Κεφάλαια συνολικής αξίας 230 εκατ. ευρώ θα επενδύσει η Metro σε βάθος τριετίας, προκειμένου να ολοκληρώσει τον επενδυτικό σχεδιασμό της, μετά και την απόκτηση της δραστηριότητας του ομίλου Βερόπουλος στην Ελλάδα, έναν σχεδιασμό που δεν εξαντλείται στις ανάγκες τής εν λόγω εξαγοράς, αλλά ενσωματώνει τα πλάνα επέκτασης των δικτύων της μητρικής, όπως είχαν αποφασιστεί προ της πολύκροτης επιχειρηματικής κίνησης.

Πρόκειται για ένα γενναίο ποσό, το οποίο θα διατεθεί προς τέσσερις κατευθύνσεις, καλύπτοντας κάθε επενδυτική ή άλλη ανάγκη της εταιρείας κατά τους επόμενους 36 μήνες. Ειδικότερα: 50 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την τη μετονομασία και αναμόρφωση των καταστημάτων της Αφοί Βερόπουλοι σε My Market. Η όλη διαδικασία θα διαρκέσει τρία χρόνια και θα εκτελεστεί σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση το αργότερο έως το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί η μετονομασία όλων των καταστημάτων της εξαγορασθείσας εταιρείας. Στη δεύτερη φάση σε διάστημα δύο ετών θα ανακαινιστούν όσα από τα καταστήματα της Αφοί Βερόπουλοι χρειάζονται τέτοιου είδους παρεμβάσεις. Υπολογίζεται ότι σε αριθμό θα φθάσουν τα 120.

60-70 εκατ. ευρώ θα διατεθούν άμεσα για την πληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών της Αφοί Βερόπουλοι προς τους προμηθευτές. Για την κάλυψη του μεγαλύτερου μέρους του ποσού αυτού η Metro έχει συμφωνήσει να δανειοδοτηθεί από τις τράπεζες. 75 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν στην επέκταση του δικτύου της μητρικής εταιρείας, μέσω της δημιουργίας νέων καταστημάτων, κυρίως My Market αλλά και Metro Cash & Carry. Σημειώνεται ότι μέρος των σχετικών επενδύσεων είχαν προγραμματιστεί πριν την εξαγορά. Όμως, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Metro, κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, στο πλαίσιο εκδήλωσης για την ανακοίνωση της υπογραφής της σύμβασης εξαγοράς της Αφοί Βερόπουλοι, το πλάνο επέκτασης του δικτύου της μητρικής θα συνεχιστεί ανεξάρτητα από την εξαγορά. Διευκρίνισε, πάντως, πως οι κινήσεις της εταιρείας θα είναι πιο επιλεκτικές και σε κάθε περίπτωση θα αφορούν σε καταστήματα τα οποία θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά στο δίκτυο της Αφοί Βερόπουλοι.

Περί τα 35 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την αναβάθμιση και επέκταση των κεντρικών αποθηκών της εταιρείας. Ο σχετικός σχεδιασμός προβλέπει:

α) Την επέκταση του κέντρου logistics των Οινοφύτων, σε οικόπεδο που γειτνιάζει με τις εγκαταστάσεις της εταιρείας, όπου θα ανεγερθούν οι νέες αποθήκες συνολικής στεγασμένης έκτασης περίπου 20.000τμ. Το έργο εκτιμάται ότι θα κοστίσει περί τα 15 εκατ. ευρώ.

β) Την οργάνωση κέντρου logistics και στη Θεσσαλονίκη, στην περιοχή της Σίνδου, για το οποίο θα διατεθούν ακόμη 15 εκατ. ευρώ. Το έργο αυτό, που είχε δρομολογηθεί αρκετά πριν την εξαγορά της Αφοί Βερόπουλοι, αποτελεί πλέον βασική προτεραιότητα της εταιρείας, καθώς το συγκεκριμένο κέντρο logistic θα καλύπτει τις πρόσθετες αυξημένες ανάγκες του δικτύου της.

γ) Την οργάνωση εγκαταστάσεων για τη διακίνηση προϊόντων ψυγείου, σε νοικιασμένους χώρους –άρα χωρίς μεγάλο κόστος για την εταιρεία. δ) Την ανακαίνιση των κεντρικών αποθηκευτικών χώρων της Αφοί Βερόπουλοι, που θα κοστίσει περί τα 5 εκατ. ευρώ.

Στόχοι και μεγέθη
Σημειώνουμε ότι, βάσει των αρχικών εκτιμήσεων της διοίκησης, η Metro στοχεύει με την ολοκλήρωση όλων των προαναφερόμενων επενδύσεων να αυξήσει σε βάθος τριετίας τον τζίρο της στα 1,5 δισ. ευρώ, από τα 1,12 δισ. ευρώ, όπως υπολογίζονται σήμερα (737 εκατ. ευρώ της Metro και 385 εκατ. ευρώ της Αφοί Βερόπουλοι), και την ετήσια κερδοφορία της στο επίπεδο των 45 έως 50 εκατ. ευρώ. Όπως τόνισε ο κ. Παντελιάδης, πρόκειται για στόχους εφικτούς, δεδομένου ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να αναπτύσσει, όπως έκανε μέχρι σήμερα, τα My Market, ενώ θα διεκδικήσει, ταυτόχρονα, τα έσοδα που έχασε το τελευταίο διάστημα η Αφοί Βερόπουλοι, λόγω της οικονομικής περιπέτειας στην οποία περιήλθε. Δέχθηκε, βέβαια, ότι θα είναι μια επίπονη διαδικασία, που θα απαιτήσει καλή οργάνωση και άρτιο συντονισμό, ώστε το νέο δίκτυο της εταιρείας, αποτελούμενο πλέον από 240 σούπερ μάρκετ και 50 cash & carry, στο οποίο απασχολούνται περίπου 9.000 εργαζόμενοι, να αποδώσει τα μέγιστα. Μάλιστα, η διοίκηση της Metro εκτιμά ότι παρά το κλείσιμο 19 σημείων πώλησης (πρόκειται κυρίως για καταστήματα μικρής έκτασης), η εταιρεία θα αυξήσει το προσωπικό της κατά 1.000 εργαζόμενους. Σημειώνεται, επίσης, ότι η Metro πρόκειται φέτος να υλοποιήσει και το επενδυτικό της πλάνο για την Κύπρο, όπου σχεδιάζει να λειτουργήσει ένα μεγάλο κατάστημα cash & carry στη Λεμεσό.

Τι αλλάζει στην εμπορική πολιτική
Ενδιαφέρον έχει και ο σχεδιασμός της διοίκησης της εταιρείας σε ό,τι αφορά την εμπορική της πολιτική. Όπως ανακοινώθηκε σχετικά:

  • Οι τιμές της Αφοί Βερόπουλοι υπολογίζεται ότι θα μειωθούν περίπου κατά 4%-4,5%.
  • Οι προσφορές θα είναι κοινές για όλα τα καταστήματα του δικτύου.
  • Θα υπάρξει ομογενοποιημένη ποικιλία προϊόντων.
  • Τα private label προϊόντα των My Market θα διακινούνται και από τα καταστήματα της Αφοί Βερόπουλοι.
  • Η τροφοδοσία των καταστημάτων της Αφοί Βερόπουλοι θα γίνεται έως και δύο φορές την ημέρα, από δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα που ήταν πριν την εξαγορά του δικτύου.
  • Η σχέση με τη Spar θα επικεντρωθεί στο πεδίο της τεχνογνωσίας, που θα μπορούσε να προσφέρει ως οργανισμός στη Metro, ή στην υποστήριξη νέων ιδεών.

Δεν θα υπάρξει «κούρεμα» υποχρεώσεων
Σε ό,τι αφορά τις «κόκκινες» υποχρεώσεις της Αφοί Βερόπουλοι προς τους προμηθευτές, στις προθέσεις της Metro δεν είναι να ζητήσει κούρεμα των ανοικτών υπολοίπων. Όπως τονίσθηκε από τη διοίκηση, θα καλυφθούν όλες οι υποχρεώσεις στο ακέραιο, όμως η αλυσίδα αναμένει τη στήριξη των προμηθευτών για τα επόμενα βήματά της, μετά την απόφασή που έλαβε να ενσωματώσει στο δίκτυό της την Αφοί Βερόπουλοι, αλλά και την αναγνώριση της νέας υπεραξίας που θα προσδώσει στα προϊόντα τους, με τη διακίνησή τους μέσα από ένα μεγαλύτερο και ισχυρότερο, πανελλαδικό πλέον, δίκτυο πωλήσεων λιανικής και χονδρικής.

Μάλιστα, ο κ. Παντελιάδης δεν παρέλειψε να σχολιάσει την έως τώρα στάση των προμηθευτών έναντι των αλυσίδων, εξαπολύοντας βολές έναντι όσων έδιναν, όπως είπε, άκριτα παροχές προς την αγορά, δίχως τη δέουσα προσοχή στο σημαίνον θέμα της αξιοπιστίας των μεγάλων πελατών τους. Κάνοντας, τέλος, ένα γενικότερο σχόλιο για την υλοποίηση της νέας στρατηγικής της εταιρείας, ο κ. Παντελιάδης τόνισε ότι «όλες οι προβλέψεις εμπεριέχουν ως κύριο συστατικό το επενδυτικό ρίσκο, το οποίο έχει πλέον αναληφθεί. Δεν υπάρχει κάποιο συμβόλαιο με το Θεό. Λάθη θα γίνουν. Είμαστε, όμως, έτοιμοι να τα αντιμετωπίσουμε…».