Σε πρόσφατη έρευνα της CapGemini οι αναλυτές συμπεραίνουν πως οι καταναλωτές προτιμούν να συναλλάσσονται με ρομπότ παρά με ανθρώπους, γεγονός που συνηγορεί υπέρ της άποψης ότι θα επιταχυνθεί η χρήση voice assistants, δηλαδή των προσωπικών ψηφιακών βοηθών, όπως αποδίδεται ο όρος στα ελληνικά.

Πρόκειται για τις εφαρμογές που δίνουν τη δυνατότητα εκτέλεσης διαφόρων εργασιών με τη χρήση φωνητικών εντολών. Σύμφωνα με την έρευνα, κατά περίπου 70% οι καταναλωτές δήλωσαν πως σκοπεύουν να αντικαταστήσουν σταδιακά την επίσκεψη στο κατάστημα λιανικής ή στην τράπεζα με το δικό τους σύστημα φωνητικών ψηφιακών βοηθών, εντός τριών ετών. Το 40% όσων χρησιμοποιούν σήμερα voice assistants ξεκίνησαν την αξιοποίησή τους τον προηγούμενο χρόνο.

Το 2019 σε σύγκριση με το 2017 καταγράφεται μια αύξηση της χρήσης τους κατά 45%-53%, σε διάφορες υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς προϊόντων σούπερ μάρκετ και ειδών για το σπίτι, για υπηρεσίες που αφορούν διαδικασίες after sale κατά 27%-52% και για πληρωμές που αφορούν την αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών κατά 48%. Η έρευνα κατέγραψε τις απόψεις άνω των 12.000 καταναλωτών που χρησιμοποιούν voice assistants ή chat bots και 1.000 στελεχών επιχειρήσεων. Τα τρία τέταρτα των στελεχών δήλωσαν πως έχουν διαπιστώσει σημαντικά οφέλη από τη χρήση τους και το 58% πως αυτά τα οφέλη ταυτίστηκαν ή υπερέβησαν τις προσδοκίες τους.

Την ίδια στιγμή, οι αναλυτές, σημειώνουν πως από την έρευνα προέκυψε η ανάγκη αναβάθμισης των σχετικών τεχνολογιών. Σε αυτό το πλαίσιο, άλλωσε, όπως αναφέρει το The Grocer, στα τέλη Αυγούστου η Tesco λάνσαρε μια νέα ψηφιακή φωνητική υπηρεσία, που επιτρέπει στους πελάτες της να ολοκληρώσουν τη διαδικασία αγορών με τη χρήση ενός Google Smart Speaker.