Σπεύδει προκειμένου να μεγιστοποιήσει τις επιδόσεις της στον τομέα των cash & carry η Metro, προσβλέποντας τα επόμενα χρόνια σε ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης περί το 10%. Η διοίκησή της εκτιμά ότι έχει τα περιθώρια να τερματίσει τον καθοδικό κύκλο του δικτύου χονδρικής. Αλλάζει στρατηγική και θεωρεί ότι βοηθούσης της βελτίωσης του γενικού κλίματος στην αγορά και της τόνωσης του διεθνούς τουριστικού ρεύματος, θα γυρίσει σε θετική πορεία τον τομέα χονδρικής, ο οποίος στη διετία 2017-2018 κατέγραψε σωρευτικές απώλειες 6%.

Ήδη τα πρώτα δείγματα των αλλαγών που υλοποιεί, αλλάζουν το κλίμα, δεδομένου ότι κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019 οι πωλήσεις του δικτύου παρουσίασαν ελαφρά άνοδο.

Ο κύριος άξονας της νέας στρατηγικής της Metro βασίζεται στη δυναμικότερη στροφή της προς την αγορά του Ho.Re.Ca., καθότι η μικρή λιανική συρρικνώνεται και ως εκ τούτου εκτιμά η διοίκησή της ότι δεν προσφέρεται για την ανάπτυξη της οργανωμένης χονδρικής. Προκειμένου να προσεγγίσει αποδοτικότερα το Ho.Re.Ca., το οποίο ενισχύεται θεαματικά κυρίως λόγω του τουρισμού, η Metro τροποποιεί και επεκτείνει τη γκάμα των κωδικών της προς την κατεύθυνση της εξυπηρέτησης του εν λόγω τομέα. Παράλληλα, ανοίγει αμεσότερα κανάλια επικοινωνίας με το επαγγελματικό κοινό της εν λόγω αγοράς, διευρύνει την ομάδα των αντιπροσώπων της, δηλαδή των αρμόδιων συνεργατών της που αναλαμβάνουν τις επαφές και την υποστήριξη του συγκεκριμένου πελατολογίου, ενώ ενισχύει τις απευθείας διανομές των παραγγελιών προς αυτό, αναγνωρίζοντας ότι κατά το είθισται οι δραστηριοποιούμενοι στο Ho.Re.Ca. κατ’ εξαίρεση μάλλον επισκέπτονται τις δομές του χονδρεμπορίου.

Επίσης, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην κατηγορία των τροφίμων, καθότι πρόκειται για την ομάδα προϊόντων που μπορεί να κάνει τη διαφορά στην πώληση, φέρνοντας ανάπτυξη. Όπως επισημαίνουν, άλλωστε, τα στελέχη της, κατά ένα μεγάλο μέρος τους οι πελάτες που προέρχονται από το Ho.Re.Ca. δεν δίνουν τόσο σημασία στις τιμές των προϊόντων όσο στην ποικιλία και την ποιότητά τους, αλλά όπως και στη συνέπεια της παράδοσης. Σύμφωνα με τη Metro, την τελευταία δεκαετία ο τομέας του Ho.Re.Ca. αναπτύσσεται αργά αλλά σταθερά, ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο με τα μικρά και ανεξάρτητα καταστήματα λιανικής. Στο πλαίσιο αυτό, αποφασίστηκε ο στρατηγικός προσανατολισμός του δικτύου χονδρικής στην εξυπηρέτηση των αγορών του ξενοδοχείου, του εστιατορίου και του catering. Ανάλογα οργανώνονται και τα μικρά cash & carry της Metro. Ήδη το πρώτο λειτουργεί στα Φιλιατρά, ενώ το δεύτερο θα εγκαινιαστεί το προσεχές διάστημα στη Ζάκυνθο. Σημειώνεται ότι η αλυσίδα έχει συνολικά 49 καταστήματα χονδρικής πώλησης.

Η πρόκληση της κυπριακής αγοράς
Στο μεταξύ, η εταιρεία συνεχίζει την προσπάθεια επέκτασής της στην Κύπρο, όπου προς τα τέλη του έτους θα λειτουργήσει το πρώτο Cash & Carry Metro. Το κατάστημα αυτό θα αποτελέσει τον πιλότο για τις επόμενες επενδύσεις της εταιρείας στη μεγαλόνησο μετά την πάροδο περίπου δύο ετών. Σύμφωνα με τη διοίκηση της Metro, η Κύπρος δεν προσφέρεται για περισσότερα από τρία cash & carry κι αυτό διότι και οι αποστάσεις στο νησί είναι μικρές και το οδικό δίκτυο εξυπηρετικό.

Το στοίχημα της Metro στην Κύπρο, όπου εγκαινιάζει την αγορά του cash & carry, είναι να κερδίσει την προσοχή του κοινού της, το οποίο έχει συνηθίσει να προμηθεύεται τα προϊόντα του απευθείας από τους παραγωγούς. Επί της ουσίας η εταιρεία επιχειρεί να τοποθετηθεί μεταξύ προμηθευτών και πελατών, προσπαθώντας να πείσει τις δύο πλευρές ότι έχουν συμφέρον να εκσυγχρονίσουν τις συναλλακτικές τους συνήθειες. Όπως εκτιμούν τα στελέχη της Metro, οι προμηθευτές μάλλον εύκολα θα δεχθούν τη λογική αυτής της διαμεσολάβησης –άλλωστε οι περισσότεροι προέρχονται από την Ελλάδα. Όμως, θα απαιτηθεί χρόνος για να πειστεί το κυπριακό επαγγελματικό κοινό. 