Ανοδικά εξελίσσεται φέτος ο τζίρος της The Mart. Άλλωστε, η αγορά του cash & carry άφησε πίσω της μια δύσκολη περίοδο, στο πλαίσιο της οποίας ο τζίρος της εμφάνισε ανησυχητική κάμψη. Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα έσοδα της εταιρείας εμφανίζουν φέτος μια άνοδο κοντά στο 5% συγκριτικά με το 2018. Όπως εκτιμάται, ο ρυθμός αυτός, εκτός απροόπτου, θα διατηρηθεί έως το τέλος του έτους.

Έχοντας ολοκληρώσει εδώ και δύο χρόνια την πλήρη εφαρμογή του νέου SAP και υλοποιώντας την περίοδο αυτή και τις τελευταίες διοικητικές προσαρμογές, η διοίκηση της The Mart προσβλέπει σε μια δυναμικότερη πορεία, θεωρώντας ότι η αγορά της χονδρικής έχει καλές προοπτικές, δεδομένης και της τουριστικής ανάπτυξης που δίνει ώθηση στις B2Β πωλήσεις. Για τη The Mart η τρέχουσα περίοδος κρίνεται μεταβατική, καθώς λαμβάνονται αποφάσεις που θα καθορίσουν την πορεία των επιδόσεών της σε έναν τομέα, ο οποίος ελέγχεται από λίγους μεγάλους «παίκτες», αλλά κατακλύζεται από πολλούς παραδοσιακούς, οπότε προσφέρεται για ανάπτυξη. Παράλληλα, η εταιρεία έχει μεγάλα περιθώρια γεωγραφικής επέκτασης του δικτύου τους, άρα προοπτικές για σημαντικές επενδύσεις.

Η εταιρεία ήδη έχει δρομολογήσει ένα επενδυτικό πρόγραμμα, αφιερωμένο στην ανακαίνιση και των 12 καταστημάτων χονδρικής που ελέγχει. Στο πλαίσιό του, εργασίες αναβάθμισης ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη στο κεντρικό κατάστημα της The Mart στον Κηφισό.

Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο ανάπτυξης νέων καταστημάτων, αν και σε αυτή τη φάση η διοίκηση της The Mart φέρεται να μην έχει λάβει σχετικές αποφάσεις, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι επενδυτική δράση θα αναλάβει από το 2020, αναζητώντας κατάλληλα ακίνητα για την οργάνωση και λειτουργία καταστημάτων cash & carry. Ως προς τη γενικότερη στρατηγική της, η διοίκηση της The Mart θα πορευθεί με γνώμονα τη μεγαλύτερη διείσδυση του δικτύου της στο χώρο των επαγγελματιών, της μικρής λιανικής και κυρίως του Ho.Re.Ca., θεωρώντας ότι αγορές που συνδέονται με τον τουρισμό προσφέρονται για την ανάπτυξη των πωλήσεών της. Η εταιρεία θα επιδιώξει επίσης προσαρμογές στο μίγμα των προϊόντων που διαθέτει, προκειμένου να έλθει πιο κοντά στα ενδιαφέροντα του κοινού της, όπως άλλωστε πράττει συνολικά ο κλάδος, επιχειρώντας να αυξάνει την ελκυστικότητα της οργανωμένης χονδρικής έναντι των παραδοσιακών δικτύων.

Παράλληλα, η The Mart θα εκμεταλλευθεί σε μεγαλύτερο βαθμό της τεχνογνωσία της Marko, την οποία κληρονόμησε. Εξάλλου, στην προσπάθεια ανάπτυξής της θα συμβάλλει και το άνοιγμα που επιχείρησε σχετικά πρόσφατα στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, παρουσιάζοντας ένα σύγχρονο e-shop τον περασμένο Φεβρουάριο, στο πλαίσιο της συμμετοχής της στην ετήσια έκθεση HORECA.

Έτος σταθερότητας το 2018 Σημειώνεται ότι η χρήση του 2018 αποτέλεσε για τη The Mart έτος σταθερότητας, δεδομένου ότι οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν στα επίπεδα των 310,7 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας οριακή πτώση 0,57% έναντι του 2017, οπότε είχαν διαμορφωθεί στα 312,5 εκατ. ευρώ. Στο ίδιο διάστημα τα καθαρά κέρδη της εταιρείας, αν και κατέγραψαν σημαντική άνοδο σε ποσοστιαία βάση (25,44%) σε σχέση με το 2017, παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα, αφού διαμορφώθηκαν στα 165.000 ευρώ από 131.000 ευρώ.