Μετά από έρευνες δύο ετών, έχοντας διασφαλίσει τη δυνατότητα παραγωγής, και διαθέτοντας τα απαραίτητα επενδυτικά κεφάλαια, η ΒΙΚΟΣ αποφάσισε την είσοδό της στα αναψυκτικά, παρουσιάζοντας τη μοναδική σειρά της κατηγορίας με φυσικό μεταλλικό νερό. Στόχος της, η «δημιουργία» πελατών μέσω της δημιουργίας μιας νέας κατηγορίας.

Μετά την αρνητική απάντηση της εταιρείας ΕΨΑ (στην οποία ήδη η ΒΙΚΟΣ κατέχει εδώ και 2 χρόνια ποσοστό 25%) στην πρόταση για διεύρυνση του ποσοστού συμμετοχής και δημιουργία νέων αναψυκτικών, η ΒΙΚΟΣ αποφάσισε να κινηθεί αυτόνομα. Χωρίς να ανταγωνίζεται επ’ ουδενί την ΕΨΑ, όπως τόνισε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Πέτρος Σεπετάς, η εταιρεία προτείνει στην αγορά τη νέα σειρά Φυσικών Μεταλλικών Αναψυκτικών Βίκος (πορτοκαλάδα, λεμονάδα, βυσσινάδα, cola, γκαζόζα, σόδα και τόνικ), στην οποία σύντομα θα προστεθεί η μπλε πορτοκαλάδα και το κρύο τσάι Βίκος Cool-Tea. Τα προϊόντα της σειράς κυκλοφορούν σε συσκευασία PET των 330ml και σύντομα θα διατίθενται και σε 500ml και σε 1,5 λίτρο. Η χρήση της στέβιας ως εναλλακτικό γλυκαντικό θα απασχολήσει την εταιρεία σε δεύτερο χρόνο, αφού δοκιμαστούν τα προϊόντα στη σημερινή τους μορφή, με ζάχαρη.

Η ΒΙΚΟΣ δεν έχει θέσει όριο στον στόχο της για την κατάκτηση μεριδίου στην κατηγορία. «Αν πρέπει να δώσουμε ένα ποσοστό», είπε απαντώντας σε σχετική ερώτηση κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου ο κ. Σεπετάς, «σημειώστε το 10%, στον επόμενο χρόνο, εξαιρουμένης της αγοράς των cola». Η νέα σειρά αποτελεί συνδυασμό του Φυσικού Μεταλλικού Νερού από την πηγή Ζαγοροχώρια και φυσικών χυμών φρούτων ελληνικής παραγωγής. Τα αναψυκτικά, αποτέλεσμα δύο ετών εντατικής έρευνας, παράγονται σε ξεχωριστή γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της ΒΙΚΟΣ στο Καλπάκι Ιωαννίνων. Η συνολική επένδυση της εταιρείας για τη δραστηριότητα αυτή ανέρχεται στα 15 εκατ. ευρώ.

Οι συμφωνίες με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ κλείνονται σταδιακά, και τα προϊόντα εντός του Ιουλίου θα έχουν τοποθετηθεί στα ράφια των μεγαλύτερων εξ αυτών, με τιμές αντίστοιχες του ανταγωνισμού. Η ΒΙΚΟΣ έχει ήδη συμφωνήσει την τοποθέτηση των προϊόντων στην Κύπρο, ενώ έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον και από άλλες αγορές του εξωτερικού. Ο διευθυντής πωλήσεων και marketing της ΒΙΚΟΣ, κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς, τόνισε την ικανοποίηση που νιώθει η εταιρεία για την καινοτόμα πρόταση που δημιούργησε με την υπογραφή της.

Επενδύσεις με ίδια κεφάλαια
Η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων «ΒΙΚΟΣ ΑΕ» ιδρύθηκε το 1990. Ξεκίνησε την παραγωγική της δραστηριότητα με την εμφιάλωση του Φυσικού Μεταλλικού Νερού «Βίκος» από την ομώνυμη πηγή, το οποίο διαθέτει από το 1992 στην ελληνική αλλά και ξένη αγορά. Σήμερα διαθέτει δύο εργοστάσια εμφιάλωσης νερών και αναψυκτικών στα Ζαγοροχώρια, ενώ παράλληλα διαθέτει και την PETCOM plastics, εταιρεία παραγωγής εξειδικευμένων πλαστικών που βρίσκεται στην ΒΙΠΕ Ιωαννίνων. Μέσω της PETCOM plastics (17 γραμμές παραγωγής), η ΒΙΚΟΣ έχει συνεργασία με πολλές σημαντικές επιχειρήσεις, όπως η Αθηναϊκή Ζυθοποιία (ένας από τους λόγους για τους οποίους δεν εξετάζει την είσοδό της στην αγορά της μπίρας), η Όλυμπος, η ΦΑΓΕ κλπ, για λογαριασμό των οποίων παράγει καπάκια και πλαστικές συσκευασίες.

Παράλληλα, η εταιρεία εξακολουθεί να παράγει PL αναψυκτικά για την Lidl. Με 9 γραμμές παραγωγής, έχει συνολική δυναμικότητα 210.000 λίτρων / ώρα και απασχολεί 300 εργαζόμενους. Τα κέντρα διανομής και αποθήκευσης των προϊόντων της, που διατηρεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέσω της θυγατρικής της IQ Brands, καλύπτουν τις ανάγκες της ηπειρωτικής χώρας και των νησιών. Όπως δήλωσε και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας ανέρχονται σε 69 εκατ. ευρώ, τα ταμειακά της διαθέσιμα είναι 30 εκατ. ευρώ, και οι επενδύσεις της γίνονται με ίδια κεφάλαια (το μόνο δάνειο που έχει είναι ύψους 6 εκατ. ευρώ, με χαμηλό επιτόκιο 1% και θα αποπληρωθεί στα επόμενα 3 χρόνια).