Ένας νέος διαγωνιστικός θεσμός δημιουργήθηκε από το περιοδικό «σελφ σέρβις», με στόχο να διακριθούν τα νέα προϊόντα που οι ίδιοι οι καταναλωτές θεωρούν αστέρια στην κατηγορία τους. Πρόκειται για το βραβείο που δίνει την ευκαιρία στα νέα προϊόντα κατανάλωσης, τα οποία κυκλοφόρησαν στο σούπερ μάρκετ από 1/1/2015 έως και 29/2/2016, να διεκδικήσουν τον τίτλο που αποδεικνύει ότι ξεχωρίζουν από τον άμεσο ανταγωνισμό τους.

Στον έντονα ανταγωνιστικό χώρο των σούπερ μάρκετ, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν προϊόντα ευρείας κατανάλωσης επενδύουν στην παρουσίαση ελκυστικών προτάσεων προς τους καταναλωτές (αλλά και το λιανεμπόριο), διεκδικώντας μια καλύτερη παρουσία στο ράφι των καταστημάτων, αύξηση των μεριδίων τους, αλλά και ισχυροποίηση της σχέσης τους με τους πελάτες. Σε ό,τι αφορά τη σχέση με τους πελάτες, είναι βέβαιο πως εξαρτάται άμεσα από τον βαθμό που κάθε brand ανταποκρίνεται σε πραγματικές ανάγκες, μέσω της δημιουργίας νέων προϊόντων.

Έχοντας ως στόχο την καταγραφή της άποψης των ίδιων των καταναλωτών για τα νέα προϊόντα της αγοράς, αλλά και την παροχή στις επιχειρήσεις ενός επιπλέον μέσου προβολής της αξίας τους, το περιοδικό «σελφ σέρβις» δημιούργησε έναν νέο διαγωνιστικό θεσμό: το βραβείο New Star 2016 – Επιλογή Καταναλωτών. Τα προϊόντα-νικητές του διαγωνισμού προκύπτουν από έρευνα αγοράς. Οι καταναλωτές βαθμολογούν τα νέα προϊόντα που συμμετέχουν στην έρευνα, σύμφωνα με συγκεκριμένα κριτήρια, τα οποία έχουν ιδιαίτερη σημασία για την αγορά τους από τον σύγχρονο καταναλωτή.

Tα 6 κριτήρια βράβευσης
Την πανελλαδική έρευνα αγοράς, στο πλαίσιο της οποίας θα τεθούν στην κρίση των καταναλωτών τα νέα προϊόντα –food και non food- που θα συμμετάσχουν στον νέο διαγωνισμό, θα διενεργήσει η Global Link International. Οι καταναλωτές θα κληθούν να δώσουν τη βαθμολογία τους, σύμφωνα με τα εξής έξι κριτήρια:

  • Ελκυστικότητα του προϊόντος
  • Συμβολή στην υγεία/υγιεινή διαβίωση
  • Value for money
  • Ανταπόκριση στις ανάγκες των καταναλωτών
  • Σύσταση αγοράς του προϊόντος σε φίλους / συγγενείς
  • Πρόθεση αγοράς του προϊόντος.

«New Star 2016 – Επιλογή Καταναλωτών» ανακηρύσσεται το προϊόν, στο οποίο το μεγαλύτερο ποσοστό καταναλωτών έχει δώσει άριστη βαθμολογία και στα έξι κριτήρια. Τα προϊόντα διαγωνίζονται στην αντίστοιχη κατηγορία όπου ανήκουν (πχ κατεψυγμένα προϊόντα, προϊόντα περιποίησης μαλλιών, κλπ). Για τη δημιουργία κάθε κατηγορίας απαιτείται η συμμετοχή τουλάχιστον 2 προϊόντων. Από κάθε κατηγορία αναδεικνύεται νικητής ένα μόνο προϊόν, το οποίο λαμβάνει τον τίτλο «New Star 2016 – Επιλογή Καταναλωτών» στην κατηγορία του.

Αξιοποίηση logo
Οι εταιρείες των οποίων τα προϊόντα θα βραβευθούν θα μπορούν να αξιοποιήσουν τον λογότυπο του βραβείου στη συσκευασία των προϊόντων, αλλά και σε κάθε ενέργεια διαφημιστικής προβολής τους, για περίοδο ενός έτους. Η αναγραφή στον λογότυπο του βραβείου πως το προϊόν αποτελεί επιλογή των καταναλωτών, δίνει ένα επιπλέον κίνητρο για την αγορά του από το κοινό που επισκέπτεται τις αίθουσες των σούπερ μάρκετ, αλλά και από όσους επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους online.

Πολύτιμα στοιχεία έρευνας
Η έρευνα αγοράς, από την οποία θα προκύψουν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, θα πραγματοποιηθεί σε δείγμα 1.000 ατόμων με προσωπικές συνεντεύξεις (άνδρες και γυναίκες 15-75 ετών) και 1.000 ατόμων online (άνδρες και γυναίκες 15-54 ετών), πανελλαδικά (Αττική, Θεσσαλονίκη, αστικά, ημιαστικά και αγροτικά κέντρα). Από την έρευνα, πέραν των προϊόντων που θα κατακτήσουν τον τίτλο «New Star 2016 – Επιλογή Καταναλωτών», θα προκύψουν πολύτιμα στοιχεία σχετικά με την άποψη των καταναλωτών για τις κατηγορίες που εκπροσωπούνται στον διαγωνισμό, τα συγκεκριμένα brands και τα αντίστοιχα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αλλά και δεδομένα για τη συχνότητα χρήσης των προϊόντων της κατηγορίας, τα κριτήρια επιλογής brand στην κάθε κατηγορία, κά. Πρόσβαση στα αποτελέσματα της έρευνας θα έχουν όλες τις εταιρείες που θα συμμετέχουν στον διαγωνισμό, ανεξάρτητα από το αν τα προϊόντα τους θα συμπεριλαμβάνονται στους νικητές. Οι δηλώσεις συμμετοχής συμπληρώνονται online στo www.newstaraward.gr, έως 8 Απριλίου.