Ο Έλληνας καταναλωτής δείχνει πλέον μεγαλύτερη αισιοδοξία σε σχέση με το εισόδημά του, πράγμα που αναμένεται να εκφραστεί στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ και σε πιο ποιοτικές επιλογές προϊόντων, σύμφωνα με τη σχετική ετήσια πανελλήνια έρευνα του ΙΕΛΚΑ.

Κατά το 19% οι καταναλωτές εκφράστηκαν αισιόδοξα αναφορικά με τα εισοδήματά τους φέτος, ενώ κατά το 31% εκτίμησαν ότι θ’ αυξήσουν τις δαπάνες τους στα σούπερ μάρκετ έναντι 12%, που δήλωσαν ότι θα τις μειώσουν. Αντίθετα προς τα ευρήματα προηγούμενων ετών, οπότε βασικό κριτήριο επιλογής των προϊόντων ήταν το ύψος των δαπανών, σήμερα υπερτερεί η ποιότητα (37% έναντι 31% του ύψους των δαπανών), ενώ αυξάνεται τόσο το store loyalty όσο και το brand loyalty, σε ποσοστά 49% και 32% αντίστοιχα, που είναι τα υψηλότερα την τελευταία οκταετία. Πάντως, οι καταναλωτές εξακολουθούν να κυνηγούν τις προσφορές, εξοικονομώντας μεσοσταθμικά το 12,3% της αξίας των αγορών τους, δηλαδή περί τα 300 ευρώ ετησίως κατά τους ερευνητές. Σημειώνεται πως η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον προηγούμενο Δεκέμβριο, οπότε δεν είχε καταγραφεί η επίδραση της κρίσης του κορωναΐού.