Παρά τη μείωση της δυνατότητας που έχουν για πραγματοποίηση αγορών λόγω της οικονομικής κρίσης, οι έρευνες δείχνουν πως οι Millennials είναι η ομάδα του πληθυσμού που καθορίζει τη δημιουργία και την επικράτηση νέων τάσεων στον κλάδο των τροφίμων.

Σύμφωνα με τον David Orgel, Executive Director, Content & User Engagement του αμερικανικού περιοδικού Supermarket News και του αντίστοιχου site, οι καταναλωτές που βρίσκονται σε ηλικία μεταξύ της εφηβείας και των 30-35 ετών, δέχθηκαν σημαντικό πλήγμα από την ύφεση. Η ανεργία οδήγησε πολλούς από αυτούς στο να επιστρέψουν στην οικογενειακή εστία, και να αναβάλλουν τα σχέδια για ανεξαρτητοποίηση, γεγονός που φυσικά μείωσε σημαντικά την ικανότητά τους να ξοδεύουν. Όμως, σταδιακά, αυτή η ηλικιακή ομάδα γίνεται γνωστή για ένα άλλο χαρακτηριστικό: τη δημιουργία επαναστατικών τάσεων στον χώρο των τροφίμων. Σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έκθεση PowerRanking της Kantar για το λιανεμπόριο, καταγράφεται ένας προβληματισμός σχετικά με το πώς θα κερδηθούν οι πελάτες αυτής της ηλικίας.

Οι λιανέμποροι, μάλιστα, σημειώνουν πως χρειάζονται τη βοήθεια των προμηθευτών τους για να απαντήσουν στις νέες ανάγκες των πελατών αυτών, σε ό,τι αφορά την ποικιλία, την προσφερόμενη αξία και την επικοινωνία μαζί τους. Όπως αναφέρει η παραπάνω έκθεση, οι Millenials δηλώνουν πρόθυμοι να διαθέσουν περισσότερα χρήματα για ιδιαίτερες προτάσεις στον χώρο των τροφίμων, προτιμούν τα φρέσκα προϊόντα, δημιουργούν λίστα αγορών την τελευταία στιγμή και επιλέγουν προϊόντα για μια συγκεκριμένη συνταγή αντί να στοκάρουν την κουζίνα τους. Αυτές και άλλες συνήθειες αποτελούν οδηγό για αλυσίδες που δημιουργούν προωθητικά προγράμματα με στόχο αυτό το καταναλωτικό κοινό. Οι ερευνητές τονίζουν πως οι νέες συνήθειες εξαπλώνονται πολύ γρήγορα και πως οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι έτοιμες για τη στιγμή που αυτή η ομάδα πληθυσμού θα μπορεί πραγματικά να ξοδεύει για τις αγορές της μεγαλύτερα ποσά.