Nέες επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ σχεδιάζει η Lidl Hellas για το 2017, ποσό το οποίο είχε επενδύσει και το 2016 για την ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων της, την επέκταση των αποθηκών της και τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων εμπορικών της μονάδων. Επίσης, η Lidl το 2016 εγκαινίασε δύο καταστήματα νέας γενιάς –λειτούργησαν τον Ιούλιο σε Αλικαρνασσό και Διαβατά–, τα οποία προβάλουν ένα νέο environmental branding concept, μία πιο ελκυστική και μοντέρνα αρχιτεκτονική.

Η Lidl, που δημιούργησε πέρυσι περισσότερες από 450 νέες θέσεις εργασίας, σήμερα απασχολεί συνολικά περί τους 5.300 εργαζομένους.

Η γερμανική αλυσίδα εκτιμάται πως το 2016 κατάφερε ν’ αυξήσει τα μερίδιά της και να ενισχύσει τη θέση της στην ελληνική αγορά έναντι των ανταγωνιστών της. Επίσης, προχώρησε στην ανάπτυξη νέων κατηγοριών ελληνικών προϊόντων, μέσω συνεργασιών με Έλληνες παραγωγούς. Η θετική πορεία της από άποψη οικονομικών μεγεθών επιβεβαιώνεται και από την απόφασή της να χορηγήσει μια σειρά επιδόματα στο προσωπικό της.

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τη δημιουργία του νέου concept καταστημάτων, είναι γνωστό ότι το κόστος του ανά σημείο πώλησης ανέρχεται περίπου στα 4 εκατ. ευρώ, όταν το κόστος μιας συμβατικής εμπορικής μονάδας κυμαίνεται γύρω στο 1,5 εκατ. ευρώ.

Το νέο μοντέλο καταστήματος έχει αναθαθμισμένο αισθητικά χώρο πώλησης, πράγμα που αποσκοπεί στην καλύτερη παρουσίαση της ποικιλίας και των προϊοντικών κατηγοριών. Η νέα γραμμή καταστήματος ορίζει θεματικές ενότητες εμπορικού χώρου, για την ξεκάθαρη και οριοθετημένη παρουσίαση του μανάβικου, του φούρνου, του κρεοπωλείου, του ιχθυοπωλείου, της κάβας και των καλλυντικών, στο πλαίσιο της δημιουργίας ξεχωριστής εμπειρίας αγοράς στον πελάτη.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία, υλοποιώντας την περιβαλλοντική της πολιτική, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην εξοικονόμηση της ενέργειας στα καταστήματα νέα γενιάς, στα οποία έχουν διευρυνθεί οι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων, ενώ οι χώροι αποθήκευσης και οι ψυκτικοί θάλαμοι τοποθετούνται έτσι ώστε να διευκολύνεται η τροφοδοσία τους, η οποία επιδιώχθηκε να γίνεται τις νυχτερινές ώρες για όλη την γκάμα των ειδών. Τέλος, οι κοινόχρηστοι χώροι για το προσωπικό έχουν σχεδιαστεί ευρύχωρα και μοντέρνα και προσφέρονται ακόμη και για συναντήσεις και σεμινάρια.

Βραβείο στα κινητά κέντρα ανακύκλωσης
Αναφορικά με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις της αλυσίδας, τα κινητά κέντρα ανακύκλωσης της Lidl Hellas βραβεύτηκαν πρόσφατα (bronze award), στο πλαίσιο των Environmental Awards 2016, στην κατηγορία Environmental CSR. Ειδικότερα, σε συνεργασία με την εταιρεία Ανταποδοτική Ανακύκλωση, φιλοξενήθηκε σε 20 καταστήματά της Lidl το πρόγραμμα «Μαραθώνιος Αγάπης και Ανακύκλωσης». Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι καταναλωτές είχαν τη δυνατότητα να ανακυκλώνουν κενές μεταλλικές, πλαστικές και γυάλινες συσκευασίες στο κινητό φωτοβολταϊκό κέντρο ανακύκλωσης, που ήταν τοποθετημένο στον εξωτερικό χώρο των καταστημάτων για μία εβδομάδα.

Η αποδοχή του προγράμματος ήταν εντυπωσιακή (συμμετείχαν και 2.591 μαθητές, ενώ ανακυκλώθηκαν συνολικά 181.305 συσκευασίες). Το γεγονός αυτό ώθησε την Lidl να επεκτείνει τη συγκεκριμένη δράση, εγκαθιστώντας σταδιακά από τον περασμένο Ιούλιο σε επτά επιλεγμένα καταστήματα της σταθερά κέντρα ανταποδοτικής ανακύκλωσης.

Τα πρώτα τοποθετήθηκαν στα καταστήματα Ταύρου, Ραφήνας, Μελισσίων και Νέας Φιλαδέλφειας και το Δεκέμβριο του 2016 στα καταστήματα Ευόσμου, Σταυρούπολης και Μενεμένης στη Θεσσαλονίκη. Για κάθε αλουμινένια συσκευασία ή για κάθε τρεις πλαστικές/γυάλινες, η συνεργαζόμενη Ανταποδοτική Ανακύκλωση προσφέρει 0,01 ευρώ σε μορφή δωροεπιταγής-κουπονιού στους πελάτες της Lidl.