βέβαια, θα ενισχύσουν γενικότερα τις επιδόσεις της οργανωμένης χονδρικής. Πρέπει δε να σημειώσουμε ότι τα σχετικά έσοδα της ΑΒ Βασιλόπουλος επιβαρύνθηκαν πέρυσι εξαιτίας του κλεισίματος δύο καταστημάτων της του δικτύου χονδρικής. Αν και ο σχεδιασμός της εταιρείας δεν προβλέπει άμεσα τη δημιουργία νέων cash & carry, μακροπρόθεσμα θα υπάρξουν στοχευμένες ενέργειες ανάπτυξης του δικτύου.

Ώθηση αναμένεται ότι θα δώσει φέτος στις πωλήσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος και η διεύρυνση των επιδόσεων του εταιρικού e-shop. Ωστόσο, επισημαίνεται ότι ένα σημαντικό τμήμα των εσόδων από τις ψηφιακές πωλήσεις της αλυσίδας θα είναι μάλλον αποτέλεσμα της μετοχέτευσης τζίρου από το δίκτυο των φυσικών καταστημάτων της στο ηλεκτρονικό κανάλι παρά νέος τζίρος.
Θετικά είναι τα μηνύματα από το δίκτυο των εταιρικών σούπερ μάρκετ της ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς οι επενδύσεις στην ανακαίνιση πολλών εξ αυτών συνεχίζονται, βελτιώνοντας τις αποδόσεις των χώρων πώλησης, ενώ στο δυναμικό της αλυσίδας θα προστεθούν φέτος και νέα καταστήματα, τα οποία μέχρι το τέλος του έτους θα φτάσουν τα οκτώ έως δέκα. Συνολικά η αλυσίδα πρόκειται να επενδύσει φέτος στο δίκτυό της περί τα 60 εκατ. ευρώ.

Σχετικά με τον στόχο πωλήσεων φέτος, η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος προσβλέπει σε άνοδο. ανεξάρτητα από τη γενικότερη εικόνα του κλάδου, αλλά κρατά κλειστά τα χαρτιά της αναφορικά με τις προβλέψεις της. Ταυτόχρονα, δεν σχολιάζει πληροφορίες που φέρουν την εταιρεία να έκλεισε τη χρήση του 2020 με αύξηση πωλήσεων 4% έναντι του 2019.