Στο «πράσινο» έχουν «κλειδώσει» οι βασικοί οικονομικοί δείκτες της Lidl, προδιαγράφοντας ότι και η φετινή χρονιά θα κλείσει ανοδικά για την αλυσίδα, καθώς εξέρχεται από τη θερινή σεζόν με αυξημένες πωλήσεις. «Η κίνηση στα καταστήματά μας σε παραθεριστικά και τουριστικά κέντρα εξελίχθηκε κατά παράδοση ιδιαίτερα θετικά φέτος», δηλώνουν παράγοντες της αλυσίδας, αισιοδοξώντας ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά και εντός στόχων ως το τέλος του χρόνου.

H καλή πορεία της Lidl αποδίδεται σε μια σειρά παραμέτρους, όπως η ανταγωνιστική πολιτική στις τιμές της, η στρατηγική μάρκετινγκ, με την οποία η εταιρεία έχει επανατοποθετηθεί στην αγορά του κλάδου τα τελευταία χρόνια, η επέκταση του δικτύου της με νέα καταστήματα, οι επενδύσεις της στην αναβάθμιση και τις επεκτάσεις παλαιότερων καταστημάτων της, καθώς και η καθιέρωση νέων concept στο δίκτυό της. Η Lidl φέτος εφαρμόζει ένα επενδυτικό πρόγραμμα αξίας άνω των 80 εκατ. ευρώ, εγκαινιάζοντας τη λειτουργία νέων εμπορικών μονάδων στη Θεσσαλονίκη και τη Λάρισα, κάνοντας ριζικές ανακαινίσεις κι επεκτάσεις, όπως και εξολοκλήρου ανεγέρσεις σε θέσεις παλαιότερων σούπερ μάρκετ, με χαρακτηριστικά τα παραδείγματα καταστημάτων της στη Κεφαλονιά, τη Βέροια και τη Θεσσαλονίκη.

Σήμερα η προτεραιότητα επέκτασης του δικτύου Lidl από γεωγραφική άποψη εστιάζεται σε περιοχές της Αττικής, της Νότιας Ελλάδας και της νησιωτικής χώρας, όπου η διοίκησή της εκτιμά ότι υπάρχουν τα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης, δηλαδή αύξησης των μεριδίων της στις τοπικές αγορές. Παράλληλα, δρομολογείται η οργάνωση και λειτουργία νέας εταιρικής κεντρικής αποθήκης στην περιοχή της Αθήνας, προκειμένου να υποστηριχτούν αποτελεσματικότερα οι διευρυμένες δομές της αλυσίδας. Στο πλαίσιο αυτό, εκτιμάται ότι όλες οι σχετικές επενδύσεις αποτελούν βάση αισιοδοξίας για τη διοίκησή της ότι η περίοδος έως το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας θα συνεχίσει να εξελίσσεται ανοδικά για τα μεγέθη της.

Σημειώνουμε ότι κατά τις παραμονές έκδοσης του παρόντος τεύχους η Lidl είχε ολοκληρώσει την οργάνωση των bake off, για την παραγωγή προψημένου άρτου και αρτοσκευασμάτων, στα 190 από τα 221 καταστήματά της. Βάσει του σχετικού σχεδιασμού, εκτιμάται ότι μέχρι τέλος του έτους τέτοιες «γωνιές» θα λειτουργούν πλέον στο σύνολο των καταστημάτων της. Ο στόχος της είναι η συμπλήρωση ανά σημείο πώλησης όλης της γκάμας των αγαθών που αποτελούν την κατηγορία των προϊόντων για το πρωινό (κρουασάν, λοιπά αρτοσκευάσματα, ψωμί, γάλα, χυμοί, μέλι, μαρμελάδα κ.ά.), ώστε ο καταναλωτής, με μια πρωινή «στάση» του σε κάποιο Lidl, να καλύπτει σε προσιτές τιμές το σύνολο των σχετικών αναγκών του.

Ανοδικά και στην Κύπρο
Θετικά εξελίσσονται οι πωλήσεις του δικτύου των Lidl και στην κυπριακή αγορά, όπου η εταιρεία διαθέτει 17 καταστήματα, αποτελώντας μια από τις ισχυρότερες δυνάμεις της οργανωμένης λιανικής στον τοπικό ανταγωνισμό. Ο σκοπός της είναι να αυξήσει τον αριθμό των μονάδων του δικτύου της στις 20, στο πλαίσιο του στόχου να ενισχυθεί το μερίδιό της στην κυπριακή ιδίου αγορά σε επίπεδο άνω του 18%-19% που είναι σήμερα. Η Lidl Κύπρου δίνει μεν έμφαση στα τοπικά προϊόντα, όχι όμως με την επιμονή που εκδηλώνει στην Ελλάδα, δεδομένου οι Κύπριοι καταναλωτές συμπεριφέρονται διαφορετικά από τους Ελλαδίτες, καθώς αντιμετωπίζουν σε μεγάλο βαθμό με ίσους όρους τις τοπικές και τις διεθνείς μάρκες, πράγμα που προσφέρει την ευχέρεια στη Lidl να διαμορφώνει πιο ελεύθερα τη στρατηγική της σε ό,τι αφορά το προϊοντικό μίγμα των ραφιών της. Σημειώνεται ότι στην Κύπρο η εταιρεία έχει τοποθετήσει γενικό διευθυντή από την τοπική αγορά, το έργο του οποίου υποστηρίζει ομάδα στελεχών του ομίλου από την Ελλάδα.