Συνέργειες με τη Spar Ιταλίας επιδιώκει η Spar Hellas σε μια προσπάθεια επιτάχυνσης των ρυθμών ανάπτυξης του δικτύου πωλήσεών της στην εγχώρια αγορά. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση της Spar Hellas έχει ήδη έλθει σε επικοινωνία με στελέχη της «αδελφής» εταιρείας στην Ιταλία, με τα οποία εξετάζουν την προοπτική οργάνωσης, σε πρώτη φάση δέκα εταιρικών καταστημάτων στην Ελλάδα, ενώ και η Spar Hellas δρομολογεί την οργάνωση των πρώτων πέντε ιδιόκτητων καταστημάτων.

Kατά τις ίδιες πληροφορίες παράγοντες της Spar Hellas, στο πλαίσιο έρευνας που διενήργησαν σε διάφορες περιοχές της πρωτεύουσας, καθώς και άλλων μεγάλων πόλεων της χώρας, έχουν ήδη εντοπίσει περί τα 40 ακίνητα, τα οποία θα μπορούσαν να στεγάσουν δομές σούπερ μάρκετ του ομίλου. Πλέον μένει να ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις για την υλοποίηση των σχετικών επενδύσεων.

Στο μεταξύ, σε προτεραιότητα για τη διοίκηση της εταιρείας είναι η ετοιμασία των πρώτων 10 καταστημάτων Spar Hellas, που θα προέλθουν από μετατροπές σούπερ μάρκετ εταιρειών-μελών του ομίλου αγορών Αστέρας. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, προβλέπεται ότι τα καταστήματα αυτά θα εγκαινιαστούν έως τον ερχόμενο Ιούλιο, ενώ μέσα στο χρόνο υπολογίζεται ότι συνολικά θα έχουν προσαρμοστεί στις προδιαγραφές οργάνωσης του ομίλου Spar περί τα 80 σημεία πώλησης.

Σημειώνουμε ότι σε βάθος τετραετίας η εταιρεία εκτιμά ότι ταμπέλες Spar θα έχουν αναρτηθεί σε περισσότερα από 330 καταστήματα. Πρέπει επίσης να τονιστεί ότι ο όμιλος Αστέρας, στο μεταξύ, έχει ενώσει τις δυνάμεις του με τον όμιλο MESIS, έχοντας αποκτήσει έτσι το 2018 διαχειριστικό έλεγχο σε 700 εκατ. ευρώ συνολικές πωλήσεις, σε περισσότερα από 500 καταστήματα σε πανελλαδικό επίπεδο.

Σύγχρονο συνεταιριστικό δίκτυο ανεξάρτητων καταστημάτων
Ο κ. Φοίβος Καρακίτσος, CEO της Spar Hellas, μιλώντας στο 8ο CEO Forum του σελφ σέρβις δήλωσε ότι η Spar θα αναπτύξει το πιο σύγχρονο συνεταιριστικό δίκτυο ανεξάρτητων καταστημάτων λιανικής στη χώρα, υποστηρίζοντας τους συνεργαζόμενους επιχειρηματίες στους τομείς των αγορών, του marketing, του operation και του supply. Από την πλευρά του ο κ. Tobias Wasmuht, CEO της Spar International, δήλωσε ότι «η ελληνική λιανική αγορά είναι ανταγωνιστική, αλλά η Spar θα δράσει δυναμικά, δημιουργώντας ευκαιρίες ανάπτυξης για τους ανεξάρτητους λιανέμπορους και τους Έλληνες παραγωγούς και προμηθευτές». Από την πλευρά του ο κ. Γιώργος Παπαντώνης, πρόεδρος του ομίλου Αστέρας, αναφερόμενος στη συνεργασία με τη MESIS δήλωσε ότι «στόχος μας είναι μέχρι το 2021 η Αστέρας να έχει διαχειριστικό έλεγχο σε 1,2 δισ. ευρώ συνολικών πωλήσεων, κατακτώντας μερίδιο που θα ξεπερνά συνολικά το 12% της ελληνικής αγοράς».

Εξελίξεις υπάρχουν, όμως, και στο πεδίο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, όπου η Spar Hellas φέρεται να έχει υπογράψει τις πρώτες συμβάσεις με Έλληνες παραγωγούς, ενώ μέσα στο επόμενο διάστημα θα ακολουθήσουν και άλλες ανάλογες συμφωνίες. Στόχος της εταιρείας είναι σε βάθος τετραετίας να αναπτύξει 1.400 είδη ιδιωτικής ετικέτας, παραγόμενα στο μεγαλύτερο μέρος τους από την ελληνική βιομηχανία.

Σημειώνουμε ότι η Spar Hellas σχεδιάζει, παράλληλα με τα branded προϊόντα του ομίλου, μια σειρά κωδικών που θα φέρουν τον τίτλο Spar Taste of Greece και θα περιλαμβάνουν παραδοσιακά προϊόντα τοπικών παραγωγών, που δεν διαθέτουν μεγάλες ποσότητες, όπως και τα μέσα να τυποποιήσουν ή να προωθήσουν την παραγωγή τους στην αγορά. Ο κ. Γιώργος Βογιατζάκης, σύμβουλος ανάπτυξης της Spar Hellas, τόνισε σχετικά: «Έχουμε λάβει την απόφαση να ενισχύσουμε την ελληνική παραγωγή και θα επιδιώξουμε με κάθε τρόπο να αναδείξουμε τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των τοπικών παραγωγών και της τοπικής οικονομίας».