Με στόχο συνολικών εσόδων τα 350 εκατ. ευρώ, ανοδικά εξελίσσεται και φέτος ο τζίρος της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη διοίκησή της, εμφανίζει ρυθμό ανόδου ως προς το προηγούμενο έτος 15% σε ενοποιημένο επίπεδο και σε συγκρίσιμη βάση 1,5%-2%. Η εταιρεία ως γνωστόν βασίζει την ανάπτυξή της στην επέκταση δικτύου μέσω εξαγορών τοπικών εταιρειών και συμφωνιών franchise, όπως και στη σύναψη συμφωνιών τροφοδοσίας ομίλων αγορών, αλλά και μεμονωμένων λιανεμπόρων.

Φέτος την αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας ενισχύει η πλήρης ενσωμάτωση στο δίκτυό της των καταστημάτων της νεοεξαγορασμένης βορειοελλαδίτικης αλυσίδας ΜΑΚΟ (η σχετική διαδικασία ολοκληρώθηκε το πρώτο τρίμηνο του έτους), όπως και η απόδοση κατά την τρέχουσα χρήση των ανακαινίσεων που ολοκλήρωσε πέρυσι η εταιρεία στα 11 καταστήματα, που πέρασαν στα χέρια της από την εξαγορά της Μέριμνα. Εξάλλου, στην Κρήτη η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ανάρτησε το σήμα της σε τρία από τα καταστήματα της CRM Αριάδνη, τα οποία είναι εταιρικά και εδρεύουν στη Σητεία, την Ιεράπετρα και το Ρέθυμνο. Τα υπόλοιπα 96 καταστήματα του εν λόγω δικτύου, που ελέγχει η εταιρεία στην Κρήτη, λειτουργούν υπό καθεστώς franchise, οπότε δεν ετέθη ζήτημα αλλαγής των σημάτων τους. Επίσης, η εταιρεία υλοποιεί ένα πρόγραμμα ανακαινίσεων παλαιότερων καταστημάτων της, το οποίο, όπως πληροφορούμαστε, αποδίδει τα μέγιστα. Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του 2017 η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός εισήλθε στο μετοχικό κεφάλαιο της Γρηγορίαδης, αποκτώντας τον έλεγχο σε 40 σούπερ μάρκετ στους νομούς Καστοριάς, Κοζάνης, Φλώρινας και Γρεβενών.

Στα 314 τα καταστήματα της αλυσίδας
Σήμερα η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός διαθέτει ένα δίκτυο συνολικού δυναμικού 314 καταστημάτων, εκ των οποίων τα 218 λειτουργούν υπό την επωνυμία της και τα υπόλοιπα 96 (της CRM Αριάδνη) υπό τις επωνυμίες των συνεργατών της. Σε ό,τι αφορά τη συνεργασία που έχει συνάψει με τον όμιλο αγορών ΕΛΕΤΑ, η εταιρεία ήδη τροφοδοτεί κεντρικά περισσότερα από 30 καταστήματα μελών του ομίλου. Στο προσεχές μέλλον ο αριθμός τους θα αυξηθεί, ώστε σε πρώτη φάση να φτάσει το επίπεδο των 50 σούπερ και μίνι μάρκετ. Στο μεταξύ, η εταιρεία συνεχίζει, όπως δηλώνουν τα στελέχη της, να αναζητεί νέες συμφωνίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του τζίρου της, με την πεποίθηση ότι σύντομα στη ζώνη των μικρών και μικρομεσαίων αλυσίδων του κλάδου οι ανακατατάξεις θα έχουν συνέχεια υπό την πίεση του ανταγωνισμού. Εξάλλου, όπως σχολιάζουν, γενικά οι μεγάλοι της αγοράς αναζητούν ευκαιρίες εξαγορών στη μεσαία ζώνη του κλάδου, δεδομένου ότι στις ανώτερες βαθμίδες του οι πρωτοβουλίες για την περαιτέρω συγκέντρωσή του γίνονται όλο και πιο δύσκολες.

Σε ότι αφορά το e-shop της αλυσίδας, μετά από περίπου ενάμιση χρόνο λειτουργίας έχει αποκτήσει σταθερότητα πελατολογίου και δυναμική ανάπτυξης. Ήδη από τον Δεκέμβριο πέρυσι το ηλεκτρονικό κατάστημα προσφέρεται και για αγορές από mobile συσκευές. Στόχος της εταιρείας είναι στην επόμενη τριετία οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της να αντιστοιχούν στο 1% του τζίρου της ή, αλλιώς, περίπου στα 2,5 εκατ. ευρώ. Για το σκοπό αυτό το τελευταίο τετράμηνο η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ενισχύει τη σχετική εφαρμογή λειτουργικά, ενώ έχει δρομολογήσει πλάνο ανάπτυξης των ψηφιακών πωλήσεων κυρίως σε επίπεδο υποδομών.

Σε ό,τι αφορά τις συλλογές των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ήδη διακινεί περί τους 1.000 κωδικούς προϊόντων, οι οποίοι έχουν μερίδιο συμμετοχής στις συνολικές της πωλήσεις 14%, ενώ έχει προωθήσει την ενοποίηση όλων των σχετικών σημάτων υπό ενιαίο brand, το «Επιλογή μου».