Τα σούπερ μάρκετ αναζητούν συνεχώς τρόπους για να τραβήξουν την προσοχή των πελατών τους και να κάνουν το ράφι του καταστήματος πιο ενδιαφέρον.

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και ο εμπλουτισμός της γκάμας τους με προϊόντα ατμίσματος, που, όπως δείχνει η έρευνα στη Μ. Βρετανία, αναπτύσσουν τις πωλήσεις τους με γοργό ρυθμό. Σύμφωνα με ανάλυση που δημοσιεύθηκε στο The Grocer, η κατηγορία των προϊόντων ατμίσματος αναπτύχθηκε ποσοστιαία, αλλά και σε απόλυτους αριθμούς, με διψήφιο ρυθμό, κατά 12% (πωλήσεις σε αξία, στοιχεία Nielsen, 52 εβδομάδες, έως 8 Σεπτ. 2018).

Παρά το γεγονός ότι το μερίδιο των σούπερ μάρκετ στην κατηγορία, κανάλι από το οποίο πραγματοποιούνται πωλήσεις της τάξης των 184 εκατ. λιρών, δεν ξεπερνά το 25% -βασικό κανάλι αποτελούν τα εξειδικευμένα καταστήματα και το διαδίκτυο- η ανάπτυξη κατά 19,7 εκατ. λίρες αναδεικνύει τη δυναμική του. Όπως σημειώνεται στα συμπεράσματα της έρευνας, οι συσκευές θερμαινόμενου καπνού, μικρές και εύχρηστες, συνέβαλαν καθοριστικά στην ενίσχυση της κατηγορίας στα σούπερ μάρκετ. Για παράδειγμα, μέσα σε 5 εβδομάδες, μια συγκεκριμένη αμερικανική μάρκα ηλεκτρονικού τσιγάρου κατέκτησε στη Sainsbury’s μερίδιο 18% στις συνολικές πωλήσεις της κατηγορίας των προϊόντων ατμίσματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το γεγονός άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο τα σούπερ μάρκετ παρουσιάζουν τα προϊόντα στο ράφι.

Από τους μικρούς χώρους των καταστημάτων γειτονιάς, η Sainsbury’s τοποθετεί πλέον τα συγκεκριμένα προϊόντα στις κεντρικές αίθουσες 282 καταστημάτων της, ενώ είναι η πρώτη αλυσίδα που προσθέτει… θεατρικότητα στην παρουσίασή τους, τοποθετώντας μια σειρά από πολύχρωμες συσκευασίες τους στις γόνδολες. Όπως υποστηρίζουν στελέχη της εταιρείας, «η αλυσίδα γνωρίζει την αξία που έχει η δυνατότητα του πελάτη να βλέπει και να αγγίζει τα προϊόντα».