Στο τέλος του 2019 εκτιμά η Metro ότι θα έχει ολοκληρωθεί η επανατοποθέτηση των private label προϊόντων της, με νέο brand και σχεδιασμό. Πρόκειται για ένα project που αφορά σε περίπου 1.200 κωδικούς προϊόντων, οι οποίοι θα φέρουν το σήμα «My», που παραπέμπει στο σήμα των My Market. Ήδη κάποια από τα εν λόγω προϊόντα βρίσκονται στα ράφια του δικτύου λιανικής.

Πρόκειται για μια διαδικασία που εξελίσσεται με πολύ εντατικούς ρυθμούς, προκειμένου κάθε μήνα η λίστα με τους κωδικούς, που θα φέρουν το νέο σήμα, να μεγαλώνει. Σημειώνεται ότι για το δίκτυο των cash & carry τα ιδιωτικά σήματα παραμένουν ως έχουν, δηλαδή Alta για τα τρόφιμα και Puppy για τα μη τρόφιμα.

Βάσει στοιχείων της Metro, μεταξύ του 2008 και του 2018 η συμμετοχή των πωλήσεων των ιδιωτικών μαρκών της εταιρείας ανήλθαν σταδιακά από το 8% στο 15% επί του συνολικού ετήσιου τζίρου της (το 75% του τζίρου των PL προέρχεται από τα τρόφιμα και το υπόλοιπο από τις λοιπές κατηγορίες), ενώ φέτος το κωδικολόγιό τους διπλασιάστηκε (από τους 760 στους 1.500 κωδικούς). Σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως είναι τα χαρτικά, τα παγωτά, οι ξηροί καρποί, τα μπαχαρικά κ.ά., η κίνηση των PL κυριαρχεί έναντι των επωνύμων προϊόντων. Σε ό,τι αφορά ειδικότερα το μερίδιο τζίρου της premium σειράς «Εκλεκτές Γεύσεις», αν και μικρό (3% όταν των προϊόντων Alta αντιστοιχεί στο 72% του τζίρου των PL), βαίνει αυξανόμενο. Όπως τονίζεται, η συντριπτική πλειονότητα των σημάτων της Metro είναι καρπός της συνεργασίας της με Έλληνες παραγωγούς, επιλεγμένους με αυστηρότατα κριτήρια, καθώς για την εταιρεία «σημείο αναφοράς» της δεν είναι μόνο η τιμή, αλλά κι η ποιότητα. Γι’ αυτό συχνά τα προϊόντα που επιλέγονται δεν είναι τα φθηνότερα, ενώ δηλώνεται απερίφραστα ότι «επ’ ουδενί λόγω η ανάπτυξη των private brands υποκαθιστά ή αντικαθιστά τις επώνυμες συνεργασίες μας σε όλες τις κατηγορίες».

Το «My» της διαφοροποίησης
Αναφερόμενη στο γιατί η Metro αποφάσισε σε αυτή τη φάση να επαναλανσάρει τα ιδιωτικά της σήματα, η κ. Μαριάννα Παπαδοπούλου, γενική διευθύντρια Marketing και Επικοινωνίας της εταιρείας, δηλώνει στο σελφ σέρβις ότι «η αλλαγή αυτή στα My market ήρθε σε μια στιγμή που έχουμε πλέον την κρίσιμη μάζα, προκειμένου να διαχωρίσουμε τις προτάσεις μας προς τους πελάτες λιανικής και προς τους πελάτες μας χονδρικής. Εφόσον τα προϊόντα της μάρκας μας αποτελούν ένα επιπλέον στοιχείο της ταυτότητάς της και εκλαμβάνονται ως «πρεσβευτές» της στην ιδιωτική και την επαγγελματική ζήτηση, επιλέγουμε να δημιουργήσουμε διαφορετικά brands χωριστά για τα δίκτυα των σούπερ μάρκετ και των Cash & Carry».

Σχολιάζοντας την επιλογή του «My» ως brand name, η κ. Παπαδοπούλου τονίζει ότι «πρόκειται για το δυνατό στοιχείο, που διαφοροποιεί το My market από οποιοδήποτε άλλο market ή αλυσίδα σούπερ μάρκετ και το κάνει δικό μας. Το «My» κεφαλαιοποιείται με δημιουργικό τρόπο, συνοδευτικά των λέξεων «gusto», «kouzina», «fresco», «home» και «soft»». Προσθέτει δε ότι ο σχετικός σχεδιασμός προβλέπει τη χρήση χαρακτηριστικών σχημάτων για την κάθε κατηγορία, προκειμένου να διαχωρίζονται εύκολα οι κατηγορίες, εξαλείφοντας σε σημαντικό βαθμό τις αντιστάσεις που δημιουργεί ένα κοινό όνομα για τρόφιμα και μη τρόφιμα. «Τα σήματα δημιουργούν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, καθώς είναι σύγχρονα, μοντέρνα, δημιουργικά, οικεία και «ζεστά». Παράλληλα, επιλέξαμε να διαφοροποιηθούμε στην σειρά προσωπικής φροντίδας, χρησιμοποιώντας συνειρμούς χαράς, αναζωογόνησης, καλής διάθεσης και φρεσκάδας, με την ονομασία Feel Good!».