Η Metro εξαγόρασε μειοψηφικό ποσοστό στο μετοχικό κεφάλαιο του e-shop Welovesupermarket. Η εξαγορά έγινε μέσω συμμετοχής στην αύξηση του μ.κ. της εταιρείας Net Spirit ΑΕ, κάτοχο του Welovesupermarket. Η σχετική απόφαση της Metro σηματοδοτεί την επέκτασή της στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, οι οποίες, όπως εκτιμάται, τα επόμενα χρόνια θα γνωρίζουν μεγάλη άνθιση.

Πρόκειται για μια αγορά συνολικού τζίρου σήμερα περίπου 25 εκατ. ευρώ. Μόνο τη φετινή χρονιά εκτιμάται ότι οι πωλήσεις ειδών σούπερ μάρκετ μέσω του διαδικτύου θα διπλασιαστούν, ενώ για κάθε επόμενο χρόνο αναμένονται άλματα ανάπτυξης. Το 2020 πιθανολογείται, βάσει μετριοπαθών προβλέψεων όπως επισημαίνεται, ότι o τζίρος των ηλεκτρονικών πωλήσεων του σούπερ μάρκετ θα κυμανθεί περί τα 380 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση της Metro, θεωρώντας ότι δεν μπορεί να απέχει από την εν λόγω αγορά που βρίσκεται σε στάδιο δυναμικής ανάπτυξης, μεριμνά ώστε, εφόσον επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις των ειδημόνων για την εξέλιξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων, να βρεθεί μια θέση μπροστά από τον ανταγωνισμό της, στο πλαίσιο του οποίου σήμερα (δηλαδή στις αλυσίδες καταστημάτων) συστηματική παρουσία έχει μόνο η ΑΒ Βασιλόπουλος. Στην αγορά των ηλεκτρονικών πωλήσεων του κλάδου, όμως, δραστηριοποιούνται επίσης το e-fresh.gr και λίαν προσφάτως το yoda.gr., όπως και το caremarket.gr, το οποίο είχε αναπτυχθεί ως συνεργάτης της Μαρινόπουλος –σήμερα παραμένει άγνωστο, αν η συνεργασία του θα συνεχιστεί με τη Σκλαβενίτης.

Στρατηγική συνεργασία
Πληροφορίες αναφέρουν ότι στις προθέσεις της διοίκησης της Metro είναι, με την πάροδο του χρόνου, να αυξήσει τη συμμετοχή της στο Welovesupermarket, στην προοπτική να αναλάβει τον έλεγχο της εταιρείας. Ωστόσο, το μάνατζμεντ θα παραμείνει στον κ. Διονύση Ζήβα, συνιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Net Spirit, ο οποίος έχει την τεχνογνωσία του αντικειμένου. Σε βάθος χρόνου και εφόσον κριθεί σκόπιμο, η Metro έχει την option εξαγοράς του συνόλου των μετοχών του e-shop, οπότε σε αυτή την περίπτωση θα αναλάβει το μάνατζμεντ της εταιρείας.

Κατά τα στελέχη της Metro, ο σκοπός του όλου εγχειρήματος σε αυτή τη φάση δεν είναι η κερδοφορία, αλλά η ανάπτυξη του τζίρου, που σήμερα κινείται στην περιοχή των 5 εκατ. ευρώ ετησίως, και κυρίως η αναδόμηση του e-shop με τρόπο ώστε να «κουμπώσει» λειτουργικά με τα My Market και τις υποδομές τους.

Κατά τη διοίκηση της Metro, ο τομέας των ηλεκτρονικών πωλήσεων μακροπρόθεσμα θα αποτελέσει μικρογραφία του κλάδου των φυσικών καταστημάτων. Στην αγορά, δηλαδή, θα παραμείνουν τόσοι «παίκτες» όσες και οι βασικές αλυσίδες του κλάδου, καθότι ο ανταγωνισμός σε επίπεδο τιμών θα γίνει τόσο σκληρός και στις e-αγορές, που δεν θα επιτρέψει την επιβίωση πολλών «παικτών». Υπό αυτή την έννοια εκτιμάται με βεβαιότητα ότι τα e-shop της κλαδικής αγοράς θα «κουμπώσουν» στα μεγάλα δίκτυα φυσικών καταστημάτων, προκειμένου να επωφελούνται από τις χαμηλότερες τιμές προμήθειας των προϊόντων. Συνεπώς, αν κάτι πρόκειται αρχικά να «απολαύσει» το Welovesupermarket θα είναι οι κεντρικές συμφωνίες της Metro με τους προμηθευτές, μέσω των οποίων θα καταστεί περισσότερο ανταγωνιστικό.

Η προτεραιότητα των δύο πλευρών είναι να ανασχεδιάσουν το logistic system του e-shop, με τρόπο ώστε να καταστεί οικονομικότερο και λειτουργικότερο. Ένα από τα σενάρια που εξετάζονται προβλέπει τη μετατροπή κάποιων από τα My Market σε hub για τη διαμονή προϊόντων στις ευρύτερες περιοχές τους. Πρόκειται, ωστόσο, για ένα πλάνο που θα απαιτήσει ολοκληρωμένη και προσεκτική προσέγγιση και ασφαλώς χρόνο, μέχρι να αποφασιστεί η τελική μορφή του. Σημειώνεται ότι σήμερα το e-shop διακινεί τα προϊόντα του μέσω κούριερ σε όλη τη χώρα.