Ενίσχυση του μετώπου κατά του ανταγωνισμού, ώστε οι μικρομεσαίες δυνάμεις του οργανωμένου λιανεμπορίου να διατηρήσουν τη θέση τους και τα μερίδιά τους, ζήτησε ο γενικός διευθυντής του ΕΛΕΤΑ, κ. Χρήστος Πούρης, από τα μέλη ομίλου αγορών, μιλώντας στη γενική συνέλευση της εταιρείας.

Ειδικότερα ο κ. Πούρης παρότρυνε τα μέλη του ΕΛΕΤΑ να μην προμηθεύονται τα προϊόντα τους από την ελεύθερη χονδρική, αλλά απευθείας από τους παραγωγούς ή τους διακινητές τους διότι, όπως υποστήριξε, αγοράζοντας από το χονδρεμπόριο δεν κάνουν τίποτε περισσότερο από το να ενισχύουν τον ανταγωνισμό. Μιλώντας στο σελφ σέρβις, ο κ. Πούρης εξήγησε ότι η διοίκηση του ΕΛΕΤΑ ασκεί μεγαλύτερες πιέσεις στις προμηθεύτριες εταιρείες για υψηλότερες παροχές και, στο πλαίσιο αυτό, η σχετική προσπάθεια πρέπει να στηριχθεί από τα μέλη του.

Στη γενική συνέλευση, εξάλλου, ανέλυσε μια σειρά από προτάσεις και πρακτικές προς τις επιχειρήσεις-μέλη του ομίλου, προκειμένου να ενισχύσουν το ανταγωνιστικό τους προφίλ, δίνοντας έμφαση στην τιμολόγηση των προϊόντων και τις προωθητικές ενέργειες. Επίσης, στη γενική συνέλευση παρουσιάσθηκαν οι νέες κατηγορίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας του ομίλου, όπως μια ολοκληρωμένη σειρά κλασικών λαμπτήρων και λαμπτήρων led, προϊόντα διοργάνωσης πάρτι, αλλά και νέες ετικέτες στην κατηγορία της μπίρας. Σημειώνεται ότι σήμερα ο ΕΛΕΤΑ διακινεί από το δίκτυό του περί τους 600 κωδικούς private label προϊόντων.

Οι στόχοι της ΕΛΕΤΑ φέτος
Σχετικά με την εξέλιξη των μεγεθών του ομίλου αγορών, ο κ. Πούρης απευθυνόμενος στη συνέλευση, τόνισε την αναγκαιότητα φέτος ο τζίρος των εταιρειών-μελών του ομίλου να παραμείνει σταθερός ή έστω με μικρότερες απώλειες από τις μέσες προβλεπόμενες για τον κλάδο το 2015. Στην προσπάθεια διατήρησης των μεγεθών του ΕΛΕΤΑ θα συμβάλλουν φέτος οι έγγραφες νέων μελών. Ήδη στον όμιλο έχουν προσχωρήσει έξι νέες εταιρείες, με ισάριθμα καταστήματα και έδρες εκτός συνόρων Αττικής. Σημειώνεται ότι η διοίκηση του ΕΛΕΤΑ διαβουλεύεται με περισσότερες από 10 εταιρείες λιανικής για την είσοδό τους στους κόλπους του ομίλου, του οποίου ο στόχος φέτος είναι να έχουν ενταχθεί στο δυναμικό του ως το τέλος του έτους συνολικά 20 νέα μέλη.

Σήμερα ο όμιλος καλύπτει 380 επιχειρηματίες, οι οποίοι ελέγχουν συνολικά 596 καταστήματα, εξασφαλίζοντας στον ΕΛΕΤΑ διασπορά σε όλη την Ελλάδα και έναν τζίρο της τάξης των 500 εκατ. ευρώ. Στο σχεδιασμό του ομίλου είναι, επίσης, η ενδυνάμωση του κοινού συστήματος κεντρικοποίησης, με στόχο τα διακινούμενα προϊόντα μέσω αυτής να αυξήσουν τη συμμετοχή τους στο σύνολο των προϊόντων που διακινούν τα μέλη του ομίλου από 10% σήμερα σε 15%. Παράλληλα, ο ΕΛΕΤΑ σχεδιάζει να στηρίξει τη χρήση της κάρτας πιστότητας παρέχοντας μέσω αυτής υψηλότερες προσφορές, οι οποίες θα αφορούν σε μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων. Ταυτόχρονα θα αναβαθμίσει το σύστημα μηχανοργάνωσης, ώστε να καλύπτει τις νέες ανάγκες του ομίλου αγορών.

Αναφορικά με το δίκτυο των καταστημάτων Proton, σήμερα αριθμεί 180 καταστήματα, εκ των οποίων τα δύο εντάχθηκαν τους πρώτους μήνες του έτους. Οι έδρες τους είναι στην Ικαρία και την Αιτωλοακαρνανία. Η διοίκηση του ΕΛΕΤΑ, όπως τονίζεται, θεωρεί ότι η προοπτική στήριξης του μικρού λιανεμπορίου περνά μέσα από την ενοποιημένη δράση των ομίλων αγορών, οι οποίοι πρέπει να λειτουργούν με κοινό brand, κοινό εμπορικό σήμα για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, κοινό σύστημα κεντρικοποίησης και κοινό λογιστήριο.