Σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen για το δεύτερο τρίμηνο του 2016, ο παγκόσμιος δείκτης αισιοδοξίας των καταναλωτών ανήλθε στις 98 μονάδες, σταθεροποιούμενος τα τελευταία τρίμηνα.

Σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, ο δείκτης ήταν αυξημένος στη Β. Αμερική (111 έναντι 108), ενώ παρέμεινε σταθερός στις ασιατικές χώρες του Ειρηνικού και την Ωκεανία (107), την Αφρική και τη Μ. Ανατολή (89) και στη Λ. Αμερική (78). Στην Ευρώπη (79) ο δείκτης αυξήθηκε 1 μονάδα σε σχέση με το α΄ τρίμηνο. Αναλυτικότερα, αύξηση του δείκτη διαπιστώθηκε σε 22 από τις 34 ευρωπαϊκές χώρες. Η μεγαλύτερη άνοδος διαπιστώθηκε στη Δανία (112 έναντι 105), στην Ολλανδία (91 έναντι 85), στη Λευκορωσία (55 έναντι 50) και την Ουκρανία (52 έναντι 46). Στον αντίποδα η μεγαλύτερη πτώση διαπιστώθηκε σε Πορτογαλία (66 έναντι 72), Λιθουανία (73 έναντι 79) και Βέλγιο (76 έναντι 82).

Στην Ελλάδα (52) ο δείκτης μειώθηκε κατά 1 μονάδα. Σημαντικό ποσοστό Ελλήνων, 82%, πιστεύουν ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση την επόμενη χρονιά, ποσοστό αυξημένο κατά 18% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρονιάς. Επίσης, σταθερά κατά το 76% ανησυχούν για την προσωπική οικονομική τους κατάσταση, ενώ κατά το 33% δηλώνουν ότι δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα. Μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια, καθώς οι 4 στους 10 Έλληνες ανησυχούν για την εργασία τους. Σημαντική ήταν και η αύξηση των ανησυχιών τους για τις αυξήσεις στους λογαριασμούς κοινής ωφέλειας (13% έναντι 5%), ενώ το ποσοστό ανησυχιών για τη μετανάστευση και τον πόλεμο επέστρεψαν στα περσινά επίπεδα. Τέλος, 8 στους 10 δηλώνουν ότι προσπαθούν να περικόπτουν τα έξοδα του νοικοκυριών τους εις βάρος της διασκέδασης εκτός σπιτιού (72%) και των αγορών τροφίμων κανονικής τιμής (67%) και ρουχισμού (62%).